انتها افتضاح ویلموتس، تاج و AFC با چهار برد دلچسب در منامه

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، شاید قبل از آغاز کار تیم ملی فوتبال ایران در دور برگشت مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر کمتر کسی تصور می کرد تیم ملی ایران بتواند به اسم تیم صدرنشین گروه C به مرحله بعد صعود کند. تا انتها دور رفت، ایران با کسب 6 امتیاز بعد از عراق و بحرین، در رده سوم جدول قرار داشت و چند عامل باعث ایجاد افتضاح و استرسی شد که خوشبختانه با کسب چهار پیروزی متوالی در بازی برگشت، به همه آنها انتها داده شد.

انتها افتضاح ویلموتس، تاج و AFC با چهار برد دلچسب در منامه

مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران را می توان یکی از عوامل اصلی این افتضاح دانست که در دیدارهای رفت مرحله انتخابی، روی نیمکت کشورمان نشست. ویلموتس بعد از دو برد مقابل هنگ کنگ و کامبوج، برابر بحرین و عراق تن به شکست داد تا معادلات صعود ایران به مرحله بعد سخت و سخت تر گردد. ویلموتس بعد از باخت به عراق از راهنمایی تیم ملی استعفا داد و علاوه بر مسائل فنی و امتیازی که برای تیم ملی ایجاد نموده بود، از فدراسیون فوتبال برای دریافت غرامت شکایت کرد.

مارک ویلموتس

پرونده شکایت ویلموتس از ایران همچنان باز است و احتمالاً فدراسیون فوتبال کشورمان به پرداخت رقمی بیش از 6 میلیون یورو به این مربی بلژیکی محکوم خواهد شد؛ آن هم در حالی که ویلموتس از چهار مسابقه رسمی، دو بازی حساس با عراق و بحرین را واگذار نموده بود.

فدراسیونِ تحت ریاست مهدی تاج با انتخاب ویلموتس به اسم سرمربی نجیب نشان داد که چقدر راهش را اشتباه رفته و نقش بسیار پررنگی در ناکامی تیم ملی داشته است. فدراسیون بعد از استعفای تاج، دراگان اسکوچیچ را از بین چند مربی داخلی از جمله امیر قلعه نویی و علی دایی به جای ویلموتس انتخاب کرد اما شرایط صعود تیم ملی دشوارتر از همواره شده بود.

به همه این موارد باید به کارشکنی کنفدراسیون فوتبال آسیا و اعطای میزبانی به بحرین هم اشاره نمود. بحرینی ها با استفاده از نفوذشان در AFC و سوء استفاده از شرایط کرونایی در قاره آسیا، میزبانی مسابقات گروه سوم را که مقرر بود به صورت متمرکز برگزار گردد، از آن خود کردند. بحرینی ها علاوه بر دریافت میزبانی، در فراهم کردن شرایط برای تیم های رقیب مثل ایران و عراق عامدانه کم کاری کردند تا این دو رقیب خود را تحت فشار قرار بدهند.

چمن ناهموار و نامناسب استادیوم المحرق بحرین

برگزاری سه مسابقه از بازی های ایران در زمین ناهموار و چمن نامناسب و بعلاوه انتخاب ساعت های گرم برای بازی های ایران (دو مسابقه در ساعت 17:30 به وقت بحرین) خود گویای کارشکنی و علاقه بحرین برای بستن راه صعود تیم ملی کشورمان بود.

با وجود شرایط سختی که تیم ملی در بحرین داشت، این تیم با راهنمایی اسکوچیچ توانست حریفانش را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد و علاوه بر شکستن طلسم نبردن برابر بحرین در خاک این کشور، عراق را بعد از 10 سال در مسابقات رسمی شکست داد. اسکوچیچ بعلاوه با کسب 7 برد متوالی از زمان حضورش در تیم ملی به رکورد اوفارل رسید تا این عملکرد پایانی باشد بر افتضاحاتی که می رفت تیم ملی را از رسیدن به جام جهانی 2022 دور کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتها افتضاح ویلموتس، تاج و AFC با چهار برد دلچسب در منامه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها افتضاح ویلموتس، تاج و AFC با چهار برد دلچسب در منامه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید