لبنیات چگونه به عملکرد بهتر دستگاه گوارش یاری می نماید؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، غذاهای لبنی در دسترس، ارزان و با طعم عالی، انواع مختلفی دارند و مشخصات منحصر به فردی از مواد مغذی را ارائه می دهند که می تواند به غذا خوردن راحت تر و لذت بخش تر یاری کند.

لبنیات چگونه به عملکرد بهتر دستگاه گوارش یاری می نماید؟

غذاهای لبنی مانند یک فروشگاه جامع برای یاری به مردم جهت حفظ انرژی است. شیر، پنیر و ماست منبعی از پروتئین با کیفیت بالا هستند؛ زیرا حاوی مقادیر بهینه تمام آمینو اسیدهای ضروری هستند که بدن به تنهایی قادر به ساخت آن نیست. پروتئین به از بین رفتن گرسنگی یاری نموده و می تواند به شما یاری کند مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

برای ورزشکاران حرفه ای و علاقه مندان به تناسب اندام، شیر می تواند در سه مورد بازسازی، سوخت گیری و آبرسانی مجدد، یاری کند. تحقیقات زیادی در خصوص مزایای رژیم های غذایی با پروتئین بالاتر صورت گرفته که نشان می دهد این رژیم نه تنها برای عملکرد ورزشی و تناسب اندام، بلکه برای مدیریت وزن و پیری سالم موثر است.

از غذاهای تخمیری گرفته تا پروبیوتیک ها، غذاهای لبنی به سلامت روده یاری می نمایند. غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده غذاهای باستانی هستند که هزاران سال است که وجود داشته اند. آنها به وسیله رشد میکروبی ساخته می شوند که می تواند طعم، بافت و قابلیت هضم را افزایش دهد و ممکن است به بهبود کیفیت تغذیه یاری کند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، غذاهای تخمیر شده حاوی کشت های زنده می توانند باکتری های مفیدی را به دستگاه گوارش اضافه نمایند و به میکروبیوتای سالم تر یاری نمایند که بر هضم و عملکرد روده تأثیر می گذارد. غذاهای تخمیر شده ممکن است حاوی کشت زنده باشند یا نباشند و این بستگی به این دارد که آیا پس از انتها فرآیند تخمیر زنده بمانند یا خیر؟. به عنوان مثال، ماست و بیشتر پنیرها غذاهای تخمیر شده هستند. پروبیوتیک ها را می توان در بعضی از غذاهای لبنی مانند ماست و کفیر یافت که می تواند به سلامت روده نیز یاری کند.

خوردن لبنیات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کلی سالم یکی از راه های دریافت مواد مغذی مورد احتیاج برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی است. به عنوان مثال، شیر حاوی ویتامین های A و D، پروتئین، سلنیوم، روی و B12 است که برای عملکرد طبیعی سیستم ایمنی مهم هستند. پنیر و ماست بعلاوه حاوی پروتئین، سلنیوم و B12 هستند و ماست نیز منبع خوبی از روی است.

به طور کلی پروتئین نسبت به همان میزان کربوهیدرات یا چربی سیر نماینده بوده و به احساس رضایت بیشتر یاری می نماید و احتمالا می تواند به شما یاری کند کمی بهتر بخوابید. علاوه بر این، پروتئین می تواند به ترمیم عضلات در هنگام خواب به خصوص در کسانی که ورزش سخت انجام می دهند، یاری کند.

منبع: گردشبان

به "لبنیات چگونه به عملکرد بهتر دستگاه گوارش یاری می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنیات چگونه به عملکرد بهتر دستگاه گوارش یاری می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید