عکس هایی خیره کننده از مسافرت دور جهان در 120 سال پیش

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، عکس های رنگی شده ای از 120 سال پیش منتشر شده اند که متعلق به عکاس معروفی است که در ابتدای معرفی عکاسی به عنوان یک رشته، کار خود را آغاز کرد.

عکس هایی خیره کننده از مسافرت دور جهان در 120 سال پیش

این هفته، مجموعه ای باورنکردنی از عکس های رنگی شده ای که 120 سال پیش و طی یک سفر دور دنیا گرفته شده اند، به نمایش گذاشته شد که اطلاعات بسیار جالبی درباره زمانی ارائه می دهد که هنوز دنیای شدن باعث نزدیک تر شدن انسان ها به یکدیگر نشده بود.

عکس های ویلیام هنری جکسون، عکاس مشهور آمریکایی که به عنوان بخشی از پروژه کمیسیون حمل و نقل دنیای در بین سال های 1894 و 1896 گرفته شده است، تصویرهایی از ایستگاه راه آهنی در هند، مردان ژاپنی سوار بر یک قطار ژاپن و صحنه های خیابانی رنگارنگ از هنگ کنگ دهه 1890 را نشان می دهند.

عکس های دیگری از این مجموعه، اعضای کمیته حمل و نقل دنیای را در راستا مقصدی بعدی؛ چند مرد سوار بر شتر در حین بازرسی از مجسمه ابولهول که هنوز بخشی از آن مخفی است؛ و گروهی از مردان کره ای ملبس به لباس های سنتی را نشان می دهد.

جکسون یک نقاش و عکاس محترم در دهه های 1870، 1880 و 18890 در آمریکا بود و زمانی که عکاسی در شروع راه خود به عنوان یک رشته هنری بود، او مسئولیت چند ماموریت هیجان انگیز را به عهده داشت. در سال 1869، جکسون به وسیله اتحادیه اقیانوس آرام، شرکت راه آهن آمریکا، مامور شد تا از منظره ها موجود در راستاهای مختلف کشور عکس برداری کند.

او قبل از این که در سال 1870 به گروه کاوش زمین شناسی آمریکا در پارک ملی یلواستون بپیوندد و برخی از اولین تصاویر از منظره ها نفس گیر این پارک را ثبت کند، به خاطر عکاسی از غرب آمریکا معروفیتی به دست آورده بود. در واقع، کوه جکسون در پارک ملی یلواستون را پس از مرگ او، به نام افتخار وی نام گذاری کردند.

در نهایت از جکسون خواسته شد تا ضمن همراهی با کمیته حمل و نقل دنیای به ثبت و عکاسی منظره های از سرتاسر دنیا بپردازد. این گروه که در سپتامبر 1894 نیویورک را ترک کردند از بیش از 40 کشور و منطقه شگفت انگیز دنیا شامل انگلستان، مراکش، الجزایر، تونس، مصر، عربستان، ترکیه، سیلان، هند، سیام، مستعمرات بریتانیا در جنوب شرقی آسیا موسوم به Straits Settlements، هلند، هند شرقی، غرب استرالیا، جنوب استرالیا، ویکتوریا، نیو سات ولز، کوئینزلند، تاسمانی، چین، کره، ژاپن، روسیه، اروپا، ایران، مستعمرات شرق آفریقا، مستعمره کیپ، برزیل، اروگوئه، پاراگوئه، آرژانتین، شیلی، پرو، بولیوی، اکوادور، کلمبیا، ونزوئلا، آمریکای مرکزی، کوبا، هند غربی و مکزیک، بازدید کردند.

جکسون، بعد از انجام موفقیت آمیز کار بزرگ خود در زمینه عکاسی، اول به عنوان یک نقاش و سپس به عنوان یک ناشر به کار خود ادامه داد؛ اما بیشترین معروفیت وی به خاطر این مجموعه عکس است. او در سن 99 سالگی در نیویورک فوت کرد.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "عکس هایی خیره کننده از مسافرت دور جهان در 120 سال پیش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس هایی خیره کننده از مسافرت دور جهان در 120 سال پیش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید