مشارکت زنان در اقتصاد ایران 6 درصد رشد داشته است

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در در حاشیه اجلاس پکن 25 گفت: میزان مشارکت زنان از سال 2014 تا 2018، شش درصد رشد داشته است.

مشارکت زنان در اقتصاد ایران 6 درصد رشد داشته است

به گزارش گروه مالی وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عیسی منصوری در دومین روز اجلاس پکن 25 که از 6 آذر امسال به مدت سه روز در بانکوک برگزار گردید، در یک نشست تخصصی با عنوان تشریح توانمندی مالی زنان ایرانی با رویکرد اشتغال مشاغل خانگی گفت: میزان مشارکت زنان در سال 2014، 12 درصد بوده که این میزان در سال 2018 به 18 درصد رسیده است.

منصوری با بیان اینکه ورود زنان به بازار کار یکی از ظرفیت های قابل توجه برای توسعه مالی است گفت: این در حالی است که نرخ مشارکت زنان در فعالیت های مالی با اختلاف قابل توجهی نسبت به مردان پایین تر است.

وی اضافه کرد: دلایل متفاوتی برای دوری زنان از بازار کار وجود دارد و مهم ترین آن مسئولیت های شخصی و خانوادگی آن ها است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: به دلیل فرصت های فراهم شده برای زنان در کشور سطح تحصیلی آن ها نسبت به گذشته افزایش قابل توجهی پیدا نموده است به طوری که هم اکنون حدود 60 درصد فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحصیلات عالی، زنان هستند، اما کم بودن سطح مهارت یکی از مسائل زنان برای پیوستن به بازارکار است.

وی با اشاره به اینکه برای غلبه بر این مسائل در سطح ملی تصمیماتی اتخاذ شده است اشاره داشت: یکی از این تصمیمات افزایش ظرفیت کار در خانه است و دیگری افزایش مهارت فارغ التحصیلان با آموزش تکنیکی و فنی و حرفه ای است.

در ادامه این نشست تخصصی محمد رضا بیجندی رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با همکاری معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرداخت و دستاورد های این طرح را ارائه کرد.

لازم به ذکر است در حاشیه این اجلاس معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با معاون وزیر توانمند سازی کشور ارمنستان ملاقات و در مورد شرایط اشتغال زنان در صنایع خرد و با سرمایه های کوچک زنان مصاحبه کردند. در این ملاقات طرف مقابل برای انتقال تجربیات ایران در زمینه اشتغال زنان ابراز تمایل کردند.

این اجلاس به مناسب بیست و پنجمین سالگرد اعلامیه پکن در بانکوک مقر آسیا اقیانوسیه اسکاپ برگزار گردید.

در این اجلاس هیئتی به ریاست معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور با حضور عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه ستاد ساماندهی و مشاغل خانگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمدرضا بیجندی معاون رییس جهاد دانشگاهی و رییس سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان به ارائه اقدامات کشورمان در حوزه توانمندسازی مالی زنان پرداختند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشارکت زنان در اقتصاد ایران 6 درصد رشد داشته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت زنان در اقتصاد ایران 6 درصد رشد داشته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید