اولین گلزن ایرانی جام جهانی سوژه فیفا شد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی به آنالیز اولین گلزن ایرانی در تاریخ رقابت های جام جهانی پرداخت.

اولین گلزن ایرانی جام جهانی سوژه فیفا شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) کمتر از یک ماه تا آغاز رقابت های جام جهانی 2022 قطر به مرور خاطرات فوتبال آسیا در تاریخ جام جهانی پرداخت.فدراسیون جهانی فوتبال به اولین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی که سال 1978 برمی شود، پرداخت و از مخاطبانش سوال کرد زننده اولین گل ایران در تاریخ جام جهانی چه کسی است؟

سایت فیفا در این زمینه نوشت: ایران که در آن موقع قهرمان آسیا بود، برای اولین بار در جام جهانی فوتبال با هلند قدرتمند، نایب قهرمان چهار سال قبل، اولین حریف خود، آغاز سختی داشت. راب رنسنبرینک در مندوزا شورش کرد و بازی را با هت تریک 3-0 هلند به سرانجام رساند.

با سه حضور قبلی در جام جهانی فوتبال، اسکاتلند در رده بعدی قرار داشت و به نظر می رسید که بازی به همان شکلی پیش می رفت که بازی قبل از آن پیش رفت، زیرا کوشش ناموفق آندرانیک اسکندریان برای دفع توپ باعث شد که او قبل از سرانجام نیمه توپ را وارد دروازه خودی کند.

در ادامه عملکرد شاگردان حشمت مهاجرانی بهتر شد و تاریخ در ساعتی ثبت شد که ایرج دانایی فرد توپ را در لبه محوطه جمع کرد و از مقابل دو مدافع گذشت و از زاویه باریکی اولین گل ایران در جام جهانی فوتبال را به ثمر رساند. تیم ملی ایران با تساوی 1-1 اولین امتیاز خود را در عرصه جام جهانی کسب کرد.

حسن روشن نام خود را به فهرست گلزنان افزود، اما این تنها یک تسلی بود، زیرا ایران مقابل پرو 4 بر یک باخت. آن ها باید 20 سال برای حضور بعدی خود در فرانسه 1998 صبر می کردند.

وبلاگ گردشگر مدرن ورزشی فوتبال و فوتسال

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اولین گلزن ایرانی جام جهانی سوژه فیفا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گلزن ایرانی جام جهانی سوژه فیفا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید