ایران می تواند به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایسنا/ براساس اخبار واصله، ایران می تواند به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد.

ایران می تواند به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد

دکتر نفیسه حسینی یکتا با اشاره به ظرفیتهای ایران در حوزه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی گفت: طب ایرانی یک مکتب جامع و کامل است که به تمامی ابعاد سلامت انسان توجه دارد و اساس این مکتب بر پایه پیشگیری از بیماری ها و ارتقاء سلامت افراد و در مرحله آخر درمان است و در حوزه های مختلف گردشگری حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه توضیح داد: ایران علاوه بر داشتن یک مکتب طب سنتی غنی و ریشه دار، دارای 11 اقلیم از 13 اقلیم شناخته شده دنیای و بیش از 2000 گیاه دارویی است. این شرایط فرصت مناسبی را برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی فراهم نموده است.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت اظهار داشت: در سالهای اخیر توجه به بهره مندی از طب های سنتی و مکمل در دنیا افزایش یافته و سهم قابل توجهی از گردشگری سلامت را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار داشت: در راستای تحقق این مهم، اقدامات و برنامه های مختلفی در پیش رو داریم که میتوان به شناسایی و معرفی ظرفیتهای گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی در ایران، همکاری با دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی و آماده سازی زیرساختهای لازم برای توسعه گردشگری سلامت مبتنی بر طب ایرانی اشاره نمود.

وی در انتها گفت: با اجرای این اقدامات و برنامه ها میتوان انتظار داشت که ایران در آینده نزدیک به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد.

منبع: همگردی

به "ایران می تواند به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران می تواند به قطب گردشگری سلامت مبتنی بر طبهای سنتی و مکمل تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید