فیلم تازه رابرت زمکیس به نام Here: روایت یک قرن در یک اتاق، آن هم بدون حرکت دوربین! جوان سازی تام هنکس و رابین رایت با فناوری دیپ فیک در این فیلم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، فیلم Here به کارگردانی رابرت زمکیس، اثری نوآورانه است که در تاریخ 15 نوامبر به سینماها خواهد آمد. این فیلم داستانی از یک قرن زندگی در یک اتاق نشیمن آمریکایی را روایت می نماید. نکته برجسته این فیلم این است که دوربین در طول 104 دقیقه داستان هرگز حرکت نمی نماید، نمی چرخد و حتی زوم نمی نماید. زمکیس با این روش خاص، میخواهد نگاهی عمیق به گذر زمان و تغییرات انسانی داشته باشد. او در مصاحبه ای با Vanity Fair بیان نمود جهت دوربین تغییر نمی نماید، اما همه چیز در اطراف آن تغییر می نماید. این کار واقعاً تا به حال انجام نشده بود.

فیلم تازه رابرت زمکیس به نام Here: روایت یک قرن در یک اتاق، آن هم بدون حرکت دوربین! جوان سازی تام هنکس و رابین رایت با فناوری دیپ فیک در این فیلم

تحول بازیگران: از جوانی تا پیری

در این فیلم، تام هنکس نقش ریچارد، را بازی می نماید که در طول داستان با استفاده از جلوه های سنتی و دیجیتالی تغییر سن می دهد. هنکس از سن خودش یعنی 67 سالگی تا اواخر دهه 80 و حتی پیش تر تا دهه 60 میلادی جوان می گردد. رابین رایت نیز نقش مارگارت، همسر ریچارد، را بازی می نماید که از دوران نوجوانی ریچارد تا پیری با اوست. این زوج در خانه ای که ریچارد در آن بزرگ شده است، بچه ها خود را بزرگ می نمایند.

استفاده از جلوه های بصری

یکی از ویژگی های منحصر به فرد Here، استفاده از جلوه های بصری خاص برای نشان دادن گذر زمان است. صحنه ها به تدریج و با استفاده از اشیاء و دکورهای مختلف از دهه های مختلف تغییر می نمایند. به عنوان مثال، یک تلویزیون دهه 60 که کنار شومینه واقع شده است، ناگهان با یک پنجره مستطیلی به گذشته و یک رادیوی دهه 30 تبدیل می گردد.. این فیلم از رمان گرافیکی Here اثر ریچارد مک گایر اقتباس شده است.

بازگشت به دوران گذشته

Here نه تنها داستان یک خانواده را روایت می نماید بلکه به گذشته های دورتر و افرادی که قبلاً در این خانه زندگی می کردند نیز نگاهی دارد. میشل داکری و گیلیم لی نقش اولین ساکنان این خانه در اوایل قرن بیستم را بازی می نمایند؛ یک خلبان و همسرش که هرگز تصور نمی کردند اتاق نشیمن آن ها به زودی برای برگزاری یک مراسم تدفین استفاده گردد. دیوید فین و اوفلیا لوویباند نقش یک مخترع و مدل دهه 20 میلادی را ایفا می نمایند که در دوران رونق مالی در این خانه زندگی می کردند.

داستانی انسانی و واقعی

زمکیس و راث کوشش نموده اند تا داستانی انسانی و واقعی را به تصویر بکشند که بر اساس تجربیات شخصی و تحولات تاریخی بنا شده است. این فیلم به موضوعاتی همانند تغییرات فرهنگی و نسلی و چالش های زندگی خانوادگی می پردازد. زمکیس می گوید: ما نمی خواستیم شخصیت های داخل خانه مجرمان یا جاسوس هایی در موقعیت های بسیار دراماتیک باشند. بعضی افراد شاید از اینکه تعارضات در فیلم بسیار واقع گرایانه و ریشه دار هستند، خوششان نیاید.

زمکیس با این فیلم، کوشش نموده است تا به آنالیز موضوعات عمیق انسانی و گذر زمان بپردازد. وی گفت که این فیلم از نمایشنامه Our Town اثر تورنتون وایلدر هم الهام گرفته.

همکاران قدیمی دوباره با هم

Here نوعی بازگشت به همکاری های قبلی است، زیرا زمکیس، هنکس و اریک راث پیش از این در فیلم فارست گامپ که برنده اسکار شده بود، با یکدیگر همکاری نموده بودند. زمکیس می گوید: در لندن بودیم و درباره فیلم ها بحث می کردیم. ما هر دو در پی این بودیم که آیا می توان کاری کاملاً منحصر به فرد انجام داد که قبلاً انجام نشده باشد؟ این ایده منجر به آنالیز رمان گرافیکی Here شد. هنکس پس از مطالعه کتاب گفت: خودش است. باید این را بسازیم.

منبع: یک پزشک

به "فیلم تازه رابرت زمکیس به نام Here: روایت یک قرن در یک اتاق، آن هم بدون حرکت دوربین! جوان سازی تام هنکس و رابین رایت با فناوری دیپ فیک در این فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم تازه رابرت زمکیس به نام Here: روایت یک قرن در یک اتاق، آن هم بدون حرکت دوربین! جوان سازی تام هنکس و رابین رایت با فناوری دیپ فیک در این فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید