راهکار چینی برای مقابله با خشکسالی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مقام های چینی قصد دارند به وسیله بارورسازی ابرها و اسپری کردن محصولات کشاورزی با استفاده از عوامل نگهدارنده آب با هدف حفظ محصول به مقابله با خشکسالی و پیامد های آن بپردازند.

راهکار چینی برای مقابله با خشکسالی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از دیلی تلگراف، چین در حال برنامه ریزی برای رهاسازی مواد شیمیایی در آسمان به منظور القای بارندگی است، زیرا کوشش می نماید برداشت غلات را در گرم ترین تابستان خود در بیش از 60 سال گذشته حفظ کند.

فرمان اقدام برای انجام بارورسازی ابرها در پی هفته ها گرمای شدید و هشدار خشکسالی سراسری در روز آدینه صادر شد. پیش بینی می گردد که مرکز مالی شانگ های در شرق این کشور در روز دوشنبه دمای 40 درجه سانتیگراد را تجربه کند. سطح آب در یانگ تسه طولانی ترین رودخانه چین نیز در پایین ترین سطح خود قرار گرفته است. در منطقه جنوب غربی چونگ کینگ جایی که یانگ تسه از آن می گذرد 66 رودخانه خشک شده اند و آتش نشانان در آنجا با آتش سوزی کوه ها و جنگل ها مبارزه نموده اند.

در همین حال، آب دریاچه پویانگ بزرگترین دریاچه آب شیرین چین به میزان یک چهارم میزان طبیعی خود برای این برهه زمانی از سال کاهش یافته و کوچک شده است. تانگ رنجیان وزیر کشاورزی چین هشدار داده که این هفته برای کاهش خسارت به محصولات برنج در جنوب چین زمانی کلیدی خواهد بود.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده در وب سایت وزارت کشاورزی چین مقام های چینی کوشش خواهند کرد بارندگی را با بارور کردن ابر ها با مواد شیمیایی و سمپاشی محصولات با عامل نگهدارنده آب برای کاهش تبخیر افزایش دهند. چین در برابر خشکسالی آسیب پذیر است و به طور مرتب با بارور ساختن ابر ها کوشش نموده تا در منطقه ها خشک بارندگی در جریان باشد تا فراوری محصول افزایش یافته و هم چنین آسمان پیش از رویداد های مهمی مانند المپیک 2008 پکن صاف گردد. با این وجود، این بار این اقدام در حالی صورت می گیرد که چین از شدیدترین موج گرما از زمان آغاز رکورد های دمایی در سال 1961 میلادی رنج می برد.

بارندگی کم برداشت غلات پاییزی را که 75 درصد از کل برداشت سالانه چین را تشکیل می دهد از بین می برد و افزایش قیمت کالا های جهانی را بیش از پیش تشدید می نماید. بارندگی کم هم چنین باعث کمبود شدید برق شده است و مقام های محلی دستور تعطیلی هزاران کارخانه را در استان سیچوان صادر نموده اند ناحیه ای که 80 درصد انرژی آن به برق آبی وابسته است.

سطح مخازن آب به نصف سطح طبیعی خود رسیده است و مقام های استانی می گویند که بیش از 800000 نفر با کمبود آب آشامیدنی روبرو هستند.

انتظار می رود کارخانه هایی که پنل های خورشیدی، تراشه های پردازنده و سایر کالا ها را در آن استان جنوب غربی فراوری می نمایند تعطیلی شش روزه خود را تا پنجشنبه تمدید نمایند. این تعطیلی ها ظاهرا برای صرفه جویی در مصرف برق خانه ها و تهویه مطبوع با افزایش دما تا 45 درجه سانتیگراد است. با این وجود، به دفاتر مراکز خرید در سیچوان نیز دستور داده شد که برای صرفه جویی در مصرف برق، تهویه مطبوع و چراغ های خود را خاموش نمایند. متروی زیرزمینی در چنگدو مرکز سیچوان هزاران چراغ های هزاران ایستگاه را کم نور نموده و بعضی از مسافران در تاریکی جزئی قرار گرفتند.

این اختلال مالی در پی قرنطینه های کووید در چین در امسال رخ می دهد که منجر به کاهش شدید رشد مالی آن کشور در سه ماهه دوم شده است. کمبود مواد غذایی و برق بر حجم فشار ها بر شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیش از برگزاری نشست سیاسی کلیدی حزب کمونیست چین در اواخر امسال زمانی که انتظار می رود او سومین دوره بی سابقه را به عنوان رهبری کسب کند، می افزاید.

با این وجود، علیرغم آن که جنوب چین با میزان بارندگی کم روبرو است سایر نقاط چین با آب بیش از حد دست و پنجه نرم می نمایند. مقام های محلی روز یکشنبه اعلام کردند که سیل ناشی از بارندگی شدید در استان چینگ های در شمال غرب چین دست کم 25 کشته برجای گذاشته است.

منبع: فرارو

به "راهکار چینی برای مقابله با خشکسالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکار چینی برای مقابله با خشکسالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید