روزشمار تاریخ قاجاریه منتشر شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، روزشمار تاریخ قاجاریه نوشته غلامحسین زرگری نژاد منتشر شد.

روزشمار تاریخ قاجاریه منتشر شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، این کتاب با طراحی و ویراست نو و افزایش بعضی از رکوردهای تاریخی در 1000 صفحه با قطع رحلی، در انتشارات سروش وارد بازار نشر شده است.

در معرفی ناشر از این کتاب آمده است: این اثر روایتی مستند و پژوهشی از تمام رویدادهایی است که با دودمان قاجار مرتبط است؛ از این رو کتاب روز شمار تاریخ قاجاریه منبعی مهم برای پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ معاصر ایران به شمار می رود. محتوای مجموعه حاضر را تمام رخدادهای زمانمند و قابل دسترس تاریخ قاجاریه و تحولات سیاسی و مالی و اجتماعی و روابط خارجی ایران در فاصله درگذشت کریم خان زند تا انقراض سلسله قاجاریه، همراه با نگاهی کلی به مهمترین حوادث ایران از سقوط اصفهان تا فروپاشی زندیه، که خود حکم زمینه تاریخی بحث به شمار می رود، تشکیل داده است.

جلد اول این کتاب از تولد فتحعلی خان تا قتل آغا محمدخان را در بر می گیرد و تمام جزییات وقایع دوره قاجاریه در قالب روزشمار تاریخی ارائه شده است.

غلامحسین زرگری نژاد (متولد 1329) دانش آموخته تاریخ و استاد بازنشسته گروه تاریخ دانشگاه تهران، مصحح و مؤلف آثار متعدد تاریخی است. او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه تهران شروع کرد و در سال 1357 در رشته تاریخ در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شد. پس از انقلاب فرهنگی و تعطیلی دانشگاه ها به وزارت آموزش و پرورش رفت و بلافاصله پس از بازگشایی مجدد دانشگاه ها، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد تاریخ در دانشگاه تهران پی گرفت. سپس به وزارت خارجه رفت و تا اواخر دهه 60 به عنوان استاد در دانشکده روابط بین الملل وزارت خارجه مشغول به تدریس شد. او در سال 1373 از رساله دکتری خود با عنوان تحول و تطور اندیشه سیاسی در عصر قاجار دفاع کرد و هم زمان به تدریس در گروه تاریخ دانشگاه تهران مشغول شد. او نهایتاً در سال 1388 با درجه استادتمامی و در سن 59 سالگی بازنشسته شد.

دکتر زرگری نژاد در دو زمینه تاریخی به تالیف مبادرت ورزیده و آثاری را در دو حوزه تاریخ ایران و تاریخ اسلام نگاشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "روزشمار تاریخ قاجاریه منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار تاریخ قاجاریه منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید