بازارچه 70 ساله نونوار می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بازارچه 70 ساله محدوده میدان امام حسین(ع) پس از سال ها پیگیری ساکنان و کاسبان، قرار است با جدول گذاری و نصب تابلوهای نو و بازسازی زیرسازی ها، بهسازی و زیباسازی گردد.

بازارچه 70 ساله نونوار می گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بوی مشمئزنماینده دل و روده، مرغ و ماهی با میوه گندیده از لابه لای مغازه های قد و نیم قد فرسوده و جوی های پر از زباله نخستین تصویری بود که هر رهگذری پس از ورود به بازارچه شهرستانی با آن روبرو می شد. این بازارچه که قدمتش به دهه 30 می رسد، سال های فقط محل کسب بود، بدون اینکه به نمای آن توجهی صورت بگیرد یا پیاده رو وجوی مناسبی داشته باشد.

در این سال ها بارها مردم از مدیران شهری درخواست بهسازی بازارچه داشتند و کاسبان چشم به راه طرحی نو بودند تا کمی حال و هوای بازارچه تغییر کند. حالا مدیریت شهری سیزدهمین تکه مرکز آستین همت بالا زده تا به یاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، بهسازی محیطی بازارچه شهرستانی را اجرا نمایند.

محمدهادی علی احمدی شهردار منطقه 13 می گوید: برای اینکه مردم بتوانند با خیالی آسوده در بازارچه قدم بردارند احتیاج به هماهنگی با شرکت ها و نهادهای مختلف مانند آب، برق، گاز و... بود. چون در گذر زمان شبکه های برق فرسوده و آب های سطحی در سطح معابر جریان داشت. به همین علت در گام نخست هماهنگی ها آغاز شد.

در خیابان اصلی بازارچه که نام شهید مرتجایی بر پیشانی اش نقش بسته، چند کوچه تو در تو دارد که از لباس بچه فروشی و سینمای متروکه گرفته تا برنج، مرغ، ماهی، تخم مرغ، میوه و سبزی فروشی با تابلوهای مختلف در آن دیده می گردد. همین موضوع باعث نازیبایی محل شده بود که در طرح ساماندهی به گفته شهردار منطقه، طرح جداره سازی، یکسان سازی تابلوهای معرفی مشاغل، درها و کرکره های صنوف با پیگیری سازمان زیباسازی شهرداری تهران انجام می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بازارچه 70 ساله نونوار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازارچه 70 ساله نونوار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید