بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معرفی کامل ایران مال تهران

ایران مال یکی از بزرگ ترین مجموعه های تجاری بوده که در غرب تهران و در نزدیکی دریاچه چیتگر واقع شده است. فضای بزرگی که برای ساخت این پروژه اختصاص داده شده به گروه طراحان، این فرصت را داده تا بتوانند مجموعه همه جانبه ای را بسازند. ایران مال شامل فروشگاه ها، کتابخانه، سالن سینما، فضای استراحت، رستوران و کافه های متعددی است. به علت موقعیت مناسب آن و مجاورت با دریاچه چیتگر، فضای بسیار ایده آلی برای سپری کردن یک آخر هفته کنار خانواده به شمار می رود. برای آشنایی با این بنای بزرگ تا خاتمه مقاله همراه ما باشید.

بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران

ایران مال کجاست؟

ایـران مال که به نام بازار بزرگ نیز شناخته می گردد یکی از بزرگ ترین پروژه های ساخت و ساز در کشور بوده که با افتتاح تمام بخش های آن، به یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری فرهنگی خاورمیانه تبدیل می گردد. ایران مال در کنار دریاچه چیتگر، در غرب شهر تهران واقع شده است.

از طرفی به علت فاصله نسبتا نزدیک، از کرج نیز به راحتی قابل دسترسی خواهد بود. این مجموعه در منطقه 22 قرار داشته و در اتوبان شهید خرازی است. این پروژه در زمینی به وسعت 27 هکتار ساخته شده و در حال حاضر فقط فاز 1 آن افتتاح شده است.

معرفی بخش های مختلف ایران مال

مهم ترین ویژگی مجموعه ایران مال این است که فقط یک مرکز خرید بزرگ نیست، بلکه تبدیل به یکی از مراکز چند منظوره در دنیا شده است. جاذبه های تماشای آن، چشم هر بیننده ای را برای ساعت ها به خود جلب می کند. طراحان این مرکز بزرگ سعی کردند تا در معماری آن از بناهای سنتی و تاریخی الهام گرفته و آن ها را به شکلی مدرن تبدیل نمایند. درست است که تماشای تمام قسمت های این مجموعه چند روزی وقت شما را خواهد گرفت اما ارزش وقتی را که اختصاص می دهید، دارد.

بازار سنتی، تیمچه حاج علی اکبر در ایران مال

یکی از جاذبه های گردشگری ایران، بازارهای سنتی شهرهای بزرگ آن مانند شیراز و اصفهان است. با الهام از معماری آن ها، بازار سنتی ایران مال طراحی و ساخته شده است. در مرکز آن گنبدی وجود داشته که کاملا یادآور بازارهای قدیمی و بخش نورگیر آن است. استفاده از گچ بری، کاشی کاری و انواع تزئینات معماری جلوه فراموش نشدنی به این بازار بخشیده است. جالب است بدانید که این بازار خود به چهار سرا تقسیم شده است.

سرای الماس برای این است که گردشگران بتوانند سوغات تمام شهرهای ایران را در آن مشاهده نموده و در صورت تمایل خریداری نمایند. سـرای زمرد همانطور که از نام آن نیز پیداست به زمرد ایران یعنی فرش دستباف می پردازد. سرای فیروزه نیز خانه هنرهای دستی مانند مینا کاری، سفالگری و آینه کاری است. در آخر نیز سراس عقیق را داریم که برای تماشا عتیقه ها می توانید به آن مراجعه کنید.

باغ ملاقات، نمادی از شهرهای مرکزی ایران

یکی دیگر از بخش های بسیار محبوب ایران مال، باغ ملاقات است. این باغ به سبک مدرن طراحی شده و سقف بلند آن فضای بی نظیری را ساخته است. گفته می گردد که برای ساخت این باغ سعی شده تا حس و حال کویر را زنده کند. درختان نخل بلند به همراه جوی آب روان و فضای پله پله، تمام المان های یک باغ سنتی در منطقه ها کویری را دارد.

کتابخانه جندی شاپور، برترین موقعیت برای عکاسی

اگر تا حالا مجموعه هری پاتر را دیده باشید حتما مجذوب کتابخانه بزرگ و افسانه ای آن شده اید. کتابخانه جندی شاپور هم سبکی مشابه هری پاتر دارد. تقریبا تمام دکور این کتابخانه از چوب ساخته شده و در آن کتاب های مختلف به زبان های متنوع ارائه می گردد. نورپردازی این فضا به همراه جایگاه های راحت آن، مکان مناسبی را برای استرحت شما فراهم می کند.

مسجد ایران مال، نگین انگشتری بازار بزرگ

به علت مسلمان بودن اغلب کشورهای خاورمیانه، تماشا مساجد زیبا عجیب نیست. بنابراین طراحی یک مسجد خاص، کار سختی است. مسجد جامع ایران مال توانسته تا استانداردهای زیبایی را بالا برده و با استفاده از تزئینات کاشی و گچ کاری، جلوه بی نظیری ایجاد کند. در طراحی اینجا از مسجد النبی در مدینه الهام گرفته شده و رنگ آبی کاشی ها بیانگر تاریخ کاشی کاری مساجد در ایران است.

تالار آیینه، نمونه ای از تالار مجلس شورای اسلامی

آیینه کاری یکی از هنرهای بی نظیر مردمان ایران زمین است. نمونه آن را می توان در حرم مطهر امام رضا و دیگر اماکن مقدس مشاهده کرد. تالار آیینه ایران مال که یکی از زیباترین قسمت های آن بوده با الهام از تالار آیینه کاخ گلستان ساخته شده است. بیش از 30 میلیون قطعه آیینه برای ساخت این تالار استفاده شده است. بعلاوه وجود فرش ایرانی دستباف نیز به زیبایی این مکان افزوده است.

پیست یخ

تجربه یخ و برف در وسط تابستان اتفاق جالبی است. برای این تجربه هیجان انگیز کافی است تا خود را به ایران مال برسانید. ورزش هایی مانند اسکی و هاکی روی یخ در این پیست امکان پذیر بوده است. اگر تجهیزات لازم برای اسکی را نداشته باشید هم می توانید در نزدیکی پیست آن ها را اجاره کنید.

باغ ایرانی، مثالی از باغ شازده ماهان کرمان

ایران با وجود قرار گرفتن در منطقه ای کم آب و خشک، از قدیم دارای باغ های بزرگ و زیبایی بوده است. باغ ایرانی هم به نحوی طراحی شده تا این تصویر را به سرعت به فکر مخاطب بیاورد. در ساختار آن از باغ شازده کرمان الهام گرفته شده و تنوع پوشش گیاهی در آن بی نظیر است. حوض و جوی آب آن نیز هم باعث خنک شدن فضا شده و هم احساس آرامش را به شما تزریق می کند.

شربت خانه

شربت خانه سعی نموده تا فضای کافه های قدیم مانند کافه نادری را بازسازی کند. زمین های کاشی کاری شده و جایگاه های کلاسیک این احساس را به خوبی منتقل می نمایند. فضای 250 متری شربت خانه برای چند ساعتی استراحت کردن کنار دوستانتان انتخاب بسیار خوبی خواهد بود.

تجهیزات ورزشی کامل درایران مال تهران

در خصوص پیست یخ ایران مال قبل تر صحبت کردیم اما این تمام امکانات ورزشی این مجموعه نیست. سالن اسکواش، استخر و اسپا، سالن بولینگ، ورزشگاه چند منظوره و جهت پیاده روی از امکانات این مجموعه ورزشی هستند. به عنوان مثال جهت پیاده روی ایران مال به صورت 24 ساعته در دسترس بوده و می توانید از جهت 2 کیلومتری آن برای ورزش کردن بهره ببرید.

شهربازیایران مال تهران

شهربازی ایران مال مکان مناسبی برای تفریح بچه ها و بزرگسالان است. با تهیه بلیط می توانید همه روزه از خدمات شهربازی بهره ببرید.

مراکز خرید

در بخش تجاری ایران مال می توانید فروشگاه های بسیار متنوعی را مشاهده کنید که اجناس باکیفیت ایرانی را عرضه می نمایند. از پوشاک گرفته تا کالاهای لوکس تر مانند فرش دستباف ایرانی در مراکز خرید ایران مال به چشم می خورند. تقریبا می توان گفت تمام مواد مصرفی و غیرمصرفی را می توان در این مراکز خرید مشاهده و خریداری کرد.

پردیس سینما

اگر دوست داشته باشید که ساعتی را به تماشای فیلم های روز سینمای ایران بپردازید، پردیس سینمایی ایران مال انتخاب بسیار خوبی است. پردیس سینمایی این مجموعه دارای 12 سالن نمایش فیلم، 9 سالن عمومی و 3 سالن ویژه است. برای رزرو بلیط سینمای این مجموعه هم می توانید به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری اقدام کنید. البته زمانی که فیلمی به تازگی اکران شده باشد، استقبال از آن زیاد بوده و توصیه می کنیم تا حتما رزرو خود را به صورت آنلاین انجام دهید.

مجموعه باغ رستوران ملل، تنوع غذایی در بازار بزرگ

برای رعایت هرچه بیشتر حال خریداران و گردشگران در بخش های مختلف ایران مال، رستوران ها و کافی شاپ های مختلفی قرار داده شده است. یکی از این کافه ها که شربت خانه بوده و یک اثر هنری به شمار می رود. علاوه بر این رستوران ها و فست فودهایی مانند هانی نیز در ایران مال به چشم می خورند.

شما بعد از ساعت ها گشت و گذار در این مجموعه می توانید برای چند دقیقه ای در این فضاها استراحت نموده و گلویی تر کنید. بنابراین انرژی کافی برای ادامه تماشای ایران مال را خواهید داشت.

ساعات کار ایران مال تهران

برای مراجعه به ایران مال می توانید همه روزه از 10 صبح تا 23 به این مکان شگفت انگیز مراجعه کنید. البته ساعات کاری مجموعه در روزهای تعطیل رسمی و ایام شهادت دچار تغییر می گردد. بنابراین بهتر است قبل از مراجعه به آن، با دفتر مجموعه تماس گرفته و از ساعات کاری آگاه شوید.

چطور می توان به ایران مال تهران دسترسی داشت؟

برای اینکه به ایران مال برسید راه های زیادی پیش روی شما واقع شده است. یکی از این گزینه ها استفاده از حمل و نقل عمومی است. به این منظور از هر کجای تهران سوار مترو شده و خود را به وسیله خط پنج مترو به ایستگاه ایران خودرو برسانید. از این ایستگاه دسترسی به ایران مال به راحتی برقرار است.

علاوه بر این خود مجموعه ایران مال دارای تاکسی های ویژه بوده که شما را از هر نقطه تهران به این بخش می رسانند. در نهایت هم امکان استفاده از اتومبیل شخصی برای همه افراد فراهم است. اگر بخواهید از بخش شمالی به ایران مال بروید پیشنهاد می گردد تا از بزرگراه شهید خرازی بهره ببرید. برای بخش غربی نیز که مخصوص ساکنان کرج و حومه آن بوده از خیابان ایران خودرو فراهم است. در نهایت دسترسی شرقی مجموعه نیز از بلوار طبیعت خواهد بود.

سایت ایران مال: Iranmall.com

منبع: الی گشت

به "بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه، ایران مال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید