خواص نارگیل: میوه ای که دور ریختنی ندارد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، استفاده از نارگیل در آشپزی و تهیه خوراکی ها و نوشیدنی ها به آنها طعم و عطر خاصی می بخشد. این میوه با خواص بی نظیرش از میوه های پرطرفدار در سراسر دنیا است.

خواص نارگیل: میوه ای که دور ریختنی ندارد

خواص نارگیل این میوه را تبدیل به میوه ای استثنایی نموده است. نارگیل در منطقه ها گرمسیری رشد می نماید و از دیرباز در سطح دنیا به عنوان یک ماده غذایی و درمانی ارزشمند شناخته می شود. با ما در مجله اینترنتی وبلاگ گردشگر مدرن همراه باشید تا درباره این میوه بیشتر بدانید.

خواص نارگیل

نارگیل دارای پوست سختی است که درون آن میوه ای شیرین و شیره ای پر فایده واقع شده است. این میوه حاوی مواد مغذی مهمی از جمله الکترولیت ها، فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سلامت بدن یاریی چشم گیر می نماید. مصرف نارگیل در بهبود هضم، تقویت سیستم ایمنی، بهبود سلامت قلب، حفظ سلامت پوست و مو، کاهش التهاب ها و حفظ تعادل الکترولیتی بدن مفید است.

بعضی از خواص نارگیل به تفکیک قسمت های مختلف آن در زیر می آیند:

1.شیره نارگیل

شیره نارگیل مایعی خنک و معطر است که حاوی الکترولیت های ضروری برای بدن مانند پتاسیم، سدیم و کلسیم است. مصرف شیره نارگیل می تواند به تعادل الکترولیتی بدن یاری نموده و در مواقعی مانند دیابت، دیسنتری و بعضی بیماری های معده مفید واقع شود.

شیره نارگیل دارای طعم شیرین و خوشمزه ای است. مصرف شیره نارگیل بعلاوه می تواند به عنوان یک جایگزین سالم برای شیره و شکر در آ شپزی استفاده شود و در تهیه خوراکی ها و نوشیدنی ها طعم و عطر خاصی ایجاد کند.

2. روغن نارگیل

خواص نارگیل وقتی پای روغن آن در میان است به وی زگهی های ضد التهابی، ضد باکتریایی و آنتی فنگال آن برمی شود. مصرف روغن نارگیل می تواند به سلامت پوست، مو و ناخن ها یاری کند و در کنترل علائم بیماری های پوستی مانند خارش، قرمزی و التهاب نیز مفید خواهد بود.

3. میوه نارگیل

میوه نارگیل سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی است. برای بهره گیری از خواص نارگیل مصرف خود میوه نارگیل به هضم بهتر، حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی و دیابت یاری می نماید.

4. پوست نارگیل

پوست نارگیل، که معمولا تحت عنوان صدف نارگیل شناخته می شود، دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است. استفاده از پوست نارگیل می تواند به درمان بعضی مسائل پوستی مانند جوش، آکنه و عفونت های قارچی یاری کند.

پیشنهاد مطالعه: از خواص سبزی خوردن چه می دانید؟ را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "خواص نارگیل: میوه ای که دور ریختنی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص نارگیل: میوه ای که دور ریختنی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید