چه کسی اولین لکسوس را ساخت؟ ، عکس

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خودروهای لکسوس همواره آسایش و قابلیت اطمینانی را ارائه می دهند که می تواند با هر رقیبی برابری کند و یا حتی بهتر از آنها ظاهر شوند. لکسوس که به وسیله تویوتا، یک خودروساز برجسته ژاپنی، برای ساخت خودروهای لوکس پیشرو در دنیا تاسیس شد، همچنان به فراوری بعضی از باکیفیت ترین خودروها و SUV ها برای رانندگی ادامه می دهد.

چه کسی اولین لکسوس را ساخت؟ ، عکس

امیرمسعود عابدین: علاوه بر تمام تجملات و راحتی، مدل های اسپرت لکسوس می توانند لذت رانندگی را نیز به ارمغان بیاورند. لکسوس ممکن است بازوی لوکس یک خودروساز بزرگ تر باشد، اما این برند به طور خاصی خودش را توسعه داده است.

ریشه لکسوس

لکسوس در سال 1989 تأسیس شد. با این باور که نام تویوتا نمی تواند تصویر لوکسی را در ایالات متحده ایجاد کند (همانطور که تویوتا کرسیدا با فروش کند خود نشان داد)، این شرکت یک نام تجاری نو را برای تصرف بزرگترین بازار خودروهای لوکس در آن موقع راه اندازی کرد. حتی قبل از آن، مهندسانی اعزام شده بودند تا ارزیابی نمایند که آمریکایی ها از یک خودروی لوکس چه می خواهند و چگونه چنین خودرویی در زندگی افراد مرفه که قصد خرید آن را دارند، جا می گیرد.

اولین لکسوس

نام تجاری لکسوس با مدل پرفروش LS400 راه اندازی شد که با آن تبلیغ معروف برای اثبات کارآمدی سیستم تعلیق خود، مشهور شد. تحقیقات بازار تویوتا نتیجه داد و لکسس تا سال 1991 تبدیل به پرفروش ترین خودروی لوکس در ایالات متحده شد. در حالی که آلمانی ها حتی برای ساده ترین مسائل، راه چاره های پیچیده را به کار می گرفتند، لکسوس با راه چاره های ساده و منطقی نیازهای خود را برآورده می کرد. رویکرد لکسوس به تجمل به این معنی است که حتی سه دهه بعد، LS400 خودرویی قابل توجه برای افراد باشد. لکسوس در ادامه، ES250 از نسل V20 تویوتا کمری را کنار LS400 قرار داد و پیروزیت دیگری را کسب کرد.

توسعه از دهه 90 میلادی

پیروزیت سریع LS400 و ES250 باعث توسعه نام تجاری لکسوس شد. کوپه SC، اولین محصول نو این شرکت بود؛ یک گرندتورر بی سروصدا که مربوط به تویوتا سوپرای فوق العاده ای بود که در سال 1992 معرفی گردید و می توانست یک موتور 2JZ غیر توربو یا 1UZ V-8 داشته باشد. در سال 1994 لکسوس GS معرفی گردید؛ یک سدان با محور عقب محرک و طراحی شیک به وسیله جیوجیاروی معروف. لندکروزر خودروی بعدی بود که به عنوان لکسوس LX در سال 1996 به بازارها آمد.

رقیب چینی مرسدس بنز میباخ از راه رسید! /عکس

نشستن پشت فرمان یک خودروی 4 میلیون دلاری چه حسی دارد؟ /عکس

ورود به دهه 2000

در اواخر دهه 1990، با رشد اقتصاد حباب دار ژاپن و تشدید رقابت ها، فروش این شرکت کاهش یافت؛ اما با اتمام قرن، فروش لکسوس به زودی دو برابر و سپس سه برابر شد. مدل هایی که به این پیروزیت مستمر یاری کردند، شامل دو شاسی بلند برای استفاده از شور و شوق فزاینده کراس اوورها و یک سدان کامپکت به عنوان رقیبی برای بی ام و سری 3 بودند. SUV ها به سرعت به معروفیت رسیدند و مدل RX تا به امروز پرفروش ترین SUV این شرکت است. سری IS در مقایسه با سدان های کامپکت بی ام و، ظاهری شیک تر و تجربه ای راحت تر داشت.

لغزش اواخر دهه 2000

تا سال 2011، فروش به پایین ترین حد خود رسید و لکسس در نهایت به حیات مدل SC خاتمه داد. LFA در سال 2012 وارد میادین شد که به خوبی هر ابرخودروی دیگری به نظر می رسید و صدایی حتی بهتر از آن داشت.

احیای دوباره در دهه 2010

در حالی که فراوری تقریباً غیرمعمول و پیچیده LFA برای اثبات تسلط تویوتا در ساخت و مهندسی مفید بود، اما لکسوس با استفاده از فناوری هیبریدی تویوتا، دستیابی به راحتی را دوچندان کرد. طیف وسیعی از گزینه های هیبریدی مدل های لکسوس، از جمله چند مدل کامپکت نو مانند CT و HS معرفی گردیدند، اگرچه این گزینه های نو مانند نسخه های هیبریدی LS و دیگر مدل های لکسس پیروز نبودند. فروش دوباره به شدت افزایش یافت و بالاترین قیمت های قبلی را دنبال کرد.

ورود به عرصه خودروهای برقی

حتی یک غول سنتی مانند تویوتا، به رشد قابل توجه وسایل نقلیه برقی پی برده است و برند لوکس آن یعنی لکسوس هم چندین خودروی کاملاً الکتریکی را معرفی نموده است. یکی از آنها، کانسپت اسپرت الکتریکی است که میخواهد جانشین LFA باشد. این یک چالش واقعی با توجه به زوزه افسانه ای LFA با موتور احتراقی است، اگرچه عملکرد قدرتمندتر با یاری موتورهای الکتریکی باید آسان باشد.

مالکیت تویوتا

پس چه کسی لکسوس را می سازد؟ لکسس بخشی از تویوتا است (در کنار سایر برندهای زیرمجموعه آن مانند دایهاتسو)، و تا همین اواخر، برند لکسوس در بازار ژاپن استفاده نمی شد! (به عنوان مثال، لکسوس LS400 در ژاپن با نام تویوتا سلسیور شناخته می شد.) درست مانند آکورا و اینفینیتی، لکسس نیز زمانی تأسیس شد که خودروسازان ژاپنی در دهه 1980 با محدودیت های واردات روبرو شدند. آکورای هوندا و اینفینیتی نیسان پیروز بودند، اما هیچکدام به پیشرفتی که لکسوس تویوتا دارد، نرسیدند.

چه کسی موتورهای لکسس را می سازد؟

تویوتا موتورهای لکسوس را می سازد و به آن ها قابلیت اطمینان و طول عمری که در پیشرانه های خودش وجود دارد را می بخشد. در بیشتر تاریخ این برند، مدل های لکسوس از موتورهای قوی V-6 و I-6 استفاده می کردند که سری UZ V-8 در صدر خط فراوری قرار می گرفت. این روزها، پیشرانه های چهار سیلندر خطی کوچک رایج تر شده اند و حتی مدل پرچم دار LS هم اکنون از یک موتور تویین توربو V-6 استفاده می نماید. مدل های هیبریدی لکسس بیش از یک دهه است که وجود دارند، اگرچه کارایی آنها اغلب کمتر از عملکرد آنها، چشمگیر است. اولین لکسس تمام الکتریکی، یعنی RZ، در حال حاضر به فروش می رسد و مدل های برقی بیشتری نیز در راه است.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ گردشگر مدرن مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "چه کسی اولین لکسوس را ساخت؟ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه کسی اولین لکسوس را ساخت؟ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید