چطور کیک تولد خانگی ???? را مانند قنادی ها تزیین کنیم؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، کیک مهم ترین بخش از مجالس جشن تولد است. همه در اطراف کیک جمع می شوند، شمع های آن را روشن می کنند، آهنگ تولد خوانده می شود و پسر یا دختر خوش شانس با گفتن آرزو، شمع ها را فوت می کند. این یک لحظه جادویی است که البته با یک کیک خانگی خوشمزه و البته با تزیین های مجذوب کننده از طرف شما می تواند جادویی تر هم شود! البته در این مطلب فرض می کنیم که کیک تولد شما آمادست و فقط نیاز به تزیین دارد. در غیر این صورت، طرز تهیه کیک تولد خانگی را ببینید.

چطور کیک تولد خانگی ???? را مانند قنادی ها تزیین کنیم؟

نکات مهمی که قبل از تزیینات باید رعایت کنیم:

قبل از این که شروع به تزئین کیک کنید، باید یک سری آماده سازی انجام بدید که در ادامه به مهم ترین اماده سازی های لازم اشاره می کنیم.

مراقب آب شدن و وا رفتن کیک باشید

اجازه دهید کیک شما کاملاً خنک شود. (برای خنک کردن کیک می توانید آن را بعد از خارج کردن از فر چند ساعت در یخچال قرار دهید.) انجام تزیینات در حالی که کیک شما هنوز گرم است می تواند باعث آب شدن تزیینات روی کیک و خراب شدن ظاهر نهایی آن شود. علت مهم تر این است که وقتی کیک شما هنوز در حال خنک شدن است بدنه کیک به اندازه کافی محکم نیست و ممکن است با اضافه کردن تزییات، کیک وا برود.

دقت کنید سطح کیک ناهموار نباشد

صاف بودن سطح کیک خود را بررسی کنید. یک سطح صاف برای تزیین های شما بهترین گزینه خواهد بود زیرا با وجود یک سطح تخت و تراز دیگر نیازی به نگرانی در مورد لیز خوردن و کج شدن دکوراسیون کیک نیست. اگر کیک شما کمی برآمدگی دارد، می توانید بعد از بیرون آوردن آن از فر، یک بشقاب در بالای کیک قرار دهید و به آرامی فشار دهید تا سطح کیک را اصلاح کنید. ممکن است درجه حرارت اجاق گاز علت سطح ناهموار کیک شما باشد. درجه حرارت بیش از حد بالا، می تواند باعث بروز این مشکل شود؛ با دو باره چک کردن دمای اجاق خود با دماسنج اجاق از این اتفاق خودداری کنید.

نکات مهم برای نوشتن روی کیک تولد

اگر در نوشتن روی کیک تازه کار هستید، حتما از شابلون استفاده کنید. اگر شابلون ندارید، پیام خود را به شکلی که می خواهید، روی کاغذ بنویسید و سپس نوشته خود را با قیچی جدا کنید. اگر در این کار دست تنها هستید بهتر است از یک مقوای ضخیم به عنوان شابلون استفاده کنید و با کاتر طرح خود را جدا کنید تا در هنگام استفاده از آن شابلون شما جابجا نشود و طرح نهایی شما را خراب نکند.

هنگامی که شما آماده نوشتن متن خود روی کیک هستید، باید شابلون خود را نزدیک به سطح کیک بگیرید و در جایی که می خواهید بنویسید قرار دهید. می توانید بسته به رنگ کیک از پودرقند یا پودر شکلات استفاده کنید.

نوشتهٔ روی کیک خود را از قبل آماده کنید. نوشتن با تزیینات می تواند سخت باشد. حروفی که خیلی کوچک هستند، بسیار فشرده و ناخوانا می شوند. از طرف دیگر، وقتی نوشته خیلی بزرگ باشد می تواند باعث شود جا کم بیاورید و پیام شما را ناقص بگذارد. قبل از تلاش برای نوشتن روی کیک با تزیینات، آن را روی کاغذ تمرین کنید. اگر میخواهید از خامه برای تزیینات خود استفاده کنید، بهتر است از قیف استفاده کنید.

بهترین وسایل تزیین کدام اند؟

انواع مختلفی از دکوراسیون وجود دارد که ممکن است بخواهید برای کیک تولدی که درست می کنید استفاده کنید. برخی از اینها ممکن است خوراکی باشند مانند آب نبات ها و شکلات های تزیینی، در حالی که برخی دیگر مانند مجسمه ها و برخی دیگر از دکورها ممکن است غیرقابل خوردن باشند.

برای تزیین کیک می توانید از وسایل تزیینی که در قنادی ها فروخته می شوند مانند چیپس شکلات، خمیر تزیین، رنگ خوراکی، شابلون یا مواردی که در خانه موجود دارید مثل میوه، آجیل و.. استفاده کنید.

اگر نمی خواهید از موارد بالا برای تزیین استفاده کنید، خمیر تزیین درست کنید. دستور تهیه این خمیر در ادامه نوشته شده است.

طرز تهیه خمیر تزیین خانگی : در این نوشته خمیر کره وانیلی رو به شما عزیزان آموزش می دهیم. موادی که برای درست کردن این خمیر نیاز دارید، کره (ا فنجان)، شکر قنادی (4 فنجان)، عصاره وانیل (1 قاشق چایخوری)، شیر (5 تا 6 قاشق غذاخوری). برای درست کردن خمیر کافی است مواد را باهم مخلوط کنید. این کار به شما یک خمیر سفید تحویل می دهد. اگر می خواهید خمیر شما رنگ های دیگری داشته باشد، می توانید از رنگ خوراکی دلخواه خود استفاده کنید.

در تزیین کیک تولد باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

  • برای اینکه خمیر تزئینی خود را به به صورت یکسان روی کیک پخش کنید، باید از بالا شروع کرده و مقادیر کمی خمیر تزئینی را با چاقو مخصوص در سراسر کیک خود پخش کنید.

اگر تازه کار هستید، حتما از چاقوهای مخصوص استفاده کنید زیرا چاقوهای خیلی تیز می توانند باعث خراب شدن شکل ظاهری کیک بشوند.

  • برای مالیدن خمیر تزئینی کیک، اول قسمت بالای کیک را تمام کنید و بعد شروع به مالیدن به قسمت های دور کیک کنید. به این ترتیب تشخیص یکنواختی سطح کیک آسان تر می شود.
  • یک کیسه لوله دار مخصوص انجام تزئینات کیک (قیف) بسازید یا خریداری کنید. برای ساختن آن می توانید از یک کیسه پلاستیکی استفاده کنید و بنابر نیاز اندازه سوراخ آن را معین کنید. البته اگر از قیف های دست ساز استفاده می کنید، دقت کنید که این قیف ها یک بار مصرف هستند و برای هر بار استفاده بایدیک کیسه پلاستیکی مصرف کنید و دور بیندازید. برای احترام به محیط زیست بهتر است از قیف های آماده استفاده کنید. پس از پر کردن کیسه (قیف) با خمیر تزئینی، باید انتهای کیسه را که انتهای مخروط است، برش دهید. سپس کیسه را فشار دهید تا خمیر تزئینی خود را در یک جریان کنترل شده خارج کنید.
  • بهتر است طرحی را که می خواهید روی کیک اجرا کنید، ابتدا با سوزن ضدعفونی شده یا خلال دندان روی کیک بکشید تا در مرحله نهایی دچار اشتباه نشوید.
  • کیک خود را حاشیه بندی کنید و سایر طرح های خوراکی را اضافه کنید. شاید لازم باشد که تا حرفه ای شدن در تزئیین منتظر بمانید، قبل از اینکه طرح های بسیار پیچیده ای را روی کیک رسم کنید، اما با کیسه لوله دار خود می توانید انواع شکل و طرح ایجاد کنید.
  • اگر در پی تزیین های حرفه ای تر هستید، شناخت سرهای قیف می تواند در انتخاب و خرید آن ها به شما کمک کند. معمولا نام و شماره این قالب ها در همه جا یکسان است و با مراجه به مغازه هایی که وسایل قنادی میفروشند، می توانید سر قالب های مورد نظر خود را تهیه فرمایید. عکس های زیر در انتخاب بهتر به شما کمک می کند. به طور مثال سری گرد، برای خطوط، نقاط و نوشتن پیام ها مناسب است. سری به شکل ستاره که بیشتر برای ایجاد شکل ستاره ها، رویه های تزیینی، گل ها، حاشیه بندی دور کیک استفاده می شود. سری دندان دار، که برای ایجاد اشکال مشبک مثل سبد و خطوط شبیه روبان و سایر حاشیه بندی مناسب است.
  • شما ممکن است از رنگ مورد علاقه آن شخص به عنوان رنگ کیک استفاده کنید، اما باید به فعالیت های مورد علاقه شخص مانند ورزش و شخصیت های مورد علاقه اش در کتاب هایی که می خواند یا برنامه های تلویزیونی که می بیند نیز فکر کنید.
  • هنگامی که کیک خود را در بر اساس یک کتاب، برنامه تلویزیونی یا شخصیت های مورد علاقه خود قرار می دهید، سعی کنید ویژگی های نمادینی را انتخاب کنید که به راحتی می توانید روی کیک پیاده سازی کنید. به عنوان مثال، اگر یک کیک با مضمون هری پاتر تهیه می کنید، ممکن است از لگو هری پاتر برای تزیین آن استفاده کنید.
  • در بیشتر سوپر مارکت ها، تزیینات خوراکی وجود دارد که می توانید از آن برای تزیین کیک خود استفاده کنید. دانه های آب نبات و سایر تزیینات مخصوص شیرینی پزی خوراکی می توانند کیک شما را از یک کیک ساده به یک کیک بسیار زیبا تغییر دهند.
  • از تکه های کیت کت می توان برای ایجاد حاشیه در اطراف کیک استفاده کرد. ویفرها و آب بر روی کیک خود اسباب بازی یا مجسمه بچسبانید. به خصوص برای کیک های مضمون دار، این روش آسان تری برای نشان دادن شخصیت یا سریال مورد علاقه شخص است، نسبت به ترسیم یک تصویر دقیق از آن شخصیت. استفاده از مدل های لگو را نیز مد نظر قرار دهید. این ها به اندازه کافی کوچک هستند تا بتوانند به راحتی در تزیین کیک شما جا بشوند.

یک ایده دیگر برای تزیین و خوشمزه تر شدن کیک های تولد، استفاده از تک تک یا کیت کت دور کیک مانند شکل زیر است. اینکار هم به زیبایی کیک کمک می کند و هم باعث استحکام و خوش فرم نگه داشتن آن می شود. از طرفی همه مهمان ها دوست دارند از مزه شکلات در کنار کیک تولد لذت ببرند.

از شادی صورت پسر یا دختر در شب تولد لذت ببرید. هیچ چیز بهتر از دیدن قدردانی خالصانه در چشمان کوکان نیست، وقتی کیک زیبایی که درست کرده اید را می بینید و به تمام میهمانان نشان می دهید، حس خوبی را تجربه می کنید!

منبع: (m.wikihow.com)

منبع: اُکالا

به "چطور کیک تولد خانگی ???? را مانند قنادی ها تزیین کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور کیک تولد خانگی ???? را مانند قنادی ها تزیین کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید