ساخت سرهای شبیه سازی شده به یاری چاپ سه بعدی ، تکنولوژی به یاری شنوایی می آید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، محققان پیروز شدند با استفاده از پرینترهای سه بعدی، سرهای آکوستیک بسازند و از طریق آن، کیفیت ابزارهای صوتی مثل سمعک در محیط های پر سر و صدا را بسنجند.

ساخت سرهای شبیه سازی شده به یاری چاپ سه بعدی ، تکنولوژی به یاری شنوایی می آید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن و به نقل از نیواطلس، تیمی از محققان راهی برای ساخت شبیه سازهای سر آکوستیک مقرون به صرفه قیمت پیدا نموده اند. آنها می توانند به مقدار گیری نحوه دریافت و پردازش صدا به خصوص در محیط های شلوغ یاری نمایند.

وقتی نوبت به ساخت ابزارهای کیفیت شنوایی مانند سمعک می رسد، محققان پردازش سیگنال صوتی به ابزارهایی احتیاج دارند که به آنها یاری کند تا درک بهتری از نحوه دریافت و پردازش صدا به وسیله سر و گوش های ما داشته باشند.

دستگاه های شبیه ساز سر آکوستیک برای این منظور وجود دارند، اما معمولا گران قیمت هستند. بنابراین به ندرت پیش می آید که آزمایشگاهی بیش از یک دستگاه داشته باشد. این برای جمع آوری بعضی داده ها مفید است، اما دانشمندان نمی توانند بفهمند در محیط های پر سر و صدا مانند رویدادهای ورزشی و مهمانی های شلوغ که افراد هم زمان صحبت می نمایند، صدا چگونه پردازش می گردد. آزمایش هایی با سوژه های انسانی در اتاق های پر سر و صدا اجرا شده، اما این روش هم مسائل خاص خود را دارد.

آستین لو، یکی از دانشجویان تیم تحقیقاتی دانشگاه ایلینویز می گوید: شبیه سازی سناریوهای واقعی برای تقویت مکالمه اغلب احتیاجمند ساعت ها ضبط با سوژه های انسانی است. کل فرآیند می تواند برای سوژه ها خسته نماینده باش و ثابت ماندن یک سوژه در بین و در حین ضبط، بسیار سخت است که بر داده های صوتی مقدار گیری شده تاثیر می گذارد.

برای حل هر دو مشکل، تیم دریافت که چگونه یک سری شبیه ساز سر آکوستیک به وسیله چاپ سه بعدی ایجاد کند. محققان این سرها را روی چرخ های گردان قرار دادند تا حرکت گردن انسان را تقلید نمایند. همه سرها دارای بلندگوهایی در دهان خود هستند تا گفتار را تقلید نمایند و گوش هایی با جزئیات بسیار مجهز به میکروفون دارند.

پرینت سه بعدی امکان بازآفرینی های بسیار دقیق را فراهم می نماید. محققان امیدوارند که با گفتن، گوش دادن، چرخاندن و تکان دادن سرها، و با اجرای نتایج به وسیله یک سری الگوریتم، بتوانند حجم زیادی از داده های صوتی را به سرعت و با هزینه کم جمع آوری نمایند. این داده ها باید به الگوریتم های بهتری منجر گردد که به نوبه خود منجر به ساخت دستگاه های صوتی بهتر می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ساخت سرهای شبیه سازی شده به یاری چاپ سه بعدی ، تکنولوژی به یاری شنوایی می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت سرهای شبیه سازی شده به یاری چاپ سه بعدی ، تکنولوژی به یاری شنوایی می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید