طرز تهیه یک معجون معجزه گر برای درمان سرماخوردگی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معجون لیمو به علت داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی نظیر برای سرماخوردگی و گلودرد است که می توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید.

طرز تهیه یک معجون معجزه گر برای درمان سرماخوردگی

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، معجون لیموترش یک چاشنی ملس با طعم و عطر خوب لیموست. می توانید یک برش از این لیمو را داخل لیوان چای بیندازید که عطر و طعم دلنشینی به چای شما می دهد. معجون لیمو به علت داشتن عسل، نعناع و دارچین یک معجون بی نظیر برای سرماخوردگی و گلو درد است که می توانید آن را همراه با آب جوش و یا چای میل کنید؛ بنابراین معجون لیمو ترش یک گزینه مناسب برای استفاده در روزهای سرد فصل پاییز و زمستان است.

پیشنهاد ما این است که دست به کار شوید و تا وقتی که لیمو ترش تازه در بازار موجود است، این معجون خوشمزه و شگفت انگیز را تهیه کنید تا در روزهای پاییز و زمستان از نوشیدن چای همراه با این معجون لذت ببرید. در ادامه این مطلب طرز تهیه معجون لیمو ترش در منزل با روشی بسیار آسان آموزش داده شده است.

مواد لازم

لیمو ترش تازه: به اندازه لازم

نعناع تازه: دو شاخه

عسل: نصف پیمانه

چوب دارچین: 2 عدد

نبات: دو تکه

طرز تهیه

در مرحله اول لیمو ترش را خوب بشویید و بگذارید کاملا خشک گردد؛ سپس لیموها را به صورت حلقه ای خرد کنید و تخم های لیمو را حتما خارج کنید؛ چون وجود تخم لیمو موجب تلخ شدن معجون می گردد. سعی کنید از لیموهای زرد و آبدار بهره ببرید.

در مرحله دوم نعناع تازه را هم خوب بشویید و بگذارید تا کاملا خشک گردد و آب نداشته باشد. حالا یک شیشه خشک و تمیز را انتخاب کنید و چند برش لیمو ترش را کف شیشه بچینید؛ سپس چند برگ نعناع و یک عدد چوب دارچین روی آن بگذارید. دوباره یک لایه لیمو و چند برگ نعناع بگذارید تا شیشه پر گردد. در آخر چند تکه نعناع را روی شیشه بگذارید و خوب فشار بدهید تا پایین برود و عسل را روی همه مواد بریزید.

در مرحله سوم درب شیشه را ببندید و به مدت یک تا دو روز در جایی بگذارید تا نور آفتاب به آن بتابد. وقتی نبات و عسل داخل شیشه حل شد، می توانید شیشه را داخل یخچال بگذارید و در تمام طول پاییز و زمستان از آن بهره ببرید.

هنگام خرید لیمو به نکات زیر توجه کنید

برای تهیه این معجون بهتر است از لیموهای مخصوص آبگیری بهره ببرید. لیموی مرغوب پوستی نازک و زرد رنگ دارد، منافذ روی پوست آن کاملا تعیین است و عطر دلنشینی دارد.

یکی از نشانه های تشخیص لیموی آب دار سنگین بودن آن است؛ زیرا لیموی خشک و کم آب سبک است. یکی از برترین لیموها برای تهیه آبلیمو و لیمو عسلی لیموی جهرم است.

منبع: فرادید

  • راه حلهای خانگی موثر برای برطرف معده درد
  • 8 راه حل مؤثر برای کاهش میل به مصرف شیرینی جات
  • اگر هر روز سیب زمینی شیرین بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟
منبع: همشهری آنلاین

به "طرز تهیه یک معجون معجزه گر برای درمان سرماخوردگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک معجون معجزه گر برای درمان سرماخوردگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید