کاهش آمار نباید منجر به عادی انگاری شرایط شیوع کرونا گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرنگاران/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید نمود که کاهش آمار تعداد بیماران بستری و فوت شدگان ناشی از ابتلا به کرونا طی هفته های اخیر نباید منجر به عادی انگاری شرایط شیوع این بیماری و کم شدن حساسیت ها گردد.

کاهش آمار نباید منجر به عادی انگاری شرایط شیوع کرونا گردد

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه 17 دی در جلسه اعلام شرایط شیوع کرونا در فارس، گفت: شناسایی نخستین مورد ابتلا به ویروس جهش یافته کرونا در کشور، اهمیت رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی را دوچندان نموده است.

همتی گفت: همه شهروندان باید همچنان استفاده از ماسک هنگام تردد خارج از منزل، شست و شوی مداوم دست ها، رعایت فاصله اجتماعی، پرهیز از برگزاری دورهمی و میهمانی و شرکت نکردن در تجمعات خصوصا در فضاهای بسته را مانند گذشته مد نظر قرار دهند.

این مقام بهداشتی در استان فارس گفت: متاسفانه طی 24 ساعت گذشته شاهد فوت 5 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در فارس بودیم که این امر آمار کلی قربانیان این بیماری را در استان به 3051 نفر افزایش داده است.

همتی با یادآوری اینکه بیش از 559 هزار مورد تست کرونا از افراد بیمار یا مشکوک به بیماری، در فارس تهیه و آزمایش شده است، گفت: این اقدام منجر به شناسایی 162 هزار و 964 بیمار مثبت قطعی شده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: تا ظهر امروز چهارشنبه 17 دی، 420 بیمار به دلیل کرونا در بیمارستان های فارس بستری هستند که 86 نفر از آنان به دلیل وخامت شرایط جسمی، تحت مراقبت های ویژه پزشکی قرار دارند.

او با بیان اینکه خوشبختانه 158 هزار و 271 بیمار شناسایی شده در فارس، بهبود یافته اند، گفت: بیشترین میزان آمار فوت شدگان بر اثر ابتلا به کرونا در استان فارس مربوط به شهرستان شیراز با 1458 قربانی است.

همتی افزود: بعد از شیراز، شهرستان های مرودشت با 231 مورد، کازرون با 116 مورد، آباده با 74 مورد، داراب با 63 مورد، ممسنی با 48 مورد، کوار با 45 فوتی، اقلید با 43 فوتی و نیریز با 41 فوتی قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز، سپیدان و استهبان هرکدام 38، لامرد 37 مورد، زرقان و خرامه هر کدام 32 مورد، فیروزآباد 29 مورد، قیروکارزین و خرم بید هر کدام 28 مورد، رستم و پاسارگاد هرکدام 20 مورد، زرین دشت، ارسنجان و سروستان هرکدام 19 مورد، بوانات 17 مورد، بیضا 13 مورد، کوهچنار 10 مرود، مهر 9 مورد، فراشبند 5 مورد، بختگان و سرچهان هم هرکدام یک مورد فوتی داشته اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کاهش آمار نباید منجر به عادی انگاری شرایط شیوع کرونا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش آمار نباید منجر به عادی انگاری شرایط شیوع کرونا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید