فعالیت سمن ها باید شفاف باشد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: سمن ها باید با شفافیت فعالیت کنند.

فعالیت سمن ها باید شفاف باشد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در نشست تخصصی با منتخبان سازمان های مردم نهاد، انجمن خیرین و کارآفرینان برتر زنجان، با بیان اینکه مصرف موادمخدر می تواند زندگی انسان را به انحراف بکشد، نام کرد: دلیل اینکه امروز موادمخدر به یک معضل جهانی تبدیل شده، این است که این مواد سن، جنس، شغل و قومیت نمی شناسد.

وی با بیان اینکه اولین پیامد اعتیاد، فردی است به طوری که سلامت و هویت فرد را نشانه گرفته و کانون گرم خانواده را از هم می پاشد، شرح داد: با گرایش جوانان به سمت اعتیاد، جامعه هم مبتلا می شود که این امر تاثیرات مخربی در زمینه مالی، امنیتی و حفظ سلامت جامعه داشته و تار و پود یک جامعه را به هم می زند.

این مسئول با تاکید بر اینکه در راستا مبارزه با موادمخدر، قطع زنجیره و پیشگیری از این بلای خانمان سوز 3800 شهید تقدیم این عرصه شده است، افزود: در راستای مبارزه با موادمخدر باید تک تک افراد جامعه احساس مسئولیت کنند.

مرادی نافچی با تاکید بر اینکه برای مبارزه با موادمخدر نیاز است مردم هم به میدان بیایند و با تشکیل سمن ها و نهادهای مردمی به کمک خانواده ها بشتابند، افزود: در راستای مبارزه با موادمخدر باید مسئله را هم دقیق شناخته و در زمینه آگاهی بخشی هم درست عمل کرد.

وی با بیان اینکه معتاد بیماری است که باید به او کمک شود و پس از بازگشت سلامتی فرد، هویتش بازگردانده شده و به اشتغال فرد توجه شود، اضافه کرد: برای کمک به حوزه موادمخدر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی باید حتما عالمانه باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با پرداختن به این مسئله که باید در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها هم توجه ویژه شود تا خانواده ها نسبت به این موضوع حساس شوند، افزود: بسکمک از خانواده ها هستند که هنوز هم نمی دانند فرزندان شان معتاد هستند.

این مسئول با یادآوری اینکه اگر در جامعه حساسیت های لازم را در زمینه موادمخدر ایجاد نکنیم در دستیابی به اهداف پیروز نخواهیم بود، گفت: در کنار سمن ها، سازمان های فرهنگی و اجتماعی هم باید به مدد جامعه در مبارزه با موادمخدر بیایند.

وی با اشاره به چرایی پیروز نبودن برخی از سمن ها، افزود: برای اینکه سمن های پیروزی داشته باشیم باید شناسایی دقیق اهداف ثبت شده در آئین نامه و اساسنامه را با دقت مطالعه کرده و اهداف پیش روی سمن را بسنجیم و سپس برنامه ریزی برای تحقق این اهداف داشته باشیم.

مرادی نافچی متذکر شد: گروه های مردم نهاد و سمن ها باید با شفافیت فعالیت کنند و سقف شیشه ای برای نمایش فعالیت های خود در زمینه های مالی و کاری به مردم داشته باشند تا زمینه ادامه همکاری و بقای خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه حمایت منطقی از برنامه های سازمان های مردم نهاد از اولویت های استان است، متذکر شد: این برنامه ها در سه حوزه حمایت اداری، مالی و اشتغال آسیب دیدگان است.

منبع: جام جم آنلاین

به "فعالیت سمن ها باید شفاف باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت سمن ها باید شفاف باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید