هوش مصنوعی

سونی با اکسپریا نو دوباره تاریخ ساز می شود، عکس

یک افشاگر اطلاعات نوی را از گوشی نو سونی فاش کرده است که نشان می دهد این گوشی کیفیت دوربین و زوم اصلی خود را به طور چشمیگیری افزایش داده است و گفته می شود که هر دوربین پشتی مجهز به یک لنز 48 مگاپیکسلی خواهد بود.

10 بهمن 1402

با موبایل آلودگی هوا را مقدار بگیرید، عکس

همشهری آنلاین نوشت: گوشی های هوشمند مدل بالا این روزها می توانند عکس های شگفت انگیزی بگیرند و تقریبا جای دوربین های حرفه ای را گرفته اند، اما این تمام کاری نیست که دوربین های پرقدرت آنها می توانند انجام دهند.

29 آذر 1402

ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند، عکس

زومیت نوشت: در دنیای باتیا، ساختمان ها از بتن و فولاد نیستند، بلکه اشکال زنده ای اند که قابلیت رشد دارند.

20 آبان 1402

نقش آفرینی شرکت های بزرگ در توسعه فناوری های تحول آفرین

به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهوری با اشاره به ضرورت حرکت شرکت های بزرگ و توانمند در مسیر کشف و توسعه فناوری مطرح نمود: عمدتا سناریوی توسعه...

5 تیر 1402

دیدار با گوشی های هوشمند آینده

تلفن های هوشمند در آینده قابلیت های پیشرفته نظارت بر سلامت، مانند حسگرهای غیرتهاجمی برای میزان گیری علائم حیاتی، ردیابی الگوهای خواب و دیگر فاکتورهای یاری به سلامتی بشر را ارائه خواهند داد.

20 خرداد 1402

بهره برداری از ابررایانه ایرانی با کاربرد هوش مصنوعی

محمد رضوی زاده در مصاحبه با خبرنگاران در مورد آخرین شرایط پروژه ابررایانه سیمرغ و مریم میرزاخانی گفت: پروژه سیمرغ که بستر کارهای پردازشی مثل هوش مصنوعی است، یکی از زیرساخت های پردازش فوق سریع ما بود که حدود 5 سال پیش آغاز شد و حدود 2 سال پیش هم به بهره...

8 خرداد 1402

ابر آروان از Shell ابری برای توسعه و مدیریت سرویس ها رونمایی کرد

به گزارش خبرنگاران، محصول Shell ابری آروان به عنوان ترکیبی از یک محیط توسعه یکپارچه (Cloud IDE) و ترمینال سفارشی سازی شده آنلاین (Cloud shell)، ابزاری است که امکان توسعه اپلیکیشن، مدیریت سیستم و زیرساخت را همه جا و با هر دستگاهی فراهم می نماید. به علاوه این محصول...

24 اردیبهشت 1402

کبری به ماه می رود، عکس

ناسا به ارتش کوچکی از ربات ها و مریخ نوردها برای یاری به کشف زمین ناشناخته ماه احتیاج دارد.

15 اردیبهشت 1402

پرواز بدون خلبان یک هواپیما با یاری هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، هواپیمای ویستا می تواند با استفاده از نرم افزار ویژگی های عملکردی هواپیماهای دیگر را شبیه سازی کند و در این آزمایش فعالیت های یک خلبان انسانی را تقلید کرد.

25 بهمن 1401

عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است ، نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید

یک کاربر توییتر ادعا نموده است که تصویر زن خیالی ترسناکی را به یاری هوش مصنوعی و در حین تبدیل متن به تصویر کشف نموده است.

12 دی 1401

گوگل از مولتی سرچ رونمایی کرد: امکان جستجوی متن و تصویر به صورت همزمان

فرارو: یکی از جالب ترین ویژگی های گوگل که اخیرا به این جستجوگر اضافه شده، امکان جستجوی همزمان متن و تصویر است. Multisearch ویژگی تازه Google Lens است که اکنون بصورت آزمایشی در نسخه های بتای اندروید و iOS در دسترس است.

4 دی 1401

سربندی که مغزتان را تعلیم می دهد ، مبتنی بر هوش مصنوعی ، درمانگر اختلالات خواب

تکنولوژی های مرتبط با خواب هر روز بیشتر می شوند و اغلب افرادی که با اختلالات خواب مواجهند می توانند با یاری این تکنولوژی ها با اختلالهای خواب خود خداحافظی نمایند.

27 آذر 1401

پنج علت برای انتخاب جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ

چرا باید گلکسی Z Flip4 سامسونگ را انتخاب کرد؟سال هاست که گوشی های هوشمند بزرگ و بزرگ تر می شوند تا جایی که امروزه جدیدترین گوشی ها به سختی در جیب لباس ها جای می گیرند. اگر چه صفحه نمایش بزرگ یک امتیاز مثبت برای افزایش بهره وری کارهاست، اما این رویکرد در طراحی...

28 مهر 1401

قابلیت نو تیک تاک؛ تبدیل متن به تصویر با استفاده از هوش مصنوعی

پلتفرم ویدئویی تیک تاک اخیرا افکت جدیدی به نام AI greenscreen را به اپلیکیشن خود اضافه نموده است که امکان تبدیل پیغام متنی کاربران را به تصویر فراهم می نماید. کاربران سپس می توانند از این تصویر به عنوان پس زمینه تصاویر استفاده نمایند.

27 مرداد 1401

امضا تفاهم نامه همکاری معاونت علمی با وزارت نفت، حضور دانش بنیان ها در صنعت انرژی افزایش می یابد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و وزیر نفت ضمن بازدید از شرکت های دانش بنیان منتخب توانمند در حوزه نفت، گاز و انرژی، تفاهم نامه همکاری با هدف رسوخ فناوری ها به این حوزه امضا کردند.

28 دی 1400

فیس بوک توسعه محصول را به تعویق انداخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، نشریه وال استریت ژورنال در گزارشی اشاره کرده فیس بوک توسعه برخی محصولاتش را تعلیق کرده تا گروهی از کارمندان این موضوع را تحلیل کنند که افشارگری کارمند سابق تا چه حد به معروفیت و اعتبار شرکت آسیب می رساند. این گروه تأثیرات...

1 آبان 1400

خبرنگاران بانک ها، فرصت خلق آینده با کمک فناوری

تهران- خبرنگاران- مدت زمانی است که اینترنت و فناوری های دیجیتال برای انجام هر کاری که مشتریان نمی خواهند حضوری انجام دهند، به کار گرفته شده و این موضوع در شرایط همه گیری ویروس کرونا بسیار شاخص شده است.

3 آبان 1399

گوگل و اپل دقیقا چگونه می خواهند جلوی گسترش ویروس کرونا را بگیرند؟

در روز جمعه، 10 آوریل، شرکت های اپل و گوگل خبر همکاری با یکدیگر برای جلوگیری از شیوع گسترده ویروس کرونا را اعلام کردند و برای این کار در سیستم عامل های اندروید و iOS ویژگی هایی برای ردیابی تماس کاربران تعبیه خواهد شد. در ابتدا فقط جزییات محدودی مطرح شد اما...

18 خرداد 1399

هرآنچه در رونمایی آنلاین هوآوی شاهد بودیم؛ از مدرن ترین گوشی تاشو تا خاص ترین تبلت 5G

هوآوی در رویدادی مجازی در بارسلونای اسپانیا، مجموعه ای از محصولات جدید خود را رونمایی کرد.

22 فروردین 1399