نگاهی به اتاق تانک پرچمدار مرسدس!، عکس
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، مرسدس بنز S کلاس W140 از نظر افراد زیادی بهترین سدان پرچم دار این خودروساز محسوب می شود.
به گزارش خبرگزاری وبلاگ گردشگر مدرن و براساس گزارش پدال، مرسدس بنز به حدی سرمایه هنگفت را جهت توسعه S کلاس W140 صرف کرد که بسیاری از افراد نام مستعار خودروی میلیارد دلاری را روی آن گذاشتند. W140 در آن زمان لوکس ترین و نرم ترین سدانی بود که می توانستید خریداری کنید و به همین علت ژرمن ها حدود نیم میلیون دستگاه از سدان خود را در حدود 7 سال عرضه به فروش رساندند.
اگر جزو افرادی هستید که S کلاس را خودرویی جالب می دانید پس احتمالاً آگاه هستید که چرا این سدان لوکس به عنوان پیشتاز تکنولوژی های تازه شناخته می شود و نکته مهم اینکه S کلاس W140 این ویژگی را به خوبی نشان داده است؛ اما جدای از درهایی دوجداره با مکانیسم بسته شدن اتوماتیک و همچنین معرفی پر سر و صدا در نمایشگاه فرانکفورت، چه چیزی باعث شده W140 این قدر جالب باشد؟ برای دانستن پاسخ این سؤال حتماً در ادامه همراه ما باشید.
خودروی موردبحث تا چندین دهه سنگین ترین سدان مرسدس بنز به شمار می رود و درست در دورانی که مسائل مالی اهمیت زیادی یافته بود S کلاس W140 با تازهترین و برجسته ترین تکنولوژی ها تولید شد. تعداد موتورهای بکار رفته در این سدان به اندازه یک کارخانه رباتیک بود و صندلی های آن در هر جهتی حرکت می کردند. درها نیز به صورت اتوماتیک بسته می شدند و سپر عقب نیز به حدی بزرگ بود که یک جفت شاخک کرومی از سمت عقب بیرون آمده تا شما بتوانید بجای شنیدن صدای پیشرانه ظاهر آن را ببینید.
اما W140 نمادی از حضور در زمانی نادرست است. این سدان چاق و نسبتاً زشت در دوران رکورد مالی عرضه شد. مراسم رونمایی S کلاس در فرانکفورت اصلاً خوب پیش نرفت و ظاهر خودرو هم کمکی به بهبود اوضاع نکرد چراکه با سدانی سنگین و بزرگ روبرو بودیم که خیلی هم ظریف و نرم به چشم نمی آمد.
اما همان طور که انتظار می رفت کابین این سدان بسیار لوکس، جادار و باکیفیت طراحی شده بود و استفاده از درهای دوجداره فضایی کاملاً آرام و ساکت را فراهم می کرد. علیرغم وزن بالا، بیشتر پیشرانه های 6 و 8 سیلندر مرسدس از قدرت کافی برای ارائه سرعت و شتابی مثال زدنی برخوردار بودند؛ اما بهترین بخش S کلاس W140 که غیرمنتظره ترین قسمت نیز بود چگونگی راندن خودرویی بزرگ در مسیرهای پر پیچ و خم بود.
این مرسدس می توانست همچون هاچبک های اسپرت پیچ ها را رد کند. مرسدس S کلاس W140 از نظر قدرت توقف نیز عملکردی درخشان داشت. احتمالاً بسیاری از افراد ترجیح می دادند بجای نشستن روی صندلی های عقب، خودرو را برانند و بیشتر آن ها نیز پیشرانه 8 سیلندر خورجینی را ترجیح می دادند؛ اما جدای از این موارد، سدان لوکس مرسدس گزینه اول برای افرادی همچون بانکداران، دیپلمات ها و مقامات سیاسی سراسر جهان بود.
در حال حاضر ارزان ترین نسخه از مرسدس S کلاس W140 در بازار بریتانیا از نوع S320 مدل 1996 با کارکرد حدود 260 هزار کیلومتر است که تنها 2900 دلار قیمت دارد. همچنین یک دستگاه مرسدس S320 مدل 1998 با کارکرد حدود 110 هزار کیلومتر به قیمت 7600 دلار به فروش می رسد. نظر شما درباره این سدان چیست؟ آیا آن را بهترین S کلاس تاریخ می دانید؟
22722
منبع: خبرآنلاین