سلبریتی های باهوش تر از اینشتین!

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ضریب هوشی یا IQ نتیجه یک آزمون استاندارد شده برای ارزیابی رشد شناختی یا مهارت های استدلالی یک فرد است.

سلبریتی های باهوش تر از اینشتین!

زهرا چنگیز: بسیاری از کارشناسان بر این باورند که ضریب هوشی 85 تا 115 نشان دهنده هوش میانه است. افراد به اصطلاح باهوش ضریب هوشی بین 115 تا 125 و بسیار باهوش بین 126 تا 143 دارند. اگر IQ شما بالای 140 باشد، یک نابغه در نظر گرفته می شوید.

بیشتر بخوانید:

سوالی ساده اما بی جواب؛ چرا آسمان را آبی می بینیم؟

علائم رایج بیماری های قلبی غیر از درد قفسه سینه

وب سایت iqcertificate.org در آخرین مطلب خود، لیستی از باهوش ترین افراد مشهور جهان را منتشر نموده است که در میان آنها نام بسیاری از سلبریتی های هالیوود نیز به چشم می خورد. در این لیست، از ضریب هوشی ها تعجب خواهید کرد.

1. اما واتسون: ضریب هوشی 132

اگر سری فیلم های هری پاتر را دیده باشید، احتمالاً شخصیت هرمیون را بشناسید؛ اما واتسون، فعال حقوق زنان و بازیگر شخصیت هرمیون در سری فیلم های خاطره انگیز هری پاتر، در این لیست با ضریب هوشی 132 در رده افراد بسیار باهوش قرارگرفته است.

2. کوئنتین تارانتینو: ضریب هوشی 163

روزی روزگاری در هالیوود، جنگوی افسارگسیخته، سگ های انباری. این ها بخشی از کارنامه درخشان کوئنتین تارانتینو، کارگردان معروف آمریکایی، هستند. حضور تارانتینو در این لیست با ضریب هوشی 163، عجیب نیست. اگر بخشی از معروف ترین فیلم های او را دیده باشید، به نابغه بودن او پی خواهید برد.

3. مت دیمون: ضریب هوشی 143

در تاریخ هالیوود، جیسون بورن را به عنوان یکی از باهوش ترین شخصیت ها می شناسند. البته باید اعتراف کرد که این شخصیت با بازی درخشان مت دیمون بود که توانست توجه بسیاری از منتقدین را به خود جلب کند. مت دیمونی که خود با ضریب هوشی 143 به عنوان یکی از باهوش ترین بازیگران چند دهه اخیر شناخته شده است.

4. ناتالی پورتمن: ضریب هوشی 134

- لئون من فکر می کنم یه جورایی عاشقت شدم

- چطور چنین فکری می کنی؟

- چون حسش می کنم

اگر فیلم باز حرفه ای باشید، این دیالوگ شما را یاد مهم ترین اثر ناتالی پورتمن خواهد انداخت. ناتالی پورتمن، بازیگر فیلم مشهور لئون، با ضریب هوشی 134، در زمره باهوش ترین افراد این لیست قرارگرفته است.

5. جورج کلونی: ضریب هوشی 157

اگر لیست خوش تیپ ترین افراد چند دهه افراد چند دهه اخیر را دیده باشید، نام جورج کلونی را بی برو و برگشت در آن دیده اید. این بازیگر خوش تیپ، علاوه بر ظاهر مجذوب نماینده، با ضریب هوشی 157، به عنوان نابغه نیز شناخته می گردد.

6. اپرا وینفری: ضریب هوشی 141

اپرا وینفری، مجری مشهور آفریقایی تبار برنامه های تلویزیونی آمریکاست. او که در کودکی نیز چند پایه تحصیلی را به صورت جهشی خوانده است، در این لیست به عنوان یک نابغه حضور پیدانموده است. امروزه از او به عنوان یکی از پیروز ترین زنان جهان یاد می نمایند.

7. مارلین ووس ساونت: ضریب هوشی 186

شاید تا پیش ازاین تصور می کردید که آلبرت انیشتین، فیزیکدان مشهور، بالاترین ضریب هوشی جهان را دارد؛ اما خلاف تصور همه، ضریب هوشی انیشتین 160 است و بالاترین ضریب هوشی در کتاب رکوردهای گینس به نام مارلین ووس ساونت، روزنامه نگار و نویسنده مشهور آمریکایی با عدد 186 ثبت شده است.

8. ایلان ماسک: ضریب هوشی 162

این روزها کمتر کسی پیدا می گردد که نام تسلا و اسپیس ایکس به عنوان پیروز ترین شرکت های تولیدنماینده خودروهای برقی و مجری مهم ترین پروژه های فضایی آمریکا، نشنیده باشد. ایلان ماسک، مؤسس این دو شرکت مشهور آمریکایی، با بالاترین ضریب هوشی در این لیست، به عنوان نابغه تمام عیار شناخته می گردد.

9. بیل گیتس: ضریب هوشی 160

اگر دنبال نماینده لیست ترین ها باشید، کمتر لیستی را خواهید دید که نام بیل گیتس در آن دیده نگردد. از لیست مربوط به پیروز ترین کارآفرینان جهان گرفته تا لیست باهوش ترین افراد جهان. بنیان گذار شرکت مایکروسافت، در این لیست، با ضریب هوشی 160، یکی از نوابغ جهانی امروزی است.

10. مارک زاکربرگ: ضریب هوشی 152

فیس بوک، محبوب ترین شبکه اجتماعی جهان است که مارک زاکربرگ در سال 2004 آن را تأسیس کرد. او که نخستین بار در سال 2010 به وسیله مجله تایم، به عنوان شخصیت سال معرفی گردید، اکنون به عنوان یکی از نوابغ شناخته شده جهان با ضریب هوشی 152 در این لیست حضور دارد.

227

منبع: خبرآنلاین

به "سلبریتی های باهوش تر از اینشتین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی های باهوش تر از اینشتین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید