پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تابستان تنها فصلی از سال است که بسیاری از ما مجال و فرصت سفرکردن و گشت وگذار به همراه خانواده و دوستان پیدا می کنیم. فصلی که در آن چه اهل درس و مطالعه باشیم، چه اهل کار و مشاغل پردغدغه، اوقات فراغت بیشتری داریم. اما سفر در تابستان چالش های خودش را هم دارد. به خصوص که گرمای هوا و آفتاب داغ و سوزان در برخی منطقه ها از همواره بیشتر است و آدم را کلافه می نماید. پس ناگزیر باید در پی مقاصد خنک و خوش آب وهوا باشیم. در این مقاله با خبرنگاران همراه باشید تا با هم به آنالیز پرطرف دارترین مقاصد سفر در تابستان بپردازیم.

پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان

معرفی برترین مقاصد سفر در تابستان

همان طور که گفتیم فصل تابستان همراه است با رواج سفرهای تابستانی و گشت وگذار و سرگرمیات مختلف. همه دوست داریم از اوقات فراغتمان برترین استفاده را بکنیم و تا جایی که می توانیم ایام خوشی را کنار خانواده و دوستان بگذریم. یکی از راه های گذران اوقات خوش در فصل گرم، سفرکردن است. اما به کجا سفر کنیم تا از گرما هلاک نشویم و آرزو نکنیم کاش در خانه مانده بودیم؟ اگر شما هم دوست دارید با مقاصد خنک سفر در تابستان در ایران و خارج از ایران آشنا شوید در این مقاله با وبلاگ گردشگر مدرن همراه باشید.

پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان در ایران

اگر اهل ایران گردی هستید و بودجه و زمان کافی برای سفرهای خارجی ندارید و دوست دارید کشور خودتان را در تابستان کنکاش کنید و شهرهای خوش آب وهوای مختلفش را بگردید، در این بخش با ما همراه باشید تا به معرفی پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان در ایران بپردازیم.

1. تبریز | آذربایجان شرقی

از جمله محبوب ترین مقاصد خنک برای سفر در تابستان با آب وهوایی دلپذیر باید به تبریز در استان آذربایجان شرقی اشاره نمود. این شهر جاذبه های تماشای زیادی دارد و ازآنجایی که هوای این شهر اصلاً گرم نیست با خیال راحت می توانید در سطح شهر قدم بزنید و از جاذبه های تاریخی و طبیعی آن تماشا کنید.

بعلاوه از تبریز می توانید سفری یک روزه به روستای صخره ای کندوان داشته باشید و کل روز را در فضای آزاد سر کنید، بدون این که نگران بالارفتن دمای هوا باشید. به همین دلیل است که ما هم همانند بسیاری دیگر، سفر به تبریز و روستای کندوان را در فصل تابستان پیشنهاد می کنیم.

2. سنندج | کردستان

سنندج هم از دیگر مقاصد سفر در تابستان است. این شهر که مرکز استان کردستان است که در دامنه و دشت های رشته کوه های زاگرس واقع شده و نه تنها طبیعت بکری دارد؛ بلکه آب وهوای آن هم بسیار دلچسب است. این شهر علاوه بر جاذبه های طبیعی تماشای، جاذبه های تاریخی مجذوب نمایندهی هم دارد. از جمله این جاذبه ها می توان به مسجد جامع سنندج، بازار قدیمی شهر و عمارت آصف سنندج متعلق به دوران صفوی و کلیسای سنندج اشاره نمود.

بعلاوه روستای پالنگان در فاصله تقریباً دو ساعتی از این شهر واقع شده است و می توان از آن هم تماشا کرد. پالنگان یک روستای پلکانی در مرز کردستان و کرمانشاه است و از هر دو شهر به یک مقدار فاصله دارد. این روستا از زیباترین و مجذوب نماینده ترین منطقه های است که می توانید در سفر در تابستان به آن سر بزنید.

3. ماسال | گیلان

اما نمی توان از سفر در تابستان حرف زد و چیزی از شهرهای شمالی کشور نگفت. چنانچه به گیلان سفر کنید، طبیعت سرسبز و زیبا سرمستتان خواهد نمود. از جمله محبوب ترین مقاصد در استان گیلان، ماسال است که سفر به آن تجربه ای بی نظیر برایتان فراهم خواهد نمود.

گرچه با وجود زیبایی بی نظیر ماسال، سفر به آن در تیر و مرداد توصیه نمی گردد، چرا که گرمای هوا در این زمان قدری آزاردهنده است. اما چنانچه در پی یک مقصد خنک و شگفت انگیز برای شهریور هستید، ماسال گزینه خوبی برایتان خواهد بود.

4. همدان | استان همدان

همدان هم یکی دیگر از مقاصد خنک سفر در تابستان است که به علت قرارگرفتن در ارتفاعات، آب وهوای مطبوعی دارد و به علت دارابودن جاذبه های تاریخی و طبیعی متنوع بسیاری از گردشگران در تابستان به سوی خود می کشاند. از جمله این جاذبه های تماشای می توان به غار علی صدر، آرامگاه ابوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر عریان و تپه باستانی هگمتانه که از قدیمی ترین منطقه ها تاریخی کشور به شمار می رود، اشاره نمود.

5. کوهرنگ | چهار محال و بختیاری

کوهرنگ هم یکی از خنک ترین و تماشای ترین شهرهای ایران است که با طبیعت بکر و سرسبز خود گردشگران بسیاری را جذب خود می نماید. در حقیقت کوهرنگ با آب وهوای خنک خود، طبیعت زیبا و جاذبه های گردشگری فراوانی که دارد، برترین مکان برای سفر در تابستان در ایران به شمار می رود.

لازم به ذکر است در کوهرنگ چشمه های آب معدنی بسیاری وجود دارد و جالب است بدانید که 10 درصد آب ایران از این منطقه تأمین می گردد. از جمله جاذبه های طبیعی و تاریخی کوهرنگ باید از دشت لاله های واژگون، غار یخی چما، چشمه دیمه، پل چلگرد، آبشار شیخ علی خان، چشمه کوهرنگ و منطقه حفاظت شده قیصری نام برد.

6. آلاشت | مازندران

آلاشت روستایی بسیار زیبا و خوش آب و هوا در استان مازندران است و از دیگر مقاصد خنک برای سفر در تابستان به حساب می رود. این روستا به علت طبیعت همواره سبز و بکری که دارد مشهور است. لازم به ذکر است هر چه به ارتفاعات آلاشت نزدیک تر شوید، شاهد هوای خنک تر و طبیعت زیباتری خواهید بود. تاحدی که می توان گفت هنگامی که به انتهای جاده ای پرپیچ وخم که به این شهر منتهی می گردد و ارتفاعات آلاشت می رسید، احساس می کنید که روی ابرها ایستاده اید

باید اضافه نمود روستای آلاشت در دامنه شمالی فیروزکوه واقع شده و در لیست آثار ملی کشور هم به ثبت رسیده است. از جمله جاذبه های تماشای آلاشت باید به رصدخانه آلاشت، موزه مردم شناسی آلاشت، مسجد جامع آلاشت، هتل قدیمی آلاشت، معبد دختر پاکو و مهمتر از همه طبیعت زیبای آن اشاره نمود.

7. سرعین | اردبیل

سرعین که در استان اردبیل واقع شده است با آب و هوای سرد خود برترین مقصد برای سفر در تابستان ایران به شمار می رود. گفتنیست تابستان های سرعین بسیار دلپذیر است و همه این شهر را با آبگرم های درمانی اش می شناسند. آب تنی در این آب های آرامش بخش یکی از برترین فعالیت هایی است که می توانید در تابستان داشته باشید.

هوای این شهر در تابستان از 20 درجه سانتی گراد تجاوز نمی نماید. از دیگر مجذوب نمایندهیت های سرعین غذاهای بی نظیر آن همانند آش دوغ، کباب با گوشت تازه و لبنیات عالی و عسل فوق العاده اش هستند. از جمله جاذبه های گردشگری سرعین باید از تپه باستانی آناهیتا، دهکده صخره ای ویند کلخوران، پیست اسکی آلوارس، روستای آتشگاه و روستای شایق یادکرد.

8. فیروزکوه | تهران

از برترین مکان ها برای سفر در تابستان، سفر به فیروزکوه است. شهرستان فیروزکوه که در شمال شرقی استان تهران واقع شده و فاصله بسیار کمی با تهران دارد، آب وهوای بسیار خنک و مطبوعی دارد و در طول تابستان بسیاری از مردم به خصوص تهرانی ها این شهر را برای گذران وقت و سرگرمی خود انتخاب می نمایند.

این شهرستان بعلاوه جاذبه های تماشای بسیاری دارد که از آن جمله می توان به تنگه واشی، غار بورنیک، چشمه آب معدنی خمده، روستای لزور، دریاچه سد لزور، تنگه میشینه مرگ، قلعه فیروزکوه، روستای سله بن و کاروانسرای گدوک اشاره نمود.

9. ماسوله | گیلان

ماسوله شهر پلکانی استان گیلان است که زمستان هایی پربرف و تابستان های مطبوع و دل انگیز دارد و به همین دلیل یکی از برترین مکان ها برای سفر در تابستان به حساب می رود. در ماسوله می توانید از طبیعت زیبا با خانه های منحصربه فردی که حیاط یکی بام خانه ای دیگر است با تزیینات گل وگیاه، چشم انداز جنگل و آب وهوای بی نظیر، در کنار هم سفران خود بیشترین لذت را ببرید.

این شهر جاذبه های مختلفی دارد که از آن میان می توان از موزه مردم شناسی ماسوله، بقعه اون بن محمد، پارک جنگلی ماسوله، آبشار کوشم، ییلاق کوربار ماسوله، قله شاه معلم، آبشار تریشوم، چشمه آب معدنی علی زاخونی و آبشار لار چشمه یاد کرد.

10. خرم آباد | لرستان

یکی از متفاوت ترین مقاصد سفر در تابستان خرم آباد با طبیعت بکر و تماشای اش است. از آن جایی که این شهر در میان رشته کوه های زاگرس قرار گرفته همواره از آب وهوایی مطبوع و دلپذیر و متعادل برخوردار است. در واقع همین موقعیت جغرافیایی باعث شده این شهر پر از جاذبه های بکر و طبیعتی سرسبز باشد و گشت وگذار در آن در تابستان تجربه ای لذت بخش برای هر گردشگری فراهم کند.

لازم به ذکر است خرم آباد جاذبه های طبیعی بسیاری دارد که از میان آنها می توان به دریاچه گهر، پارک جنگلی شورآب و آبشار بیشه اشاره نمود.

پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان در خارج از ایران

اما اگر از آن دسته افرادی هستید که بودجه و زمان کافی در اختیار دارید و دوست دارید از کشورهای دیگر در فصل گرم سال تماشا کنید در ادامه با وبلاگ گردشگر مدرن همراه باشید تا به معرفی بعضی از مقاصد خنک خارجی برای سفر در تابستان بپردازیم.

1. تفلیس | گرجستان

تفلیس گزینه خوبی برای سفر در تابستان به خارج از کشور است. مرکز کشور گرجستان از جمله شهرهای آرامی است که تماشا کردن از آن در فصل گرم بسیار مجذوب نماینده و لذت بخش خواهد بود. قدم زدن در خیابان های شهر قدیمی تفلیس، بازدید و تماشای شهر از ناریکالا، سوارشدن به تله کابین تفلیس و بعلاوه سرزدن به پارک آبی این شهر از برترین فعالیت هایی است که می توانید در تابستان انجام دهید.

این شهر جاذبه های مجذوب نماینده مختلفی دارد که از آن جمله باید به پل صلح و کلیسای سامیبا اشاره نمود. تفلیس بعلاوه غذاهای متنوع و خوش طعمی دارد که در کافه های کوچک و محبت آمیز آن سرو می شوند. باید اضافه نمود با صرف هزینه ای کم می توانید از این شهر بازدید کنید.

2. وارنا | بلغارستان

بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی است که بازدید از آن احتیاج به ویزا دارد؛ اما سفر به آن سخت نیست و از مقاصد خوب برای سفر در تابستان است. در منطقه گلدن سندز وارنا خواهید با شن های ساحلی طلایی رنگش می توانید از آفتاب و شناکردن در دریای سیاه لذت ببرید. بعلاوه این منطقه پر از ریزورت های ساحلی است که خدمات مختلفی ارائه می نمایند. پس چنانچه در پی یک سفر تابستانی اروپایی آسان هستید و به گذراندن تابستان در آرامش ساحل و دریا علاقه دارید به وارنا سفر کنید.

3. رم | ایتالیا

شهر رم جایی خنک برای سفر در تابستان نیست، اما از جمله مقاصدی است که تابستان های لذت بخشی دارد. این شهر توریستی در تابستان پذیرای گردشگران زیادی است و در این فصل بسیار شلوغ خواهد بود.

از جمله جاذبه های تماشای رم در فصل تابستان باید به فواره تروی و آمفی تئاتر کلوسئوم اشاره نمود. از مزایای سفر به این شهر در تابستان این است که هوا دیرتر تاریک می گردد و فرصت بیشتری برای گشت وگذار در رم خواهید داشت.

4. آنتالیا | ترکیه

نمی توان از مقاصد خارجی سفر در تابستان حرف زد و اسمی از آنتالیا با نسیم سواحل آرام و آفتاب مدیترانه ای آن نبرد . در حقیقت لذت آفتاب تابستان با سرگرمیات ساحلی بیشتر می گردد و این سرگرمیات را در سواحل زیبای آنتالیا خواهید یافت. برخلاف استانبول که مقصدی چهارفصل به حساب می رود، سفر به آنتالیا در تابستان هواداران زیادی دارد و اگر عاشق سرگرمیات تابستانی در ساحل هستید سفر به آنتالیا را از دست ندهید.

5. مالدیو | مجمع الجزایر مالدیو

مجموع جزایر مالدیو از حدود 1200 جزیره شکل گرفته و از جمله برترین مقاصد خارجی سفر در تابستان به حساب می رود. در این فصل و هنگامی که هوا نسبتاً گرم می گردد ریزورت های لوکس مالدیو برای گردشگران سرگرمیات آبی متنوعی را ارائه می نمایند. گرمای هوا در مالدیو اصلاً آزاردهنده نیست و می توان در این دمای متناسب در جزیره قدم زد و به تماشای صخره های مرجانی نشست. مالدیو بعلاوه از جمله مقاصد مجذوب نماینده و تماشای برای ماه عسل به شمار می رود و معمولاً تورهای متعددی برای سفر به این مقصد رمانتیک برگزار می گردد.

6. سامویی | تایلند

جزیره سامویی در تایلند هم از جمله برترین گزینه های سفر در تابستان به شمار می رود. درحالی که سایر منطقه ها تایلند در این فصل بارانی هستند، سامویی هوایی گرم و خشک دارد و در گرم ترین حالت دمای هوا به 29 درجه سانتی گراد می رسد و 6 ساعت در طول روز آفتابی می گردد. لازم به ذکر است ماه های ژوئن و جولای (تیر و مرداد) برترین زمان سفر به این جزیره سرسبز و زیبا است؛ اما از سپتامبر و نوامبر هوای سامویی بارانی می گردد.

سامویی دومین جزیره بزرگ تایلند است که با سواحل زیبا با درختان کاج در گوشه و کنارش، ریزورت های لوکس ساحلی و مجسمه بزرگ بودا شناخته می گردد.

جمع بندی

در این مقاله از وبلاگ گردشگر مدرن به معرفی پرطرف دارترین مقاصد سفر در تابستان در ایران و خارج از ایران پرداختیم. بعلاوه درباره مزایای سفر به هرکدام از این شهرها و جاذبه های مختلف گردشگری هرکدام صحبت کردیم. گرچه مقاصد بسیار دیگری برای سفر در فصول گرم وجود دارند؛ اما امیدواریم توانسته باشیم قدری به شناخت شما از این مقاصد یاری کنیم.

منبع: الی گشت

به "پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرطرفدارترین مقاصد سفر در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید