مزایای نوشیدن آب گرم برای بدن

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، نوشیدن آب داغ به شما یاری می نماید هیدراته بمانید، اما می تواند به هضم غذا، تسکین استرس، برطرف احتقان و راحتی یاری کند.نوشیدن آب داغ به شما یاری می نماید هیدراته بمانید، اما می تواند به هضم غذا، تسکین استرس، برطرف احتقان و راحتی یاری کند.

مزایای نوشیدن آب گرم برای بدن

از خوردن غذاهای سرخ شده و روغنی و پرخوری گرفته تا پیروی از یک سبک زندگی ناسالم، دلایل زیادی وجود دارد که باعث می گردد مسائل گوارشی را تجربه کنید. بسیاری معتقدند نوشیدن آب گرم با معده خالی هضم غذا را تقویت می نماید. برای اینکه بفهمیم این موضوع درست است یا نه، ادامه مطلب را بخوانید.

به نظر می رسد که انار برای بیشتر افراد مفید و ایمن است اما افراد با شرایطی خاص، برای افزودن این میوه به رژیم غذایی خود حتما باید با متخصص مراقب های بهداشتی مشورت نمایند.

به گفته متخصصان تغذیه، نوشیدن آب داغ به شما یاری می نماید هیدراته بمانید، اما می تواند به هضم غذا، تسکین استرس، رفع احتقان و راحتی یاری کند.

در اینجا 7 روشی که نوشیدن آب گرم می تواند به طور بالقوه به هضم بهتر یاری کند آورده شده است.

یک کارشناس ارشد تغذیه گفت: سرطان از جمله بیماری هایی است که تغذیه نقش معین نماینده ای در پیشگیری و درمان آن ایفا می نماید.

1. آنزیم های گوارشی را تحریک می نماید

وقتی آب گرم وارد معده می گردد، به فعال شدن آنزیم های گوارشی یاری می نماید و هضم راحت تر را تسهیل می نماید. آب گرم با تحریک ترشح آنزیم های گوارشی به عنوان یک محرک طبیعی برای سیستم گوارش عمل می نماید. آنزیم ها نقش مهمی در تجزیه مواد غذایی به قطعات کوچکتر ایفا می نمایند و باعث جذب مواد مغذی می شوند.

2. استرس را مدیریت می نماید

استرس می تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت دستگاه گوارش داشته باشد و منجر به علائمی مانند سوء هاضمه، گرفتگی معده و اسهال گردد. نوشیدن آب گرم می تواند به تقویت آرامش و کاهش سطح استرس یاری کند، که به نوبه خود می تواند به هضم غذا یاری کند. گوپال شرح می دهد: گرمای آب اثر تسکین دهنده ای بر بدن دارد و می تواند به آرامش سیستم عصبی یاری کند و مسائل گوارشی را کاهش دهد.

3. یبوست را رفع می نماید

یکی از قابل توجه ترین فواید آب گرم برای هضم، توانایی آن در کاهش یبوست است. آب گرم به نرم شدن مدفوع و تحریک حرکات روده یاری می نماید و عبور مواد زائد را از روده بزرگ آسان تر می نماید. اگر روزانه دچار یبوست می شوید آب گرم را با معده خالی بنوشید.

4. نفخ و گاز معده را کاهش می دهد

نفخ و گاز مسائل گوارشی رایجی هستند که می توانند ناراحت نماینده باشند. گوپال توصیه می نماید: نوشیدن آب گرم برای کاهش این علائم با ارتقای هضم بهتر و کاهش تجمع گاز در روده ها. این اتفاق می افتد زیرا آب گرم ماهیچه های دستگاه گوارش را شل می نماید و به خروج گازهای به دام افتاده یاری می نماید.

5. به سم زدایی یاری می نماید

آب گرم می تواند با دفع سموم و مواد زائد از سیستم گوارش، از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن پشتیبانی کند. هنگامی که با معده خالی مصرف گردد، آب گرم می تواند به آغاز فرآیند سم زدایی با تحریک حرکات روده و ترویج دفع مواد زائد یاری کند. علاوه بر این، آب گرم عرق کردن را تشویق می نماید، که روش دیگری است که بدن سموم را دفع می نماید.

منبع: گردشبان

به "مزایای نوشیدن آب گرم برای بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای نوشیدن آب گرم برای بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید