در مصاحبه با مدیر برگزاری نمایشگاه ایران فروت شو مطرح شد؛ برگزاری اولین نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات در کشور

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، اولین نمایشگاه بین المللی صنعت میوه و سبزیجات کشور با نام برند ایران فروت شو (IRAN FRUIT SOW) از 5 لغایت 8 آذر در مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

در مصاحبه با مدیر برگزاری نمایشگاه ایران فروت شو مطرح شد؛ برگزاری اولین نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات در کشور

صنعت دنیای میوه نقش مهمی در فراوریات کشاورزی امروز در سراسر دنیا دارد و مصرف میوه ها برای یک رژیم غذایی متعادل در سراسر دنیا بسیار توصیه می گردد. تا آنجا که سازمان ملل سال 2021 را سال دنیای میوه و سبزیجات نامید.

بر اساس داده های سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، میانه فراوری دنیای میوه حدود 800 تا 900 میلیون تن است که طی 10 سال گذشته به طور میانه سالانه 40 درصد رشد داشته و در نتیجه انتظار می رود صنعت دنیای میوه در آینده نزدیک رشد قوی و ثابتی داشته باشد. زیرا هم فراوری میوه و هم مصرف میوه به سرعت در حال افزایش است. این امر ناشی از عواملی مانند افزایش جمعیت طبقه میانه، افزایش عایدی، شهرنشینی، تغییر سبک زندگی مصرف نماینده و افزایش آگاهی نسبت به رژیم غذایی سالم در سراسر دنیا است.

به زودی محل دائمی نمایشگاه های شهرآفتاب در مرکز میزبان اولین رویداد تخصصی میوه و سبزیجات با عنوان تجاری ایران فروت شو خواهد بود. این رویداد تخصصی قرار است ایران را به یکی از بازارهای مهم صادراتی در زمینه میوه و سبزیجات بدل کند. در همین رابطه گفتگویی داریم با سعید رسا، مدیرعامل شرکت آریا ویژن و برگزار نماینده این رویداد تخصصی.

وی در معرفی نمایشگاه ایران فروت شو گفت: بخش میوه و سبزیجات ایران گنجینه ای ارزشمند است که به دلیل بهره مندی از تنوع بسیار بالا، داشتن طعم عالی محصولات، دارا بودن رتبه دنیای در حجم فراوری و با توجه به کمیت، کیفیت و قیمت رقابتی، از ظرفیت های قابل توجهی برای تامین تقاضای رو به رشد کشور، بازارهای منطقه ای و دنیای برخوردار است. از همین رو با توجه به مطالعات بخش نمایشگاهی و بازدید از رویداد های تخصصی این حوزه در سایرکشورها، جای خالی یک برند بین المللی نمایشگاهی در صنعت میوه و سبزیجات احساس شد. این موضوع ما را برآن داشت تا اولین نمایشگاه بین المللی صنعت میوه و سبزیجات کشور را با نام برند ایران فروت شو (IRAN FRUIT SOW) کلید بزنیم. این رویداد از 5 لغایت 8 آذر در مرکز نمایشگاهی شهرآفتاب برگزار خواهد شد.

این کارشناس نمایشگاهی با اشاره به گروه کالایی رویداد بزرگ میوه و سبزیجات کشور اضافه نمود: تنوع محصولات (میوه های تازه، سبزیجات تازه، صیفی جات، گیاهان تازه، جوانه ها، محصولات ارگانیک، میوه ها و سبزیجات منجمد) و موضوعات (ماشین آلات پس از برداشت، فناوری نظارت بر محصول، سیستم های خنک نماینده، ماشین آلات بسته بندی و مرتب سازی، سیستم های توزین، برچسب گذاری، ذخیره سازی، فناوری فروش هوشمند، سیستم های شست و شو، فناوری های دیجیتال، سیستم های حمل و نقل، انتهاه های میوه، امکانات انبار، کنترل کیفیت، صدورگواهینامه ها، سازمان ها، اتحادیه، انجمن های مربوطه، موسسات تحقیقاتی و آموزشی، مطبوعات و رسانه ها تخصصی) به همراه بازدید هیئت های داخلی و خارجی، برگزاری سمینارها و پنل های تخصصی، از ارکان اصلی و مورد توجه در این نمایشگاه خواهند بود. در پی این هستیم که با ایجاد این فرصت به تبادل ایده ها و بینش های تجاری در خصوص بازار میوه و سبزیجات در ایران پرداخته و شاهد رشد و بالندگی جایگاه این صنعت، خصوصا در بخش صادرات باشیم.

سعید رسا بعلاوه به برگزاری عناوین مطرح در کشورهای مختلف اشاره نمود و اضافه نمود: چین، آلمان، اسپانیا و امارات متحده عربی رویدادهای نمایشگاهی مهمی را در حوزه میوه و سبزیجات برگزار می نمایند. بعلاوه برگزاری چندین کنفرانس و سمینار تخصصی را هم در سراسر دنیا شاهد هستیم.

وی اضافه نمود: بزرگترین رویداد در اسپانیا برگزار می گردد که نمایندگانی از 130 کشور در قالب مشارکت نماینده و بازدیدنماینده در ان حضور دارند. دوبی هم بیش از یک دهه است که این رویداد را برگزار می نماید. بنابراین ما جای این رویداد را در کشور خودمان هم خالی دیدیم. متاسفانه تا امروز هیچ رویدادی در هیچ شهری پیرامون صنعت میوه و سبزیجات نداشتیم و امیدوارم که ایران فورت شو تبدیل به یک برند منطقه ای و در نهایت به عنوان برند دنیای بگردد.

مدیرعامل آریا ویژن سپس به شرایط فراوری محصولات باغی اشاره نمود و گفت: در حوزه فراوری ما جایگاه با ارزشی خصوصا در رابطه با محصولات مختلف داریم. اما باید کوشش کنیم این شرایط بیش از گذشته تثبیت شده و به مدارج بالاتر برسیم. در بعضی فراوریات خصوصا در زمینه میوه، رتبه های اول تا سوم دنیای را در اختیار داریم. اما متاسفانه این حجم قابل توجه از فراوری در صادرات ظهور و بروز خوبی نداشته است. فکر می کنم باید بیش از پیش کوشش کنیم تا این جایگاه را هم بهبود ببخشیم و مزیت رقابتی صادرات میوه و سبزیجات را معین کنیم.

وی گفت: برندهای مختلفی در حوزه ماشین آلات، واردات و صادرات ضمن استقبال از رویکرد نمایشگاهی در این حوزه، قول مشارکت و همراهی حداکثری به ما دادند.

رسا در انتها تاکید نمود: رویداد میوه و سبزیجات کشور قطعا رویداد گسترده ای خواهد بود. شهر آفتاب به واسطه دسترسی های بسیار خوبی که دارد و البته تجربه موفقی که ما در برگزاری چند رویداد دیگر داشتیم، برترین گزینه برای برگزاری چنین رویدادی است. توجه به این نکته ضروریست که فراورینمایندگان و تاجرانی که در گذشته از شهرهایی چون اصفهان، قم، قزوین، سمنان و... قصد بازدید از رویداد را داشتند، بدون ورود به کلان شهر تهران، امکان حضور در شهر آفتاب را داشتند. به هر حال شهرآفتاب آینده بسیار استراتژیک و هدفمندی در معادلات نمایشگاهی کشور خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "در مصاحبه با مدیر برگزاری نمایشگاه ایران فروت شو مطرح شد؛ برگزاری اولین نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در مصاحبه با مدیر برگزاری نمایشگاه ایران فروت شو مطرح شد؛ برگزاری اولین نمایشگاه صنعت میوه و سبزیجات در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید