گوگل از مولتی سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، فرارو: یکی از جالب ترین ویژگی های گوگل که اخیرا به این جستجوگر اضافه شده، امکان جستجوی همزمان متن و تصویر است. Multisearch ویژگی تازه Google Lens است که اکنون بصورت آزمایشی در نسخه های بتای اندروید و iOS در دسترس است.

گوگل از مولتی سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان

Multisearch روش کاملا نوی برای جستجو است؛ این قابلیت به این علت به گوگل اضافه شده که گاهی اوقات افراد نمی توانند با استفاده از کلمات آنچه را که جستجو می نمایند توصیف نمایند. با گرفتن و یا آپلود کردن یک تصویر در گوگل لنز و سپس کشیدن انگشت به بالا در پانل نتایج و ضربه زدن روی دکمه نو افرودن به جستجو می توان همزمان با متن و تصویر به جستجوی یک موضوع پرداخت.

ویژگی Multisearch این امکان را کاربران می دهد تا در خصوص چیزی که جستجو می نمایند سوال بپرسند و یا جستجوی خود را بر اساس رنگ، مارک یا ویژگی بصری اصلاح نمایند. به عنوان مثال می توانید از یک لباس آبی رنگ عکس بگیرید و عبارت زرد را جستجو کنید تا همان لباس را در رنگ زرد جستجو کنید. یا از میزغذا خوری خود عکس بگیرید و عبارت میز قهوه خوری را جستجو کنید تا ست میز قهوه خوری آن را پیدا کنید و یا اگر نام یک گیاه را نمی دانید، از آن عکس بگیرید و عبارت دستورالعمل های مراقبت را جستجو کنید.

گوگل با استفاده از آخرین پیشرفت ها در هوش مصنوعی به ویژگی جستجوی چندگانه لنز دستیابی پیدا نموده است. به عنوان مثال دیگر می توانید از چرخ دنده های شکسته یک دوچرخه عکس بگیرید و دستورالعمل هایی در خصوص نحوه تعمیر آن دریافت کنید. ویژگی multisearch لنز گوگل اکنون در نسخه بتا در ایالات متحده در دسترس است و می توان از برنامه Google در اندروید و iOS به آن دسترسی داشت.

منبع: انتخاب

به "گوگل از مولتی سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل از مولتی سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید