10 شاسی بلند محبوب در بازار آمریکا

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرنگاران: شاسی بلند ها در کشوری مانند ایالات متحده آمریکا بسیار پر هوادار هستند. اما اخیراً میزان فروش آن ها افت نموده و براساس داده های آماری مرتبط به سه ماهه نخست سال 2019، میزان استقبال از آن ها کاهش یافته است. زیرا بعضی از اتومبیل های موجود در بازار آمریکا به دلیل میزان مصرف سوخت، ظرفیت حمل سرنشینان، فضای حمل بار، مشخصات فنی، کیفیتِ رانندگی و... به اتومبیل های دیگر ترجیح داده می شوند.

10 شاسی بلند محبوب در بازار آمریکا

اکنون ما لیستی از محبوب ترین شاسی بلند های موجود در آمریکا را تهیه نموده ایم. مدل های مختلفی از کمپانی های فورد، شورلت، تویوتا، هوندا و فولکس واگن در بین محبوب ترین شاسی بلند های بازار آمریکا دیده می شوند. خودروسازان زمان زیادی صرف ارتقاء کیفی و فنی اتومبیل های لیست ما نموده و عملکرد آن ها را هر ساله بهبود می بخشند.

جی ام سی تِرین (GMC Terrain)

مدل 2018 تِرین (Terrain) در اواخر سال 2017 وارد بازار شد و در سال 2018 به محبوبیت بالایی دست یافت. جی ام سی در سال 2018 آمار فروش مدل تِرین را 34 درصد خاطرنشان کرد؛ اما برخلاف انتظار فروش تِرین در اوایل سال 2019 کاهش یافت. جدیدترین مدل تِرین جلو پنجره ای جسورانه، چراغ های عقب زیبا و C شکل داشته و مجدداً در طراحی آن بازنگری شده است. اتومبیل یاد شده نسخه های مختلفی مانند SLT، SLE و SL داشته و با سه پیشرانه متفاوت و سیستم چهار چرخ محرک عرضه می گردد.

پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ تِرین 170 اسب بخار قدرت داشته و برای انتقال قدرت به چرخ ها از گیربکس اتوماتیک 9 سرعته استفاده می نماید. پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تِرین 252 اسب بخار قدرت داشته و از گیربکس 9 سرعته نسخه 1.5 لیتری بهره می برد. جی ام سی پیشرانه توربو دیزل 1.6 لیتری با توان 137 اسب بخار هم برای شاسی بلند تِرین در نظر گرفته است.

نسخه Black edition در سال 2019 به جمع نسخه های مختلف تِرین اضافه شد و همانند نسخه های SLT و SLE امکاناتی مانند روکش آینه سیاه رنگ، جلو پنجره تیره، رینگ های آلومینیومی جدید، ریل های سقف و... به آن افزوده شده است.

فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan)

میزان فروش فولکس واگن تیگوان (Volkswagen Tiguan) در سه ماه اول سال 2019 نسبت به سه ماه نخست سال 2018 کاهش یافت. باید توجه داشت که میزان فروش تیگوان در سال 2018 نسبت به سال های گذشته حدود 119 درصد رشد داشت.

نسخه جدید تیگوان از پیشرانه Turbocharged Stratified Injection یا TSI با توان 184 اسب بخار استفاده می نماید. پیشرانه مذکور از توان گیربکسی 8 سرعته و اتوماتیک برای انتقال قدرت به چرخ های جلو بهره می برد.

همچنین مشتریان فولکس واگن تیگوان می توانند با پرداخت پولِ بیشتری نسخه 4Motion AWD را خریداری نموده و از کنترل فعال رانندگی در چهار حالت گوناگون برای استفاده از حداکثرِ نیروی کششی تیگوان استفاده نمایند. از دیگر ویژگی های تیگوان باید به استفاده از سیستم Car-Net و صفحه نمایش دیجیتالی داشبورد فولکس واگن اشاره نمود.

هیوندای سانتافه (Hyundai Santa Fe)

هیوندای با معرفی مدل سانتافه بسیار محبوب شد و رشد مداومِ میزان فروش در سال 2019 را با رونمایی از نسخه جدید سانتافه تجربه کرد. سانتافه 2019 نسل چهارمِ شاسی بلند محبوب کره ای ها است. این اتومبیل محیط داخلی راحت و بزرگی داشته و از ظاهرِ بسیار خوبی برخوردار است. در سانتافه جدید از فناوری های پیشرفته ایمنی و... استفاده شده است.

نام سانتافه 2019 برای نسخه 5 صندلی سانتافه به کار برده شده و نسخه 7 صندلی سانتافه بیشتر با نام سانتافه ایکس ال (XL) شناخته می گردد. طول نسخه 5 صندلی سانتافه افزایش داشته و 2.8 اینچ فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می دهد. همچنین عرض سانتافه جدید 0.5 اینچ افزایش یافته است. موقعیت آینه های بیرونی به منظور بهبود دید راننده بهتر شده و میزان دید راننده از شیشه عقب هم حدود 40 درصد نسبت به نمونه های پیشین بهتر شده است.

سانتافه به cross-traffic مجهز شده و از سیستم خروج ایمن برخوردار است. خروج ایمن با استفاده از رادار های گوناگون، تردد وسایل نقلیه دیگر را کنترل نموده و هنگامی که سرنشین سانتافه قصد خروج از اتومبیل را داشته باشد؛ در صورت احساس خطر درب ها را قفل نموده و مانع از خروج سرنشین و برخورد احتمالی او با وسایل نقلیه می گردد.

هوندا پایلوت (Honda Pilot)

مدل 2019 و جدید هوندا پایلوت در آگوست سال 2018 وارد بازار شد و میزان فروش پایلوت در سال 2018 را حدود 25 درصد افزایش داد. ولی در سه ماهه نخست سال 2019 همه چیز برعکس شده و فروش پایلوت کاهش یافت.

پایلوت جدید پیشرانه ای با آلایندگی کمتر، ظاهری قابل قبول، قابلیت و سنسور باز شدن درب صندق عقب با پا، صفحه نمایش لمسی مجهز به اندروید اتو (Android Auto) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) و... را دارد.

این شاسی بلند محبوب از توان پیشرانه 3.5 لیتری V6 با قدرت 280 اسب بخار استفاده می نماید. توان پیشرانه پایلوت از طریق گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ ها (مجهز به سیستم تمام چرخ محرک) منتقل می گردد.

شورلت تراورس (Chevrolet Traverse)

نسل جدید و 2018 شورلت تراورس در اواخر سال 2017 وارد بازار شد و توانست میزان فروش تراورس در سال 2018 را حدود 18.6 درصد افزایش دهد. اما در اوایل سال 2019 فروش کراس اوور 3 ردیف کمپانی شورلت حدود 10 درصد کاهش یافت.

شورلت تراورس محیط داخلی بزرگ و استانداردی داشته و شاسی بلندی 8 نفره و کامل از کمپانی شورلت است. در این محصول از پیشرانه 3.6 لیتری V6 با توان 310 اسب بخار و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده شده و مشتریان توان سفارش آن در دو نسخه دیفرانسیل جلو و تمام چرخ محرک را دارند.

نسخه آر اس RS شورلت تراورس از پیشرانه توربوشارژ 2 لیتری با توان 257 اسب بخار و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک استفاده نموده و سیستم تمام چرخ محرک تراورس به یاری پیشرانه V6 شورلت آمده است. از ویژگی های نسخه یادشده باید به رینگ های آلومینیومی جدید، سیستم ناوبری رادیویی، دید 360 درجه، بلندگو های Bose، آینه عقبِ مجهز به دوربین، پریز برق 110 ولتی و... اشاره نمود.

سوبارو اوت بک (Subaru Outback)

فروش سوبارو در اوایل سال 2019 حدود 5 درصد کاهش یافت. ولی اکنون ممکن است که با معرفی مدل 2020 اوت بک در نمایشگاه اتومبیل نیویورک، دوباره یادِ ایام و روز های خوش سوبارو زنده گردد. نسخه فعلی اوت بک اتومبیلی مناسب، باکیفیت و راحت بوده و طراحی محیط داخلی و بیرونی آن معقول و قابل توجه است.

هنگام رانندگی با اوت بک فرمان بسیار نرم و سریع عمل نموده و می توان از سیستم اندروید اتو (Android Auto) و اپل کارپلی (Apple CarPlay) به همراه دستیار صوتی استفاده کرد.

همچنین از چراغ های LED و انطباقی به همراه سیستم پیشگیری از تصادف سوبارو با نام EyeSight در اوت بک استفاده شده است. سیستم مذکور شامل فناوری هایی نظیره هشدار خروج از خط حرکتی، ترمز اضطراری و... می گردد.

جیپ رانگلر (Jeep Wrangler)

آمار فروش جیپ پس از رونمایی از مدل جدید رانگلر در سال 2017 افزایش یافت. ولی در سه ماهه نخست سال 2018 فروش جیپ 10 درصد کاهش یافت. این در حالی بود که نسخه جدید جی ال (JL) رانگلر به همراه نسخه ای دیگر در سال 2018 روانه بازار شدند و فراوری نسخه جی کی (JK) ادامه داشت.

چراغ های جلو و جلوپنجره 7 شکافه رانگلر چهره مدرن تری به آن بخشید بود. همچنین در رانگلر می توانید از Sky One-Touch power-top و Sunrider Soft-top استفاده کنید. جیپ رانگلر نسخه های 2 و 4 درب داشته و به انواع صحرا، اسپرت، اسپرت اس (S)، روبیکان و... تقسیم می گردد.

تویوتا هایلندر (Toyota Highlander)

تویوتا هایلندر محبوبیت بالایی در ایالات متحده آمریکا دارد. عرضه این اتومبیل در سال 2018 موجب افزایش 13 درصدی آمار فروش هایلندر در آمریکا شد. هایلندر به دلیل عملکرد بی نقص، چهره جذاب و کیفیتِ بی نظیرِ خود بسیار مورد توجه است.

تویوتا در نمایشگاه اتومبیل نیویورک از نسل جدید هایلندر رونمایی نموده و نسخه 2020 آن در دسامبر 2019 عرضه خواهد شد. همچنین نسخه هیبریدی هایلندر در فوریه سال 2020 عرضه می گردد.

نسخه 2019 تویوتا هایلندر به پیشرانه 3.5 لیتری V6 با توان 295 اسب بخار و گشتاور 263 پوند فوت مجهز شده و از گیربکس 8 سرعته اتوماتیک استفاده می نماید. البته هایلندر نسخه های گوناگونی داشته و شما می توانید آن را در نسخه دیفرانسیل جلو و یا چهار چرخ محرک سفارش داده و در صورت درخواست از پیشرانه 4 سیلندر و 6 سیلندر هیبریدی تویوتا استفاده کنید.

نمونه هیبریدی هایلندر سوخت کمی مصرف نموده و از پیشرانه بنزینی 3.5 لیتری V6 با توان 306 اسب بخار به همراه موتوری برقی استفاده می نماید.

جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee)

در سال 2018 شاهد کاهش فروش جیپ گرند چروکی بودیم؛ اما در سه ماه نخست سال 2019 میزان فروش آن 8 درصد افزایش یافت.

گرند چروکی مجدداً طراحی شده و با این همه استایل همیشگی خود را حفظ نموده است. چروکی همواره با رانگلر (Wrangler) و کامپس (Compass) در حال رقابت بوده و همواره صندلی نخست را در اختیار داشته و یکی از پرفروش ترین محصولات جیپ در سال 2019 است. این اتومبیل در نسخه های گوناگونی عرضه شده و دو دیفرانسیل است.

گرند چروکی نسخه هایی مانند Trackhawk، Trailhawk و Summit داشته و از توان پیشرانه 6.2 لیتری با قدرت 707 اسب بخار و گشتاور 645 پوند فوت استفاده می نماید. شتاب صفر تا 100 گرند چروکی 3.5 ثانیه است.

فورد اکسپلورر (Ford Explorer)

اکسپلوور یکی از پرفروش ترین شاسی بلند های همه ادوار در ایالات متحده آمریکا است؛ اما آمار نشان می دهد که میزان فروش آن در سال 2018 کاهش یافته و در اوایل سال 2019 با انجام تغییرات بسیار کمی شرایط خود را بهبود بخشیده است.

فورد اکسپلورر جدید به تازگی راهی بازار شده است. اکسپلورر دیفرانسیل عقب بوده و ساختاری انعطاف پذیر دارد. البته نسخه دو دیفرانسیل اکسپلورر هم در دسترس است. اکسپلورر جدید سبک تر از نسل های قبلی است؛ اما 25 درصد مستحکم تر بوده و عرض آن با مدل قبلی هیچ تفاوتی ندارد. ولی طول اکسپلورر 6 اینچ بیشتر شده است.

اکسپلورر جدید دو نسخه به نام های Limited Hybrid و Powerful ST دارد. نسخه ای از اکسپلورر به پیشرانه 4 سیلندر 2.3 لیتری 300 اسب بخاری اکوبوست با گشتاور 310 پوند فوت مجهز شده و نسخه دیگر از پیشرانه 3.3 لیتری V6 با توان 365 اسب بخار و گشتاور 380 پوند فوت استفاده می نماید. البته این سرانجام ماجرا نبوده و می توان نسخه های 3.4 لیتری، 3.3 لیتری (توانِ 318 اسب بخار)، 3 لیتری هیبریدی و مجهز به پیشرانه الکتریکی 100 اسب بخاری (مجموع توان 450 اسب بخار) و... را هم خریداری کرد.

منبع: hotcars

منبع: برترین ها

به "10 شاسی بلند محبوب در بازار آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شاسی بلند محبوب در بازار آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید