طرز تهیه چای کرک عربی؛ خوش طعم و خوش عطر

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ما ایرانی ها به این معروف هستیم که حتی در گرم ترین روز سال هم حتما باید یک لیوان چای بنوشیم! چای کرک یکی از نوشیدنی های خوشمزه و فوق العاده پرانرژی است که هواداران بسیار زیادی هم در سراسر جهان دارد. در این مطلب از سری مطالب آموزش آشپری تصویری خبرنگاران مگ قصد داریم طرز تهیه چای کرک را به شما آموزش دهیم که حتما دوست خواهید داشت.

طرز تهیه چای کرک عربی؛ خوش طعم و خوش عطر

چای کرک عربی فوری

چای همیشه یکی از برترین و خوشمزه ترین نوشیدنی های گرم در سراسر جهان است که رسپی های مختلفی برای تهیه آن وجود دارد. چای کرک اصالت آن به کشورهای عربی باز می گردد و طعم بسیار دلچسبی دارد.

مواد لازم

موادمیزان
آب ولرمیک لیوان
شیریک سوم لیوان
هل3 عدد
چوب دارچینیک تکه
سس کارامل3 قاشق غذاخوری
چای سیاهیک قاشق غذاخوری
خامهیک قاشق غذاخوری
زعفران پودر شدهیک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه چای کرک عربی

1.

برای آماده کردن یک چای کرک گرم و خوشمزه، ابتدا ظرف شیرجوش را روی حرارت قرار می دهیم. کمی که گرم شد، سس کارامل را اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا مطابق تصویر حباب بزند.

2.

در این مرحله، بعد از اینکه سس کارامل حباب زد، یک لیوان آب ولرم را اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آب و سس کارامل باهم مخلوط گردد. سپس صبر می کنیم آب کمی بجوشد.

3.

در این مرحله بعد از اینکه آب جوشید، یک قاشق غذاخوری چای سیاه را به مواد اضافه می کنیم و هم می زنیم.

4.

حال مخلوط آماده شده را به میزان یک قاشق چای خوری درون قالب سیلیکونی می ریزیم و خوب فشار می ددر این مرحله، هل، چوب دارچین و زعفران را به مابقی مواد اضافه می کنیم و خوب مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم به مدت 10 دقیقه مواد کاملا بجوشد.

5.

در مرحله آخر، شیر را با خامه مخلوط می کنیم و به مابقی مواد اضافه می کنیم و مجددا به مدت 10 دقیقه اجازه می دهیم تمام مواد باهم بجوشد.

6.

بعد از 10 دقیقه چای کرک خوشمزه ما آماده است. آن را از صافی رد می کنیم و درون لیوان مورد نظر می ریزیم.

این نوشیدنی گرم برای روزهای سرد زمستانی برترین گزینه است.

-

وبلاگ گردشگر مدرن مگ تَلِنت بستری برای کشف و پرورش، کسب عایدی و مشهور شدن استعدادهای فراوری محتوای ویدیویی است. بستری برای افرادی که توانایی ساختن انواع ویدیو را برای وبلاگ گردشگر مدرن در استاندارد حرفه ای محتوا و تصویر دارند. افراد حاضر در پروژه تَلِنت، با ساختن ویدیو برای وبلاگ گردشگر مدرن، به طور مستقیم از وبلاگ گردشگر مدرن کسب عایدی می نمایند.

وبلاگ گردشگر مدرن به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفه ای دارند، فراهم می نماید. اگر فکر می کنید استعداد، توانایی، امکانات، انگیزه و اشتیاق ویدیوسازی دارید، به وبلاگ گردشگر مدرن مگ تَلِنت بپیوندید.

برای کسب اطلاعات بیشتر روی دکمه زیر کلیک کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "طرز تهیه چای کرک عربی؛ خوش طعم و خوش عطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چای کرک عربی؛ خوش طعم و خوش عطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید