پاشینیان: علاقه مند به امضای قرارداد میان ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، نخست وزیر ارمنستان توجه به علاقه ایروان برای انعقاد یک توافق تجارت آزاد تمام و کمال بین ایران و اتحادیه مالی اوراسیا را مهم خواند.

پاشینیان: علاقه مند به امضای قرارداد میان ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در نشست مجمع عالی مالی اوراسیا گفت ایروان علاقه مند به انعقاد توافق بین ایران و این اتحادیه است.

وی گفت: در اتحادیه مالی اوراسیا، توسعه سازوکار هایی برای به حداقل رساندن ریسک ها و چالش های اقتصاد جهانی که در ماه های اخیر مقیاس و عمق بی سابقه ای پیدا نموده، مهم است.

به گفته پاشینیان، بهتر است به توسعه پروژه های آزمایشی و رویداد های مشترک با هدف توسعه و تعمیق روابط تجاری و مالی و ایجاد همکاری ها فکر گردد. وی د ر ادامه به اهمیت ایجاد روابط با کشور های ثالث اشاره نمود و گفت: من توجه به علاقه ارمنستان برای انعقاد یک توافقنامه تجارت آزاد کامل بین ایران و اتحادیه مالی اوراسیا را مهم می دانم. تجربه عملکرد توافق موقت با تهران به وضوح مجذوب کنندهیت بازار ایران و منظره های تعمیق بیشتر همکاری را نشان می دهد. ما بعلاوه می خواهیم مذاکراتی را برای انعقاد توافقنامه بین اتحادیه و اندونزی شروع کنیم.

نخست وزیر ارمنستان اظهار داشت: هشت سال از امضای توافقنامه ایجاد اتحادیه مالی ارواسیا می گذرد و این اتحادیه برای سایر کشور ها بسیار امیدوارکننده و مجذوب کننده است.

وی اضافه نمود: این را استراتژی توسعه 2025 نشان می دهد. ما باید اولویت های توسعه اتحادیه خود را برای آینده ترسیم کنیم. باید زمینه ها و زمینه های همکاری تازه را آنالیز کنیم. به عنوان یک ابزار سازگاری، به آرامش مداوم یک سیاست اقتصاد کلان منسجم که در آن مهمترین وظایف معین می گردد، اهمیت زیادی می دهیم. ادامه کار را با هدف حفظ ثبات اقتصاد کلان ضروری می دانیم.

لازم به ذکر است دیروز اولین مجمع مالی اوراسیا در مرکز قرقیزستان برگزار گردید. این مجمع با شرکت بیش از 2500 نفر از 15 کشور، به یکی از بزرگترین رویداد ها در فضای اوراسیا تبدیل شد که در خصوص ادغام اوراسیا در عصر تغییرات جهانی تبادل نظر کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پاشینیان: علاقه مند به امضای قرارداد میان ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاشینیان: علاقه مند به امضای قرارداد میان ایران و اتحادیه اوراسیا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید