عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است ، نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، یک کاربر توییتر ادعا نموده است که تصویر زن خیالی ترسناکی را به یاری هوش مصنوعی و در حین تبدیل متن به تصویر کشف نموده است.

عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است ، نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن و به نقل از ساینس الرت، این زن جایی در بیرون، در دنیای موازی، کمین نموده است. برای ظاهر کردنش، تنها کاری که باید بکنید این است که دستورهای درست را در یک مبدل تصویر هوش مصنوعی، تایپ کنید.

مانند یک طلسم دیجیتالی، کلمات، چهره وهم آلود زنی با نگاهی تهی و خالی از زندگی را در برابر چشمان شما ظاهر می نمایند. نام زن خیالی در این تصویر دیجیتالی Loab است که یک هنرمند سوئدی که با نام کاربری سوپرکامپوزیت (Supercomposite) در توییتر شناخته می گردد، کشفش نموده است.

تصویر loab که هوش مصنوعی خلق نموده است

سوپرکامپوزیت یکی از اولین خالقان مدرن دنیای هنر است که وارد قلمرو تبدیل متن به تصویر به وسیله هوش مصنوعی شده است. سال جاری این هنرمند در حین آزمایش با دستورهای نگاتیو (که از الگوریتم های ماشینی می خواهد نقطه مقابل چیزی را پیدا کند)، به طور تصادفی با چهره ای ترسناک روبرو شد.

وقتی سوپرکامپوزیت دستور را دوباره اجرا کرد، باز هم این زن برگشت، این بار با کلمه loab. سوپرکامپوزیت در سپتامبر 2022 درباره کشف این تصویر در صفحه توییترش نوشت: هوش مصنوعی تصویر این زن را راحتتر از تفراد مشهور بازفراوری کرد. حضور او ماندگار است و هر تصویری را تحت تاثیر خود قرار می دهد. این یک داستان واقعی و بسیار ترسناک است.

جای تعجب نیست که Loab توانست طوفانی در اینترنت به پا کند. تصویر این زن مرموز اکنون آن قدر شناخته شده است که حتی برای خودش یک صفحه ویکی پدیا هم دارد.

بخشی از رمز و راز این تصویر، چیزی است که بازنمایی اش می نماید. فیگور loab به نوعی ترونی (tronie) امروزی تبدیل شده است (ترونی، نوعی نقاشی در عصر طلایی هلند است که در آن در نقاشی چهره ها مبالغه می شد و بر احساسات چهره تمرکز داشت.) بنابراین، نه یک شخص، بلکه یک ایده را بازنمایی می نماید.

این فیگور فقط کمی وحشتناک تر از مثلا سوژه ترونی معروفتری مثل دختری با گوشواره مروارید است. جالب تر این که این اثر به وسیله یک انسان هنرمند که کشیده نشده که بگوییم قرار بوده ایده ای را با ما به اشتراک بگذارد.

در میان صدها تکرار این تصویر که به وسیله کاربر سوپرکامپوزیت اجرا شده، بسیاری شامل بچه ها تکه تکه شده یا بچه های است که در پس زمینه در حال فریاد زدن هستند. بعضی تصاویر فراوری شده به وسیله هوش مصنوعی به قدری ترسناک بود که هنرمند تصمیم گرفت آن ها را به صورت عمومی به اشتراک نگذارد.

تصویر این زن خیالی، بیش از ویژگی های کابوس وارش توجه دنیایان را به خود جلب نموده است. این زن وهم آور که روند خلق آن از سوی کامپوزیت تصادف آماری تکراری نامیده شده، نشان دهنده ورود ما به دنیای جدیدی از خلاقیت است، چه برایش آماده باشیم، چه نه.

برندان مورفی، عکاس و مدرس رسانه های دیجیتال در دانشگاه مرکزی کوئینزلند استرالیا، بیشتر اوقات فراغت خود را صرف فکر کردن در خصوص آینده هوش مصنوعی و نمونه برداری از آثار تصویر و متن می نماید.

با توجه به اینکه فناوری اخیرا در حال انفجار است، او فکر می نماید که دنیای هنر به سمت یک تغییر پارادایم پیش می رود، دقیقا مانند زمانی که عکاسی در اوایل دهه 1800 وارد صحنه شد (و هنر نقاشی را تحت تاثیر قرار داد.)

وقتی مورفی از هوش مصنوعی برای ساختن هنر استفاده می نماید، آن را مانند عکاسی از چشم انداز، پرسه زدن در یک مکان و جستجوی چیزهای جالب برای عکاسی در نظر می گیرد. به جز، در این مورد، چشم انداز ای که او در حال کاوش است، نوعی دنیا موازی هنر بشری است.

به هر حال، مولدهای هوش مصنوعی بر اساس دانش، فرهنگ و سنت های هنری انسانی آموزش دیده اند، به این معنی که ما هم می توانستیم هر اثری را که آنها خلق می نمایند، خلق کنیم. این امکانات محقق نشده اکنون در دسترس انسان ها است و مورفی و سوپرکامپوزیت، جزو اولین کسانی هستند که پا به این عرصه گذاشته اند.

مورفی درباره تصویر این زن می گوید: من فکر می کنم این عالی است و یک اثر هنری معتبر است. بسیار معتبرتر از یک تصویر هوش مصنوعی خاص. ایده های زیادی وجود دارد، آزمایش های زیاد و چندین و چند بار تکرار.

آن پلوین، جامعه شناس دیجیتالی در موسسه اینترنت آکسفورد که در خصوص تاثیر بالقوه یادگیری ماشینی بر کار خلاق تحقیق می نماید، دیدگاه مشابهی دارد.

پلوین می گوید: مدل های هوش مصنوعی می توانند به روش های غیرمنتظره توجه ها را به یک عامل کاملا ناشناخته در سبک خاصی از نقاشی جلب نمایند. اما مدل های یادگیری ماشینی مستقل نیستند. آنها به تنهایی آثار هنری جدیدی خلق نمی نمایند.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویر کشف شده یکی از مجذوب کننده ترین رازهای تاریخی | خطوط ناسکا چیست؟

ما در حال ورود به دنیایی هستیم که در آن بسیاری از خدمات از قبیل نوشتن و نقاشی ممکن است به وسیله هوش مصنوعی انجام گردد و مشاغل بسیاری از جمله نویسندگان در سایه، تصویرگران، طراحان و عکاسان را از بین ببرد.

برترین هنرمندان انسان بدون شک به رقابت با هوش مصنوعی ادامه خواهند داد، و مورفی گمان می نماید این ها افراد خلاقی هستند که با تکیه بر ویژگی های انسانی خود در آینده پیروز خواهند شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است ، نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس زن ترسناکی که هوش مصنوعی ساخته است ، نگاه خالی این زن روح شما را تسخیر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید