شیوع ابتذال در حوزه ادبیات برای سود بیشتر

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، نویسنده کتاب لبخند بر لب شعر گفت: تعداد نویسندگانی که کتاب های بسیاری را فراوری نموده و آثارشان در صف انتشار مانده زیاد است. ناشران گرانی کاغذ را بهانه ای برای کم کاری خود نموده اند و تن به فعالیت فرهنگی نمی دهند.

شیوع ابتذال در حوزه ادبیات برای سود بیشتر

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ گردشگر مدرن، اسماعیل امینی نویسنده و طنزپرداز در گفت وگو با میزان، با اشاره به بعضی سیاست گذاری ها در مورد نویسندگان گفت: فرهنگ نشر به دست کسانی افتاده است که در این حوزه تخصص ندارند، تعداد ناشرانی که خود نویسنده هستند و در عرصه نویسندگی و فراوری صاحب سبک هستند انگشت شمار است.

وی به همین دلیل ادامه داد: بعضی از ناشران امروز تنها به دنبال سود های مالی هستند و با هر نویسنده ای کار نمی نمایند به همین دلیل است که نویسندگان در حاشیه قرار می گیرند و در بعضی موارد ناگزیر می شوند تا نویسندگی را به عنوان شغل دوم انتخاب می نمایند.

این نویسنده حوزه آثار طنز توضیح داد: شیوع ابتذال در نویسندگان برای تن دادن به نوشتن کتاب هایی که ارزش مالی را برای ناشران و فراورینمایندگان کتاب به دنبال دارد واقعیت تلخ این روز های نشر است. بها دادن به سوژه های پرفروش آسیب زا است.

این نویسنده تأکید کرد: تعداد نویسندگانی که کتاب های بسیاری را فراوری نموده و آثارشان در صف انتشار مانده زیاد است. ناشران گرانی کاغذ را بهانه ای برای کم کاری خود نموده اند و تن به فعالیت فرهنگی نمی دهند.

وی اضافه کرد: کتاب های نویسندگان ارزشمند نیز عموماً در صف انتشار باقی می ماند، از سوی دیگر کتاب های پژوهشی که وقت زیادی را طلب می نمایند صرفه مالی ندارند درحالی که از ارزش فرهنگی و علمی بالایی برخوردار هستند و خوراک فکری مناسبی برای مخاطب محسوب می شوند.

وی به برخورد های نادرست مسئولان فرهنگی اشاره و اظهار کرد: مسئولان فرهنگی همیشه تصور درستی از فرهنگ ندارند لذا فرهنگ را آن طور که باید و شاید مورد حمایت قرار نمی دهند، آن ها بنیادی فکر نمی نمایند و تنها به امور روزمرگی می پردازند که سبب نزول سطح فرهنگ شده است.

این نویسنده اعلام کرد: ما از فقر فرهنگی و نشانی های غلط بیشترین ضربه ها را متحمل شده ایم عدم شناخت از اساتید، استعداد ها و بزرگان علمی حوزه فرهنگ همچنین پتانسیل ها و سرمایه های انسانی و مهجور ماندن آنان، آسیبی بزرگ به جامعه فرهنگی زده است.

وی در مورد آثار جدید و در دست چاپ خود گفت: کتاب تبسم دوست، مجموعه شعر طنز آدم باش و کتاب خنده باکلاس برای دانش آموزان، کتاب جلسه طنز و همچنین کتاب مداد سربه زیر که کتابی طنز برای نوجوانان است را در دست چاپ دارم.

،

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شیوع ابتذال در حوزه ادبیات برای سود بیشتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ابتذال در حوزه ادبیات برای سود بیشتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید