حقایقی در خصوص دبی امارات ، از برج خلیفه تا پیست اسکی در کویر

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، دبی یکی از شهرهای کشور امارات متحده عربی است که یکی از مقاصد توریستی بزرگ دنیا است. شهری که برای ایرانی ها بسیار نزدیک به شمار میرود و زیبایی ها و مزایای زیادی هم برای آنها دارد. اما تصور عمومی در شهر دبی این است که گرمای آب و هوا در آن بالا است، مراکز دیدنی و گشت و گذار مناسبی در آن پیدا نمی گردد و خیلی از امکاناتی در که در دیگر کشورها هست، در کشور امارات در دسترس نیست. اما می خواهیم حقایقی در خصوص این شهر توریستی بیان کنیم که نگاه هر کسی را به این شهر عوض می نماید. از جمله جاذبه های توریستی دبی مانند پیست اسکی سرپوشیده دبی، بلندترین برج دنیا به نام برج خلیفه و دیدنی های متنوع و البته حقایق حیرت انگیز آن است که به ما می گوید چه طور شهری که تا چند وقت پیش یک منطقه بیابانی به حساب می آمد و آب و هوای مناسب توریستی ندارد، این همه مسافر را در طول سال به خود می بیند! مسافرانی که صرفاً به خاطر مسائل مالی و تجاری به این جا نمی آیند، بلکه توریست هم هستند.

حقایقی در خصوص دبی امارات ، از برج خلیفه تا پیست اسکی در کویر

گرمای آب و هوا و شگفتی های شهر دبی و کشور امارات

1) طبق آماری که سال 2014 میلادی منتشر شد، دبی پرجمعیت ترین شهر در کشور امارات متحده عربی بوده است و در جنوب شرفی خلیج فارس واقع شده است.2) کشور امارات متحده عربی از هفت امارت تشکیل شده که در سال 1971 تصمیم گرفتند با هم تشکیل یک کشور را بدهند. به غیر از دبی، شش امارت دیگر ابوظبی، عجمان، فجیره، راس الخیمه، شارجه و القوین هستند. هر کدام از این امارت ها، به وسیله یک پادشاه مستقل اداره می گردد و مجموعه آنها، شورای عالی فدرال را تشکیل می دهد. یکی از این هفت پادشاه هم، رئیس جمهور کشور می گردد.

2) دبی و ابوظبی تنها امارت هایی هستند که در مسائل و قوه مقننه کشور حق وتو دارند!

3) زبان رسمی کشور امارات عربی است. اما اگر انگلیسی بلد باشید می بینید که بیشتر آنها به انگلیسی هم صحبت می نمایند.

4) دین رسمی کشور امارات اسلام است.

5) افراد بومی این امارات فقط 10 تا 15 درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بقیه مهاجران کشورهای آسیایی هستند. درصد دیگر مهاجران در امارات شامل، 51 درصد هندی، 16 درصد پاکستانی، 9 درصد بنگلادشی، سه درصد فیلیپینی و به جامانده از دیگر کشورها هستند.

6) مساحت دبی حدود 4112 کیلومتر مربع است و تقریباً 16 متر از سطرح دریا بالاتر واقع شده است. در حدود 228 کیلومتر هم از وسعت این شهر، زمین های باتلاقی و دریا بوده اند که به وسیله این کشور به زمین قابل استفاده تبدیل شده اند.

7) واحد پولی دبی، درهم است.

8) بلندترین برج جهان در دبی واقع شده است. برج خلیفه که به وسیله آدریان اسمیت طراحی شده است، 828 متر ارتفاع دارد و ساخت آن در سال 2010 به اتمام رسیده است. این برج به احترام حاکم وقت ابوظبی و رییس جمهور امارات، خلیف بن زیاد آل نهیان، برج خلیفه نامگذاری شده و افتتاح آن به عنوان بخشی از توسعه های نو مرکز شهر دبی بوده است.

9) برای بازدید از برج خلیفه باید هزینه ورودی پرداخت کرد تا بتوان به یکی از دو سکوی بازدید فضای باز آن رفت. سکوهای فضای باز برج خلیفه در طبقه 124 و در ارتفاع 452 متری قرار دارند. هزینه بازدید در اولین روزهای تاسیس آن یعنی 5 ژانویه 2010، به نسبت روز و زمانی که قصد رزرو آن را داشتید، بین 125 تا 300 درهم متغیر بود. با وجود این که سکوی باز برج خلیفه در نیمه های آن واقع شده است، اما بلندترین سکوی بازدید جهان به شمار میرود.

10) امارت و شهر دبی دقیقاً بخشی از صحرای عربستان است. بیایانی که کنار کوه های غربی هاجر واقع شده است و از امتداد مرز دبی و عمان در حتا کشیده است.

11) آب و هوا در شهر دبی به علت قرار گرفتن در کویر، در بیشتر روزهای سال گرم و آفتابی است. برترین زمان برای رفتن به دبی، ماه ژانویه میلادی (دی ماه) است. دمای هوا در این فصل به طور میانه 24 درجه سانتی گراد است. تحمل آب و هوا و دما در تابستان چگونه است، کار ساده ای نیست. میانه دمای هوا به 41 درجه سانتی گراد می رسد، آب و هوا شرجی است، بادهای گرم می وزد و دمای هوا حتی در شب، در میانه های مرداد تا میانه 30 درجه کاهش پیدا می نماید.

12) در شهر دبی به طور میانه، سالیانه حدود 940 میلی متر باران می بارد.

13) با وجود این آب و هوا و گرمای شدید، شهر دبی یکی از باثبات ترین منطقه ها جهان به شمار میرود که احتمال زمین لرزه یا سونامی در کمترین مقدار ممکن است. این ویژگی البته به خاطر کم بودن عمق خلیج فارس است.

14) یکی دیگر از آمارهایی که در سال 2014 منتشر شد، نشان می دادکه دبی با شاخص رشد 6.1 درصدی، یکی از اقتصادهای جهان است که سرعت رشد بالایی دارد. در همان سال، فراوری ناخالص ملی آن در حدود 107.1 میلیارد دلار بود!

15) پررونق ترین تجارت در شهر دبی، املاک و ساخت و ساز، تجارت و دخدمات مالی است. درامدی که از نفت و گاز طبیعی که در کشور امارات به دست می آید، کمتر از 5 درصد است.

16) بزرگترین شریک تجاری بین المللی شهر دبی، کشور چین است. بعد از آن نیز، هند و آمریکا با 22.62 میلیارد دلار قرار دارند.

17) سرمایه گذاری دبی و امارات روی گردشگری بی علت نبوده است. این کشور براساس گزارش منتشر شده از فهرست شهرهای مقصد جهان دبی را چهارمین مقصد پرطرفدار جهان در سال 2015 شناخته و مهم ترین راه حل جذب و ورود ارز خارجی نیز همین است.

18) با وجود گرمای آب و هوا، در شهر دبی نمی توانید لباس بدن نما و ناشایست به تن کنید. این قانون در تمام شهرهای کشور امارات متحده عربی و در تمام مکان های عمومی اجرا می گردد.

19) کویری بودن شهر دبی به ما ثابت می نماید که در این کشور، هیچ رودخانه طبیعی وجود ندارد. این نهر دبی که که در نقشه ها دیده می گردد که از شمال شرقی به جنوب غربی شهر دبی کشیده شده، دست ساخت بشر است. در نهر دبی به مقدار ای لایروبی صورت گرفته که عمق آن برای حرکت کشتی ها کافی باشد.

20) اگر بخواهید در شهر دبی به جایی بروید، راه سختی ندارید. می توانید از سه هزار تاکسی در دسترس بهره ببرید که روزانه به طور میانه 385 هزار نفر را به مقصدهای مورد نظرشان می رسانند. میانه 192 هزار سفر روزانه با تاکسی های دبی که تحت لیسانس RTA هستند، ثبت می گردد. رنگ تاکسی ها در شهر دبی، کرمی رنگ است و برای بانوان تاکسی هایی با سقف صورتی و راننده زن در نظر گرفته شده اند که از دیگر تاکسی ها به راحتی قابل تشخیصند.

21) اگر چه شهر دبی فقط 16 متر از سطح دریا فاصله دارد، اما هفت هتل از فهرست بلندترین هتل های جهان در شهر دبی قرار دارند. معروف ترین آنها که سومین هتل بلند جهان و تنها هتل هفت ستاره جهان به شمار میرود، هتل بسیار لوکس و فاخر برج العرب است. ساختمان آن به شکل بادبان کشتی طراحی، در یک جزیره مصنوعی ساخته و به وسیله پل های منحنی به شهر متصل شده است. نزدیکی سقف آن نیز یک فرودگاه بالگرد طراحی شده که ارتفاع آن از سطح زمین، 210 متر است.

22) طبق دیگر آمار منتشر شده در سال 2014، جزو گران ترین هتل های جهان در شهر دبی قرار دارند. رتبه اول در این رده بندی، به هتل های ژنو در سوئیس اختصاص دارد.

23) کشتی تفریحی شهر دبی در بندر رشید، سالیانه نیم میلیون مسافر را سوار می نماید.

24) بزرگترین بندر دست ساز بشر در جهان هم به شهر دبی تعلق دارد. بندر جبل علی، بزرگترین بندر کانتینری خاورمیانه است. وسعت این بندر چندان هم بی علت نیست، زیرا نهمین بندر شلوغ کانتینری جهان در سال 2013 بوده است.

25) تا دلتان بخواهید می توانید در مرکز خرید خاورمیانه خرید کنید. بیش از 70 مرکز خرید و 1200 مغازه در شهر دبی وجود دارند و مجموع مساحت کل این مغازه ها، بزرگترین مرکز خرید جهان را تشکیل می دهند.

26) شهر دبی به شهر طلا هم مشهور است. در بین بازارهای این شهر، 300 مغازه طلافروشی هم دیده می گردد که یک چهارم آنها را تشکیل می دهد! اگر همه طلاهای این شهر را روی هم بریزیم، 10 تن طلا به دست می آید که در طبق آمار سال 2013، 40 درصد طلای جهان در دبی بوده است.

27) این شهر کویری با آب و هوا و دمایی که گفته شد، در سال 2013 و در روز جشن ولنتاین، بزرگترین باغ گل جهان را افتتاح کرد! باغ معجزه دبی دارای چهل و پنج میلیون شاخه گل است که آبیاری آنها به صورت قطره ای انجام می گردد!

28) آدینه در شهر دبی تعطیل رسمی است و از سال 2013، روز شنبه هم به تعطیلات آخر هفته اضافه شده است زیرا آدینه روز مقدس مسلمانان و شنبه آخر هفته غربی ها به شمار می رود. در شهر دبی، پنج بار از مناره های مساجد صدای اذان پخش می گردد.

29) تعطیلات مهم شهر دبی که در ان روزها جشن گرفته می گردد، روز عید فطر و روز ملی کشور امارات است که این هفت امارت با یکدیگر ادغام شده اند.. اولی آخرین روز ماه رمضان و دومی روز دوم دسامبر است.

30) با این که گوشت خوک برای مسلمانان حرام است، اما غیرمسلمانان می توانند از مراکز مشخص شده این گوشت را تهیه و به طور قانونی خرید نمایند.

31) کشور امارات هم مانند دیگر کشورهای اسلامی، دستی در فیلتر کردن محتوای اینترنت داشته است.برای اولین بار که در سال 1995 اینترنت وارد این کشور شده بود، یک سرور تمامی محتواهای مغایر با فرهنگ اسلامی را مانند شبکه های دوستیابی فیلتر می کرد.

32) در دبی و کشور امارات، فوتبال آمریکایی و کریکت پرطرفدارترین ورزش ها هستند.

33) یک خودروی لامبورگینی، فراری و بنتلی برای پلیس دبی خریداری شده که برای دستگیری مجرمان با سرعت رانندگی بسیار بالا است. پلیس می تواند به وسیله آنها، خودروهایی که می توانند از ماشین پلیس سبقت بگیرند را دستیگر می نماید.

34) جهانی فراری ابوظبی، اولین پارک تفریحی فراری در جهان است. این پارک بزگترین پارک تفریحی جهان هم به شمار میرود که به صورت سرپوشیده و با لوگوی فراری ساخته شده است.

35) آب و هوا و بیابانی بودن دبی باعث نمی گردد که هواداران اسکی بی نصیب بمانند! فضایی سرپوشیده در مرکز خرید امارات واقع شده است که پیست اسکی در آن واقع شده است و برف به طور مداوم در آن باریده می گردد!

منبع: همگردی

به "حقایقی در خصوص دبی امارات ، از برج خلیفه تا پیست اسکی در کویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی در خصوص دبی امارات ، از برج خلیفه تا پیست اسکی در کویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید