راهنمای خرید پاستل؛ شاد و مجذوب کننده مثل باربی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، در زبان فرانسوی به گچ می گویند پاستل. در واقع پاستل همان گچ خشک و رنگی است که برای نقاشی و طراحی کاربرد دارد و تاریخ استفاده از آن به قرن هجدهم میلادی باز می گردد که هنرمندان اروپایی با استفاده از این تکنیک آثار ماندگار زیادی خلق کردند. برای تهیه پاستل از انواع رنگ دانه های مختلف و مواد چسباننده استفاده می گردد. این رنگ دانه ها دقیقا همان متریالی هستند که از آن ها برای تهیه آبرنگ، گواش و… استفاده می گردد، البته درصد رنگ دانه های موجود در پاستل بسیار بیشتر از اندازه مواد رنگی موجود در آبرنگ و… است و همین دلیل شفا تر و زنده تر بودن این محصول است. در واقع دلیل گران تر بودن پاستل نیز به همین خاطر است.

راهنمای خرید پاستل؛ شاد و مجذوب کننده مثل باربی

پاستل ها انواع گوناگونی دارند و هر کدامشان جلوه ها بصری گوناگونی را به نقاشی ها و آثار هنری می بخشند. بعلاوه پاستل ها نیاز به دانستن تکنیک های مختلفی برای طراحی و رنگ آمیزی دارند. به همین علت در هنگام خرید پاستل و کرایون (مداد شمعی) باید به کاربردهای محصول و مهارت های خود توجه کنید.

یکی از ویژگی های خوب پاستل ها این است که برای استفاده از آنها دیگر نیازی به ابزارهای دیگر نظیر پالت، حلال و قلم مو نخواهید داشت. پاستل ها در دو نوع مختلف روغنی و گچی به بازار عرضه می شوند و طبعا قیمتی که برای انواع مختلف آن ها در نظر گرفته می گردد نیز با یکدیگر فرق دارد. پاستل یکی از ابزار های هنری است که از رنگدانه های پودری خالص و مواد چسباننده ساخته می گردد و بسته به مقدار این دو ماده کیفیت آن می تواند کم یا زیاد باشد. این محصول پرطرفدار به علت رنگدانه های خالصی که دارد جزو ابزار هنری گران قیمت به شمار می رود و در مدل های مختلفی برای افراد مبتدی تا حرفه ای در بازار موجود هستند. با نزدیک شدن به سال تحصیلی نو اگر قصد خرید این ابزار طراحی و رنگ آمیزی کاربردی را دارید با راهنمای حرید پاستل وبلاگ گردشگر مدرن مگ همراه باشید.

انواع پاستل را بشناسید

با توجه به درصد ماده چسباننده ای که برای فراوری پاستل استفاده می گردد، انواع این محصول به توضیح زیر است:

پن پاستل

پن پاستل ها یکی از نوترین محصولات رنگ آمیزی آثار هنری هستند که در دسته بندی پاستل های نرم قرار می گیرند. شکل بسته بندی این محصولات متفاوت از دیگر انواع پاستل است و معمولا به صورت قرص های دایره ای ارائه می شوند. این مدل پاستل ساختاری شبیه به کرم پودر دارد و و می توان با همراه داشتن براش های مختلف استفاده های متنوعی از آن کرد. از مزایای این نوع پاستل می توان به ارائه بالاترین غلظت رنگ دانه ها، حفظ کیفیت و حفاظت بیشتر از رنگ دانه ها به علت درب پوششی کامل، تمیزی بیشتر در طراحی، عدم پرتی و استفاده حدبیشتری از محصول تا آخرین ذره، جابه جایی آسان، امکان خرید تکی قرص رنگ و از همه مهم تر آزادی عمل در طراحی به علت امکان به کار بردن ابزار مختلف در استفاده از آن اشاره کرد.

پاستل نرم

پاستل های نرم دارای بافت بسیار لطیفی هستند و هنگامی که آن ها را روی کاغذ می کشید قسمتی از بافتش به صورت پودر روی سطح کاغذ باقی می ماند. پاستل های نرم حاوی مقدار کمی ماده چسباننده هستند اما در مقابل رنگ دانه های بیشتری را در خود جای داده اند. این نوع پاستل دارای سطح براق و پررنگ است و معمولا برای طراحی روی کاغذ خشک استفاده می گردد. بعلاوه طیف رنگی این محصولات بیشتر از انواع دیگر هستند.

این پاستل ها همانطور که از اسمشان پیداست ساختار بسیار نرمی دارند و به همین دلیل می توانید رنگ ها را به خوبی باهم ترکیب نموده و رنگ های نوی بسازید، از این رو نیازی نیست تا بعضی از رنگ ها را جداگانه خریداری کنید و این از لحاظ مالی یاری نماینده است. یکی از نکات مهمی که هنگام استفاده از این نوع پاستل باید به آن توجه داشته باشید امکان کثیف شدن کار شماست. وقتی که ناخودآگاه دستتان را روی کاغذ می کشید و یا وقتی که قسمتی از بافت پاستل به انگشتانتان چسبیده است. به همین دلیل سعی کنید یک برس پاک نماینده یا دمنده کوچک (هیچ وقت روی کاغذ فوت نکنید زیرا ممکن است مقداری از آب دهانتان روی آن بریزد و با باد کردن آن ناحیه کل کارتان نابود گردد) کنار دستتان داشته باشید و اگر محصول لفاف نداشت با یک دستمال کاغذی یا دستکش پاستل را در دست بگیرید.

بعلاوه اگر قصد ترکیب رنگ ها دارید و می خواهید پاستل به راحتی روی کاغذ اثر بگذارد این مدل مناسب کار شماست. از ویژگی های مهم این نوع پاستل می توان به کنترل سخت تر در کشیدن جزئیات، ترکیب بهتر رنگ ها بر روی کاغذ، طیف رنگی گسترده و امکان ایجاد بافت های ریز بر روی کاغذ اشاره کرد.

پاستل سخت

در ساختار این نوع پاستل از درصد چسب بیشتری نسبت به انواع نرم این محصول استفاده شده است و مقدار رنگ دانه به کار رفته در آن ها نیز کمتر است. ترکیب این ویژگی ها سبب می گردد که غلظت رنگ پاستل کمتر شده و در مقابل، مقاومت آن در برابر شکستگی و سایش افزایش پیدا کند. پاستل گچی اصولا همان پاستل نرم است که فقط کمی سخت تر و اشباع رنگ کمتری نسبت به آن دارد و همین عناصر آن را برای برای کشیدن جزئیاتی که ترسیم آن ها با پاستل نرم سخت است بسیار ایده آل می نماید. از دیگر ویژگی های پاستل سخت که هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرند می توان به قالیت اجرای تکنیک های حرفه ای، ایده آل برای ترسیم جزئیات دقیق در طراحی، قابلیت استفاده همزمان با انواع وسایل نقاشی مانن ذغال مداد چوب گرافیتی آبرنگ و هم پوشانی بیشتر رنگ ها اشاره کرد.

پاستل مدادی

هنگام خرید حواستان باشد که این یکی را با مدادرنگی اشتباه نگیرید. این نوع پاستل ساختاری کاملا مشابه مدادرنگی دارد فقط با این تفاوت که به جای مغزی گرافیتی مغزی از جنس پاستل دارد و یکی از مدرن ترین ابداعات صنعت لوازم التحریر در کنار مدارنگی آبرنگی به شمار می رود. این نوع پاستل به علت ساختار خاصی که دارد برای ترسیم جزئیات دقیق و ریز بسیار مناسب است و بیشتر هنرمندان نیز برای کشیدن طرح های اولیه خود از مداد پاستلی استفاده می نمایند. همانطور که گفتیم پاستل مدادی دقیقا شبیه مداد معمولی بوده و به علت روکش چوبی که دور رنگدانه ها را احاطه نموده از پخش شدن و ریختن آن جلوگیری می نماید. یکی از نکات مثبت این پاستل این است که تراشیده و نوک آن تیز می گردد و به خاطر ترکیب با هردو نوع پاستل بسیار کارآمد و مورد استفاده است. قیمت پاستل و کرایون مدادی تقریبا مشابه انواع پاستل های دیگر بوده و یکی از گزینه های ایده ال هنگام خرید به شمار میرود که علاوه بر موارد ذکر شده، ترسیم خطوط نازک و ضخیم در یک لحظه، کنترل بسیار راحت تر پاستل و یاری به خلق اثری تمیزتر و مرتب تر از دیگر ویژگی های منحصربه فرد آن است.

پاستل روغنی یا مداد شمعی

در واقع پاستل روغنی همان مداد شمعی معروفی است که بیشتر ما از دوران کودکی با آن آشنا هستیم و حداقل یک بسته 12 رنگ آن را در خانه داشته ایم. این محصول در صنعت لوازم التحریر و نوشت افزار با نام تخصصی کرایون شناخته می گردد و به صورت استوانه های رنگی و روغنی و در سایزهای 10 تا 12 سانتی به فراوری می رسد. برای تهیه این نوع پاستل از انواع موم یا وکس به عنوان ماده چسباننده رنگ دانه ها استفاده می گردد. این مواد به یکنواخت بودن رنگ پاستل یاری شایانی نموده و از خرد شدن آن جلوگیری می نماید. بعلاوه روغنی بودن این پاستل ها سبب می گردد رنگ دانه ها بهتر به سطح کاغذ چسبیده و به این ترتیب طرح پایانی نیازی به اسپری های تثبیت نماینده نخواهد داشت. البته در نظر داشته باشید که مداد شمعی هرگز به صورت کامل خشک نمی گردد و این امر جابجایی نقاشی و نگهداری از آن را سخت تر می نماید. قیمت پاستل و کرایون نیز با توجه به درصد رنگ دانه ها محاسبه می گردد و به همین علت قیمت پاستل های روغنی از انواع پاستل های دیگر مناسب تر است.

فرق پاستل گچی و روغنی چیست؟

در واقع پاستل های روغنی و پاستل گچی از نظر مقدار رنگ دانه و اتصال دهنده ها با یکدیگر متفاوت می باشند. این موضوع بدین معنی است که پاستل های روغنی نسبت به پاستل های گچی از مقدار رنگ دانه و چسب بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل معمولاً از آن ها برای کشیدن نقاشی های سه بعدی یا ایجاد جلوه های ویژه استفاده می گردد. از جمله خصوصیات پاستل های روغنی می توان به دارا بودن قابلیت هم پوشانی رنگ به وسیله آن ها اشاره کرد.

به همین دلیل توصیه شده تا از پاستل های روغنی بر روی کاغذهایی که بافت دار هستند استفاده نمایید. پاستل های روغنی در دو نوع مختلف مبتدی و حرفه ای فراوری و به بازار عرضه شده اند و هر فرد می تواند به تناسب نوع کار خود اقدام به خرید پاستل مناسب کند. به صورت کلی هنرمندان ترجیح می دهند از انواع پاستل و مداد شمعی به صورت همزمان برای طراحی های خود استفاده نمایند. زیرا هرکدام از پاستل ها جلوه ی بصری گوناگونی را روی کاغذ ایجاد می نماید و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه هر دو مدل پاستل گچی و پاستل روغنی را به طور کامل مقایسه نموده ایم.

پاستل گچی

همانطور که گفتیم پاستل گچی از مقدار زیادی رنگ دانه تشکیل شده است. به همین علت بافت این پاستل ها بسیار نرم و بدون رطوبت خواهد بود. این ابزار نقاشی در قرن 18 میلادی ابداع شد و هنرمندان مشهور جهان به استفاده از آن روی آوردند. برترین کاغذ برای استفاده از پاستل گچی، مقواهای پرزدار و مخملی هستند. استفاده از مقوای پرزدار برای تکنیک های پاستل موجب شفاف تر و زیباتر شدن طراحی می گردد. البته در نظر داشته باشید در صورت استفاده از این مقواها حتما باید از تثبیت نماینده برای نگهداری رنگ دانه ها بر روی مقوا بهره ببرید.

بعلاوه نحوه ترکیب رنگ های گچی نیز جالب توجه است. برای اینکار کافی است که سطح موردنظر خود را با رنگ های گچی رنگ آمیزی نموده و سپس با استفاده از انگشتان دست رنگ ها را با یکدیگر ترکیب کنید، به همین سادگی! البته توجه داشته باشید که استفاده از پاستل گچی به مهارت های زیادی نیاز دارد. شما می توانید از پاستل گچی در کنار ابزارهای نقاشی خشک همچون مدادرنگی و … استفاده نموده و انواع تکنیک های نقاشی را به صورت ترکیبی اجرا کنید.

پاستل روغنی

انواع پاستل های روغنی به صورت خمیری و نرم فراوری می شوند. مداد شمعی یا کرایون از متداول ترین پاستل های روغنی هستند که غلظت رنگی بسیار زیادی نیز دارد. کاغذ مناسب برای نقاشی با کرایون، کاغذهای صاف و ریزدانه هستند. پاستل های روغنی در مقابل خرد شدن بسیار مقاوم بوده و در هنگام نقاشی پودر نمی شوند. شما می توانید با خرید پاستل و کرایون به راحتی سطوح وسیع را رنگ آمیزی کنید. بافت طرح هایی که با مداد شمعی ترسیم می شوند، برای مدت طولانی ثابت مانده و کیفیت اولیه خود را حفظ می نمایند. بعلاوه این محصولات نیازی به تثبیت نماینده ندارند. بعلاوه این مدل پاستل ابزاری است که می توانید از آن به صورت همزمان با انواع پاستل روغنی و ابزارهای رنگ آمیزی خشک و مرطوب همچون مدادرنگی، آبرنگ، گواش و… بهره ببرید.

تفاوت کرایون (مداد شمعی) و پاستل چیست؟

به طور کلی مواد اولیه موجود در پاستل روغنی و کرایون یکسان است. برای تهیه هردو مدل از موم یا وکس به عنوان چسباننده استفاده می گردد و درصد آن ها نسبت به رنگ دانه ها بیشتر است. اما این دو تفاوت های اندکی نیز با یکدیگر دارند که به توضیح زیر است:

  • اولین و اصلی ترین تفاوتی که بین پاستل روغنی و مداد شمعی وجود دارد این است که پاستل های روغنی از حالت خمیری بیشتری برخوردار هستند و به همین دلیل جذب آن ها بر روی مقوا و کاغذ بهتر انجام می گردد و درصد پوشانندگی آن ها نسبت به مداد شمعی نیز بیشتر می باشد. این در حالی است که مداد شمعی ها نسبت به پاستل ها چرب تر هستند و همین موضوع سبب شده تا مقاومت آن ها در برابر رنگ های محلول در آب بیشتر از پاستل روغنی باشد.
  • پاستل روغنی و مداد شمعی هر دو جزو ابزارهای هنری پرمصرف و پرکاربرد به شمار می روند و با استفاده از هر دوی آنها می توانید اقدام به خلق آثار هنری زیبایی نمایید. اما به علت آن که پاستل بافت خمیری تری دارد در حین استفاده از آن احساس بهتری به فرد منتقل شده و با استفاده از آن نقاش و هنرمند می تواند یک نقاشی با جلوه های زیبا و خیره نماینده خلق کند.
  • امکان ترکیب کردن رنگ ها با استفاده از پاستل فراهم می باشد و آثاری که با استفاده از آن طراحی و خلق می شوند بسیار حرفه ای تر هستند. این در حالی است که امکان ترکیب رنگ در مداد شمعی وجود ندارد و معمولاً افرادی که مبتدی هستند از مداد شمعی برای کشیدن نقاشی های خود استفاده می نمایند.
  • تفاوت عمده دیگری که بین پاستل و مداد شمعی وجود دارد تفاوت قیمت آن هاست. قیمتی که برای عرضه پاستل در نظر گرفته شده نسبت به مداد شمعی بیشتر است و همین موضوع سبب شده تا گرایش افراد مبتدی نسبت به خرید پاستل چندان بالا نباشد و اغلب این افراد ترجیح می دهند تا برای کشیدن نقاشی های معمولی خود از مداد شمعی استفاده نمایند.

رنگ پاستلی چیست؟

به رنگ هایی مانند کاراملی روشن، صورتی روشن، آبی روشن، هلویی، نعنایی روشن، بنفش روشن، موزی و… رنگ های پاستلی گویند. این رنگ ها تناژ رنگ های واقعی را دارند اما بسیار روشن و نزدیک به رنگ های خنثی یعنی خاکستری، مشکی و سفید هستند. به عبارت دیگر اگر به رنگ های موجود در چرخه رنگ، رنگ سفید اضافه کنیم، آنها را تبدیل به رنگ پاستلی نموده ایم.

نکات مهمی که هنگام خرید پاستل باید در نظر بگیرید

چنانچه در بالا خواندیم یکی از لوازم التحریرهای بسیار ضروری و پرمصرف در حوزه طراحی و نقاشی پاستل است. این وسیله کاربردی به علت ارتباط مستقیم با کیفیت آثار خلق شده، نیازمند دقت و حساسیت بالایی هنگام خرید است. بنابراین توصیه می گردد پیش از خرید این محصول، نکات زیر و راهنمای خرید پاستل را جهت تجربه خریدی عالی و مطمئن مطالعه کنید.

کیفیت ساخت

نیاز است تا از کیفیت پاستل اطمینان حاصل کنید. انواع باکیفیتِ بالا رنگ های زنده و پویایی دارند و به راحتی ادغام می شوند. بعلاوه، بادوام بودن و عدم شکستن و خرد شدن آن ها نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

تعداد رنگ موجود در بسته بندی

خوب است بدانید که پاستل ها نیز همچون مدادرنگی در طیف رنگی مختلفی فراوری و به بازارهای هدف عرضه می شوند. لذا هنگام خرید نیاز است تا انواع رنگ های مورجهانز خود را انتخاب کنید. بعضی از مجموعه های پاستل شامل رنگ های پایه هستند، در حالی که دیگر مجموعه ها شامل رنگ های خاص و متنوع بیشتری می باشند. بنابراین توصیه می گردد بسته به نیازهای خود، رنگ های مورجهانز را انتخاب کنید تا بعدها متحمل هزینه دوباره نشوید.

توجه و دقت به بافت و نرمی

از دیگر نکات مهم هنگام خرید این محصول توجه به نوع بافت آن است. زیرا بافت نرم و کرم مانند به شما امکان ایجاد لایه های متنوع و خمیری را می دهد و به راحتی قابل ادغام است.

لوازم جانبی

بهتر است تا آنالیز کنید که آیا مارک موردنظر شامل لوازم جانبی مانند: جعبه قابل حمل، تراش، چسب ماتیکی و پاک کن است یا خیر؟ این لوازم می توانند به شما در حفظ و حمل آسان پاستل ها و بعلاوه داشتن تجربه بهتر هنگام استفاده یاری نمایند.

نظرات و بازخوردهای مشتریان سابق

لازم به یادآوری است که قبل از خرید، نظرات و تجربیات هنرمندان و سایر مشتریان را مطالعه کنید. این افراد ممکن است دیدگاه های مفیدی درمورد برندها و محصولات مختلف داشته باشند.

مقدار بودجه و قیمت

بعضی از پاستل ها با قیمت های متفاوت در بازار موجود است. با توجه بودجه خود و کمی جستجوی بیشتر می توانید محصولاتی را انتخاب کنید که برترین ترکیب بین کیفیت و قیمت را ارائه می دهند.

تست کنید!

بهتر است به عنوان یک خریدار قبل از خرید، از فروشنده بخواهید تا نمونه ای از پاستل های مدنظرتان را آزمایش کنید تا بتوانید به کیفیت و عملکرد آن ها پی ببرید و برترین را انتخاب داشته باشید.

معرفی برترین مدل های پاستل و مدادرنگی

برندهای مختلفی در داخل و خارج از کشور به کار فراوری پاستل و مداد شمعی مشغول هستند. هریک از این برندها سعی نموده اند تا فرمولاسیون متفاوتی را برای فراوری محصولات خود مورد استفاده قرار دهند و همین موضوع سبب شده تا کیفیت، دوام و غلظت رنگ محصولات فراوریی به وسیله آنها با یکدیگر متفاوت باشد. از جمله برندهای ایرانی که به کار فراوری پاستل و مدادشمعی مشغول است می توان به برند آریا اشاره کرد. این برند با فراوری محصولات با کیفیت توانسته در بین مشتریان داخلی محبوبیت بالایی کسب کند و فروش محصولات خود در بازار را افزایش دهد.

از جمله برندهای خارجی فراوری نماینده و عرضه نماینده پاستل و مداد شمعی نیز می توان به برندهایی نظیر: فابر کاستل، استدلر و برونزیل و… اشاره کرد. بنابراین بسته به اینکه می خواهید پاستل و مداد شمعی را برای چه منظوری بهره ببرید و آیا کاربرد شما حرفه ای است یا معمولی می توانید اقدام به خرید پاستل و مداد شمعی با برند دلخواه خود نمایید. بعلاوه در نظر داشته باشید که قیمت پاستل ها و مداد شمعی های خارجی نسبت به مدل های مشابه ایرانی بالاتر است. علت این امر هم پرداخت هزینه های جانبی برای واردات این محصول نظیر عوارض گمرکی، هزینه های مربوط به حمل و نقل و … است و در عمل فرق چندانی از لحاظ کیفیت ندارند. بنابراین با خرید پاستیل ها و مداد شمعی های فراوری داخل علاوه بر اینکه مبلغ کمتری برای این خرید این محصولات هزینه می کنید، می توانید با حمایت از فراوریات داخلی منجر به افزایش هرچه بیشتر کیفیت و شکوفایی مالی کشور سهمی داشته باشید.

فابرکاستل (Faber-Castell)

فابرکاستل برترین و پیروز ترین کمپانی لوازم التحریر جهان است که فراوریاتش عیاری برای مقدار گیری کیفیت محصولات هنری و نوشت افزار سایر شرکت هاست. این برند 250 ساله، همیشه کیفیت بالای محصولاتش را حفظ نموده و پاستل های آن نیز با استاندارهای مخصوص این شرکت و در بسته بندی های متنوع و رنگ های مجذوب کننده و پوبا در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

استدلر (Staedtler)

برند پاستل استدلر یکی از مشهورترین و معروف ترین برندهای محصولات رنگی و هنری است. این شرکت نام آشنای آلمانی در سال 1835 تأسیس شده و به طور گسترده در فراوری و عرضه انواع ابزارهای نوشتن و نقاشی مانند مدادها، قلم ها، مدادهای رنگی و غیره مشغول است. پاستل استدلر نیز بخشی از محصولات پرشمار آن هاست که با رنگ های زنده و باکیفیت شناخته می گردد و ذر انواع پک ها و مجموعه های مختلف، از جمله مجموعه های مخصوص افراد مبتدی و طراحان حرفه ای عرضه می گردد.

گالری

اگر در پی پاستل مناسب و خوش قیمت برای خلق یک اثر هنری حرفه ای هستید، برند گالری دقیقا همان چیزی است که دنبالش می گشت. این برند پاستل های خود را در 12، 24، 36، 48 و … رنگ عرضه می نماید و ثبات رنگ آن در برابر نور آفتاب بسیار بالا است. بعلاوه آنقدر جنس مواد به کار رفته در ترکیبات پاستل هایش بالاست که کاملا با برندهای برتر این حوزه رقابت می نماید.

آریا (Arya)

برند لوازم اتحریر آریا یکی از معتبرترین شرکت های ایرانی فعال در این صنعت است که محصولات باکیفیتش به سایر نقاط جهان نیز صادر می شوند. پاستل های فراوریی این شرکت نیز جزو باکیفیت ترین انواع این ابزار رنگ آمیزی در ایران است. این برند به فراوری رنگ های مجذوب کننده روشن و تیره و محصولات هنری متنوع معروفیت دارد و آن ها را با مواد اولیه فوق العاده باکیفیت فراوری می نماید. پاستل های آریا دارای بدنه شش وجهی هستند و از مواد کاملا سالم و غیرسمی فراوری شده اند که آن را به انتخابی ایده آل که فرزند خردسال دارند تبدیل می نماید.

کرتاکالر (Cretacolor)

مارک کرتاکالر یکی از محبوب ترین و معروف ترین مارک های پاستل در ایران است. این مارک انواع وسیعی از رنگ های زنده و پویا را در اختیار هنرمندان قرار می دهد دارای خطوط نرم و قابلیت ادغام رنگی بالا هستند.

استابیلو (Stabilo)

چنانچه برای خلق آثار هنری خود در پی یک مجموعه پاستل جمع و جور و شخصی سازی شده هستید که فقط رنگ های مورجهانزتان را دارا باشد و بتوانید به راحتی آن را با خود حمل کنید، این برند مناسب شما است. برند پاستل استابیلو تنوع شگفت انگیزی در مدل های پاستل مدادی خود دارد و از معدود شرکت هایی است که تمام رنگ هایش را به صورت تکی هم به فروش می رساند. این برند پاستل از قیمت مالی و مناسبی برخوردار است که برای محصولی با این طیف رنگ گسترده و کیفیت بالا ویژگی فوق العاده ای محسوب می گردد.

اُنِر (Owner)

پاستل های شرکت معتبر اونر با طیف رنگی متنوع و درخشان و بسته بندی های پلاستیکی بادوام و باکیفتشان به گزینه ای ایده آل برای استفاده بچه ها بدل شده اند. به خصوص که مواد به کار رفته در پاستل های این شرکت غیرسمی بوده و والدین بدون هیچ نگرانی می توانند شاهد هنرنمایی فرزند دلبندشان باشند. این پاستل ها بعلاوه دارای لفاف کاغذی برای جلوگیری از کثیف شدن دست ها هستند و طوری طراحی شده اند که در استفاده طولانی مدت باعث خستگی دست نمی شوند.

منبع: drawawesome

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید پاستل؛ شاد و مجذوب کننده مثل باربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پاستل؛ شاد و مجذوب کننده مثل باربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید