شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، استان قم بهترین محل برای تامین احتیاج داخل

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی گفت: استان قم به دلیل نزدیکی با تهران موقعیت جغرافیایی مناسبی برای ایجاد شهر واکسن و تامین احتیاج های داخلی دارد.

شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، استان قم بهترین محل برای تامین احتیاج داخل

به گزارش گروه فناوری وبلاگ گردشگر مدرن به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در نشست هم اندیشی توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری استان قم که با موضوع شهر واکسن برگزار گردید، اظهار کرد: یکی از احتیاج های اصلی کشور در حوزه سلامت، توسعه صنعت واکسن است. صنعتی که احتیاج به توجه ویژه دولت و شرکت های دانش بنیان دارد.

قانعی همچنین اعلام کرد: راه اندازی این شهر با هدف تجمیع زیرساخت ها، شرکت های فعال در این حوزه، تعمیرات تجهیزات و همه بازیگران این عرصه زیر یک سقف، انجام خواهد شد.

به گفته وی، کشور ما ظرفیت های بالایی در حوزه فناوری های واکسن دارد، اما از این ظرفیت ها به نحو مناسبی استفاده نمی گردد. امیدواریم با راه اندازی شهر واکسن بتوانیم از این ظرفیت در کنار هم به خوبی بهره ببریم.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه اعلام کرد: در این شهر قرار بر این است که انواع واکسن های حیوانی و انسانی به صورت بومی و مبتنی بر آخرین دستاورد های علمی جهان فراوری گردد و در اختیار جامعه سلامت قرار گیرد. این کار در مرحله برنامه ریزی است و اقدامات اجرایی آن در آینده ای نزدیک شروع خواهد شد.

قانعی ادامه داد: شهر واکسن در شهر قم راه اندازی خواهد شد. این شهر به دلیل نزدیکی به تهران، موقعیت جغرافیایی مناسبی برای ایجاد شهر واکسن و تامین احتیاج های داخلی دارد.

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود، اعلام کرد: کار های تحقیق و توسعه راه اندازی این کار اجرا شده است و به زودی تعدادی از شرکت های فراوریکننده واکسن در آن مستقر خواهند شد.

وی با اشاره به وجود نمونه های پیروزی از شکل گیری شهر واکسن در دیگر کشورها، گفت: این کار به شکلی پیروز در اندونزی، چین و هند هم اجرایی شده و نتایج قابل قبولی داشته است. ما هم کوشش می کنیم از نمونه های پیروز برای راه اندازی این شهر در قم استفاده کنیم.

قانعی، بازار واکسن در جهان را یک بازار پر رونق دانست و بر توسعه این صنعت کاربردی و ضروری در کشور تاکید نمود.

بنا به گفته دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ساخت شهر واکسن در استان قم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری قم و صندوق نوآوری و شکوفایی انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، استان قم بهترین محل برای تامین احتیاج داخل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر واکسن ایران راه اندازی می گردد ، استان قم بهترین محل برای تامین احتیاج داخل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید