28 رسته صنایع دستی اصفهان در حال منسوخ شدن است

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر گشته، 28 رسته صنایع دستی اصفهان در حال منسوخ شدن است.

28 رسته صنایع دستی اصفهان در حال منسوخ شدن است

مجدالدین تاج در نشست خبری گفت: برخی هنرمندان صنایع دستی اصفهان از حدود سه سال پیش تا به امروز نتوانسته اند درجه هنری خود را کسب کنند و هنوز مدارک آنها از اداره میراث فرهنگی به اداره ارشاد ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه نمایشگاهی در اصفهان برای فروش آثار معاصر صنایع دستی وجود ندارد که یکی از عوامل افزایش مهاجرت هنرمندان در این هنر صنعت است، شرح داد: تا زمانی که انگیزه لازم و شرایط مالی مناسب برای هنرمندان وجود نداشته باشد، آنها به کشورهایی که در صدد ساخت هویت فرهنگی برای خود هستند مهاجرت می کنند. بدین سبب اگر روزی قلم زنی ترکیه و میناکاری ژاپنی را دیدید تعجب نکنید.

رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان با اشاره به شبکه سازی این اتحادیه با نهادهای مختلف افزود: این تعامل با اتاق اصناف و اتاق بازرگانی باعث شده تا آنها زبان اتحادیه برای مسئولان استانی باشند و مسائلی که ما احصا و طبقه بندی کرده و راه حل داده ایم را به سمت سیاست گذاری سوق دهند.

وی با بیان اینکه اکنون 28 رسته صنایع دستی اصفهان درحال منسوخ شدن هستند، ادامه داد: در ماههای اخیر حدود 20 رسته صنایع دستی که مورد اختلاف با سایر شهرها و کشورها بود به نام اصفهان ثبت شد و قرار است روز 20 خرداد سال آینده یعنی روز صنایع دستی در مراسمی فاخر از این اسناد رونمایی شود.

تاج افزود: حدود 600 فروشگاه صنایع دستی در اطراف میدان نقش جهان وجود دارد که حل مسائل مالیاتی صاحبان آن و جمع آوری کالاهای بی کیفیت و خارجی از این فروشگاه ها اقدام درخور توجه اتحادیه بوده است به صورتی که حدود 96 درصد این فروشگاه ها از اجناس بی کیفیت خارجی پاکسازی شد.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی در شهرهای خواهرخوانده اصفهان، برگزاری رویداد حراج صنایع دستی هنرمندان شاخص، ارائه تسهیلات به سه هزار عضو صنفی از طریق تفاهمنامه های مختلف، ایجاد بازارهای دائمی در کشورهای حاشیه خلیج فارس و آموزش در حوزه برندسازی و تجاری سازی محصولات را از جمله برنامه های اتحادیه صنایع دستی اصفهان دانست.

تاج با انتقاد از تداخل مرجع صدور مجوزهای صنایع دستی میان اتحادیه و اداره میراث فرهنگی شرح داد: اتحادیه صنایع دستی اصفهان با 55 کمیسیون تخصصی و 50 سال سابقه فعالیت می تواند بازوی قدرتمندی برای نظارت بر فروشندگان و نماد حکومت مردم بر مردم و مردم سپاری امور باشد؛ از این رو نیاز است نقش آن در تصمیم گیری حوزه های مختلف صنایع دستی به طور ویژه دیده شود.

منبع: همگردی

به "28 رسته صنایع دستی اصفهان در حال منسوخ شدن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "28 رسته صنایع دستی اصفهان در حال منسوخ شدن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید