ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند، عکس

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، زومیت نوشت: در دنیای باتیا، ساختمان ها از بتن و فولاد نیستند، بلکه اشکال زنده ای اند که قابلیت رشد دارند.

ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند، عکس

ماناس باتیا، طراح معمار، با الهام از مفهوم ساختمان هایی که رشد می نمایند، از فناوری هوش مصنوعی برای اجرای ایده خود استفاده نموده است.

طراح معمار هندی ماناس باتیا که از روش مورچه ها و حشرات برای ساختن خانه هایشان شگفت زده شده بود، با هوش مصنوعی آنالیز کرد که اگر انسان ها خانه هایی ایجاد نمایند که بتوانند رشد نمایند و نفس بکشند، چه اتفاقی می افتد.

نتیجه، مجموعه ای از مفاهیم معماری به نام معماری همزیستی است که در آن خانه ها تا آسمان قد کشیده و الگوهای طبیعی، طراحی را راهنمایی می نمایند.

باتیا از خوشایندترین تعاملات انسانی با طبیعت مانند روزنامه خواندن زیر درختان یا تماشای برگ های رنگارنگ برای توسعه آینده ای آرمانگرایانه الهام گرفت. در دنیای باتیا، ساختمان ها از بتن و فولاد نیستند، بلکه اشکال زنده ای اند که قابلیت رشد دارند.

او اثرش را به درخت هایپریون توخالی شده ای تشبیه می نماید که پر از واحدهای مجزا و یک دهلیز مرکزی مملو از نور است.

ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند

معمار هندی برای تصویرسازی مفهوم خود در میدجرنی پرامپت هایی مانند غول، توخالی، درخت، پله ها، نمای خارجی و گیاهان را تایپ کرد. او حتی سؤالات مفهومی بیشتری مانند آیا ساختارها می توانند رشد نمایند؟ و آیا محیطی که در آن زندگی می کنیم، می تواند مانند موجودات زنده نفس بکشد؟ را مطرح نمود.

باتیا چندین بار فرایند را تکرار و دستورهای خود را اصلاح کرد تا در نهایت به تصاویری که از آن ها راضی بود، دست یافت. باتیا هوش مصنوعی را برای توانایی انجام همه این کارها در زمان نسبتاً کوتاه، مفید می داند.

یک طراح یا هنرمند قبل از ترسیم یا نوشتن چیزی روی کاغذ، ایده یا فکری درباره آن دارد. با هوش مصنوعی می توانیم آن فکر یا ایده را مستقیماً به یک نتیجه ملموس تبدیل کنیم. این امر مسئله تأخیر زمان فکر تا اجرا را که مشکل بسیاری از افراد خلاق است، حل می نماید.

معماری همزیستیِ باتیا تحقق نوعی افسانه است که بسیاری از مردم دوست دارند در آن زندگی نمایند. باتیا به یاری ابزار هوش مصنوعی توانست مرزهای خلاقیت خود را جابه جا کند و نتایج را با دنیا به اشتراک بگذارد تا امروز ما در این دنیای فانتزی به او بپیوندیم.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساختمان هایی که رشد می نمایند و نفس می کشند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید