مقدار تاخیر صدای ایرپادز پرو 2 بسیار کمتر از نسل قبلی است

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ایرپادز پرو 2 نسبت به نسل قبلی با ارتقاهای مختلفی روبرو شده که بسیاری از این بهبود ها به لطف استفاده از چیپ تازه H2 عملی شده است. حالا طبق آنالیز های اجرا شده به وسیله یک آهنگساز که برنامه نویس هم هست، این هدفون بی سیم از نظر تاخیر به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

مقدار تاخیر صدای ایرپادز پرو 2 بسیار کمتر از نسل قبلی است

یکی از مهم ترین نقاط ضعف بلوتوث (و در کل فناوری های بی سیم)، تاخیر در ارسال و دریافت اطلاعات است. به طور تعیین طبیعتا هرچقدر زمان بین ارسال صدا از دستگاه منبع و دریافت آن به وسیله هدفون کمتر باشد، کاربر با تجربه بهتری روبرو می گردد. اگرچه بیشتر هدفون های بی سیم باکیفیت در زمینه پخش ویدیو با تاخیر زیادی روبرو نیستند، ولی اگر مثلا در پی تدوین صدا و بازی کردن باشید، این تاخیر ها اهمیت بیشتری پیدا می نمایند.

این فرد برای اینکه بتواند مقدار تاخیر صدا را با دقت بسیار زیادی محاسبه کند، از قلم اپل پنسل، آیپد پرو و هدفون های ایرپادز استفاده نموده است. روش کار هم بدین شکل بوده که یک میکروفون نزدیک تبلت قرار داده تا صدای لحظه برخورد قلم به نمایشگر را ضبط کند و سپس تاخیر صدای ارائه شده به وسیله اسپیکر تبلت و هدفون ها آنالیز شده است.

همانطور که در نمودار بالا می توانید ببینید، اپل نسل به نسل پیروز به کاهش تاخیر صدای این هدفون ها شده است و ایرپادز پرو 2 توانسته نسبت به نسل قبلی 40 میلی ثانیه تاخیر کمتری ارائه کند. این در حالی است که ایرپادز 2 و ایرپادز پرو به ترتیب تاخیر 153 و 167 میلی ثانیه ای ارائه می کردند.

بعلاوه باید به اختلاف 43 میلی ثانیه ای بین تاخیر صدا در ایرپادز پرو 2 و اسپیکر تبلت اشاره کنیم. بنابراین اگرچه اپل برای این هدفون پیروز شده تاخیر را به طور قابل توجهی کاهش دهد، اما اگر مثلا برای استفاده از قلم در پی دریافت بازخورد صوتی به وسیله هدفون های ایرپادز هستید، همچنان با تاخیر قابل توجهی این صداها را دریافت می کنید. به علت همین مسائل بسیاری از گیمرها و کاربران حرفه ای همچنان ترجیح می دهند از هدفون های سیمی استفاده نمایند.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "مقدار تاخیر صدای ایرپادز پرو 2 بسیار کمتر از نسل قبلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقدار تاخیر صدای ایرپادز پرو 2 بسیار کمتر از نسل قبلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید