پنج شهید گمنام شناسایی شدند

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، پنج شهید گمنام به وسیله انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال های گذشته به عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه ها دفن شده بودند.

پنج شهید گمنام شناسایی شدند

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ گردشگر مدرن، به نقل از پایگاه فرهنگی و اطلاع رسانی تفحص شهدا، پنج شهید گمنام به وسیله انجام آزمایش DNA شناسایی شدند. این شهدای عزیز در سال های گذشته، پس از عدم شناسایی -علیرغم کوشش های انجام شده- به عنوان شهید گمنام در شهرها و دانشگاه ها دفن شده بودند.

شهید اسکندر مومنی شهرکی، فرزند فتح اله، متولد 1341، جمعی تیپ 44 قمر بنی هاشم(ع) از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ 31 تیر 1361 در عملیات رمضان به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1396 در شهر کرد دفن شد.

شهید رستم علی بابایی شهرکی، فرزند سلطانعلی، متولد 1352، از شهرکرد به جبهه اعزام شد و در تاریخ 28 فروردین 1367 در تک دشمن در فاو به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1394 در بندر دیر دفن شد. (خانواده محترم علی بابایی، یک شهید دیگر را تقدیم اسلام و انقلاب نموده بودند، شهید سعید علی بابایی دیگر شهید این خانواده است)

شهید رحیم غلامزاده اهوازی، فرزند کاظم، متولد 1346، جمعی تیپ 87 موسی بن جعفر(ع) از شوش دانیال به جبهه اعزام شد و در تاریخ 4 تیر 1367 در تک دشمن در جزیره مجنون به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1393 در شهر بیرم دفن شد.

شهید جهانگیر نقدی پور، فرزند صیدمراد، متولد 1342، از شوش به جبهه اعزام شد و در تاریخ 18 بهمن 1361 در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1385 در دانشکده پزشکی بیرجند دفن شد.

شهید محمدحسن درویش پسند، فرزند یدالله، متولد 1346، از بهبهان به جبهه اعزام شد و در تاریخ 08 اسفند 1362 در عملیات خیبر در منطقه هورالعظیم به فیض شهادت نائل آمد و پیکر پاکش در منطقه بر جای ماند. پیکر مطهر این شهید به عنوان شهید گمنام در سال 1395 در دانشگاه آزاد بابل دفن شد.

چهارشنبه 12 آبان پس از سال ها چشم انتظاری، خبر شناسایی این پنج شهید به خانواده ایشان اطلاع داده شد و این خانواده ها از چشم انتظاری درآمدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پنج شهید گمنام شناسایی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج شهید گمنام شناسایی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید