ادعای جدید ایلان ماسک: پوشیدن ماسک های N95 دردآور و غیرمفید است ، ماسک های جراحی مفیدترند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و پروژه اسپیس ایکس مدعی شده که پوشیدن ماسک های N95دردآور است و آنچنان که گفته می شود مفید نیست و پوشیدن ماسک های جراحی که سبک تر و ساده ترند، در پیشگیری از کرونا تاثیرگذار تر محسوب می شوند.

ادعای جدید ایلان ماسک: پوشیدن ماسک های N95 دردآور و غیرمفید است ، ماسک های جراحی مفیدترند

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کارشناسان معتقدند که ماسک های N95برترین ماسک ها برای حفاظت از تیم های کارمندان بخش مراقبت های بهداشتی محسوب می شوند. اما ایلان مسک معتقد است این نوع ماسک چندان مفید نیست و بهتر است از ماسک جراحی استفاده کرد.

ماسک طبق معمول توییتر را برای بیان نظر خود انتخاب و توئیت کرد: پوشیدن ماسک های N95دشوار است و بیشتر اوقات استفاده از ماسک های ساده تر بهتر است. این اظهارات در شرایطی مطرح می شود که ماسک های N95می توانند حداقل 95 ٪ از ذرات موجود در هوا را مسدود کنند و یک مهر و موم محکم داشته باشند. درست است که ماسک های جراحی مکانیسمی ساده تر دارند، اما برای کادر درما توصیه نمی شوند.

کارخانه های تسلا مشغول ساختن دستگاه های ونتیلاتور هستند تا در صورت کمبود تجهیزات پزشکی به کادر درمانی در ایالات متحده کمک کنند. با این حال ایلان ماسک، طی هفته های اخیر اظهارات ضد و نقیض و عجیب زیادی درباره کرونا مطرح نمود. او وحشت از کرونا را بی معنی خواند و در نامه ای به کارمندان خود خطر تصادفات رانندگی را بیش از ابتلا به کرونا ارزیابی کرد. افزون بر این ها او طی روزهی اخیر در توییتر اطلاعات نادرستی را نیز منتشر کرده است. برای مثال نوشته که خطر ابتلای بچه ها به کرونا صفر است؛ که این یک اظهار نظر کاملا اشتباه است.

ماسک در پاسخ به یک کاربر توییتر که درخواست کمک برای بیمارستان های لوئیزیانا را داده بود گفت: ما سعی خواهیم کرد تا حد ممکن ماسک و تجهیزات تولید کنیم، اما اولویت ما ماسک های N95نیست و احتمالا روی تولید ماسک های ساده تر متمرکز خواهیم بود.

طبق اطلاعات منتشر شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، افرادی که مبتلا به COVID-19 هستند باید ماسک بپوشند. افزون بر این افراد، اطرافیان آن ها و کادر درمانی نیز باید از ماسک استفاده کنند. هنوز معین نیست که چه کسی ماسک را ترغیب به استفاده از ماسک های ساده تر می کند، اما به هر ترتیب به نظر می رسد او ماسک های N95را قبول ندارد.

منبع: انتخاب

به "ادعای جدید ایلان ماسک: پوشیدن ماسک های N95 دردآور و غیرمفید است ، ماسک های جراحی مفیدترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید ایلان ماسک: پوشیدن ماسک های N95 دردآور و غیرمفید است ، ماسک های جراحی مفیدترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید