قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس به الهلال رسید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرگزاری خبرنگاران- شرایط بازی های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا معین شد.

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس به الهلال رسید

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بعد از انجام بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، هشت تیم راهی مرحله بعدی شدند. قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شروع شد و در نهایت تمام تیم ها، رقیبان خود را شناختند که پرسپولیس باید در عربستان به مصاف الهلال برود.

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا:

پرسپولیس - الهلال

النصر عربستان - الوحده امارات

چونبوک موتورز - اولسان هیوندای

ناگویا- پوهانگ استیلرز

قرار است مرحله یک چهارم نهایی روز 24 مهر ماه در ریاض برگزار گردد و دو تیم النصر و الهلال از پرسپولیس و الوحده میزبانی خواهند کرد. این در حالی است که سرخپوشان مرکز در دو فصل اخیر هیچ بازی خانگی را نداشته اند و در قطر، امارات، هند، تاجیکستان و حالا عربستان به مصاف حریفان خود رفته می فرایند. نکته مهم اینکه پرسپولیس و الهلال از فصل 2017 باهم روبرو نشده اند و این بازی تقابل بهترین تیمهای منطقه غرب در سالهای اخیر خواهد بود که در رنکینگ فوتبال دیتا بیس هم تیمهای اول و دوم غرب به حساب می آیند. فصل 2017 سرخپوشان تهران و آبی پوشان ریاض در مرحله گروهی به تساوی رسیدند و در نیمه نهایی، الهلال با 4 گل در بازی رفت پرسپولیس را شکست داد و در بازی برگشت، 2-2 به اتمام رسید.

بازیکنان ملی پوش پرسپولیس و الهلال باید چهار روز بعد از بازی های ملی در یک ملاقات حساس در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم هایشان بازی نمایند. شاید این نوع برنامه ریزی فقط در آسیا و به وسیله کمیته مسابقات AFC صورت گیرد که بدون توجه به زمان بازی های ملی، بازی های باشگاهی را برنامه ریزی می نمایند. طبق آخرین برنامه اعلام شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس در حالی باید روز 24 مهر در عربستان به مصاف الهلال برود که تیم ملی فوتبال ایران روز 20 مهر در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 میزبان کره جنوبی خواهد بود.

رقیب پرسپولیس هم دقیقا با همین مشکل روبرو است چرا که تیم ملی عربستان 20 مهر میزبان چین است. در مهرماه ادامه بازی های ملی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران باید در دو ملاقات به مصاف امارات و کره جنوبی برود و عربستان هم باید با ژاپن و چین مسابقه بدهد. با توجه به اینکه هر دو تیم پرسپولیس والهلال بازیکنان ملی پوش دارند، این موضوع تبدیل به معضلی برای آن ها شده چرا که ملی پوشان دو تیم بعد از بازی روز 20 مهرماه، فقط چهار روز زمان برای ریکاوری و آماده سازی خود دارند.

البته این موضوع برای پرسپولیسی ها بیشتر هم به چشم خواهد آمد چرا که عربستان آخرین بازی خود را مقابل چین در عربستان برگزار می نماید ولی در آن سو ایران میزبان کره جنوبی است و از آنجا که بازی پرسپولیس و الهلال هم در خاک عربستان برگزار خواهد شد، شرایط برای ملی پوشان پرسپولیس سخت تر است چرا که آن ها باید به عربستان سفر نموده و خستگی سفر هم به خستگی بازی های فشرده اضافه خواهد شد. در مجموع بازی تیم های غرب و شرق آسیا در مراحل گذشته سه تیم از شرق آسیا بالاترین موقعیت را در جدول تیم هایی دارند که در لیگ قهرمانان آسیا حداقل 10 امتیاز گرفته اند.

در این میان با توجه به حذف کاوازاکی فرونتال که بهترین تیم مسابقات در دور گروهی بوده است، در حال حاضر اولسان هیوندای و ناگویا گرامپوس تیم های اول و دوم و پرسپولیس که تیم برتر غرب است در مجموع بهترین تیم های آسیا رتبه سوم را دارد. کاوازاکی ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی که هر دو با 6 پیروزی و 18 امتیاز به مرحله یک هشتم رسیده بودند مقابل هم قرار گرفتند که در این مرحله بازی دو تیم بدون گل مساوی به وقت اضافه و ضربات پنالتی رفت و تیم کره ای حریف ژاپنی را شکست داد.

در دور گروهی کاوازاکی ژاپن و اولسان هیوندای کره جنوبی تنها تیم هایی بودند که 100 درصد امتیازات را به خود اختصاص دادند. پرسپولیس در دور گروهی 15 امتیاز گرفت و اگر سه امتیاز بازی یک هشتم را هم به آن اضافه کنیم حالا با 18 امتیاز در غرب آسیا بهترین نتیجه را گرفته و در مجموع تیم چهارم آسیا است. در این جدول استقلال تهران با کسب رتبه چهاردهم و تراکتور با کسب رتبه شانزدهم به کار خود انتها داده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس به الهلال رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا؛ پرسپولیس به الهلال رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید