روش جدید کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه شد
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، محقق دانشگاه حکیم سبزواری در پژوهشی مشترک با اعضای هیئت علمی دانشگاه شهیدبهشتی، روشی جدید برای کاهش تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی پدیده چگالش توربین های بخار ارائه کرد.

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ گردشگر مدرن، اسماعیل لکزیان، عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به اینکه توربین های بخار سهم عمده. ای از فراوری انرژی در دنیا دارا هستند، گفت: پدیده چگالش در توربین های بخار همیشه با کاهش بازده این توربین ها همراه است.
عضو هیئت علمی گروه مکانیک با تاکید بر اینکه پدیده چگالش در توربین های بخار طیف گسترده ای از اندازه قطرات و در نتیجه تلفات ترمودینامیکی و مکانیکی را ایجاد می نماید، گفت: همان طور که تعیین است، داشتن توزیع اندازه قطرات می تواند اطلاعات مهمی را برای طراحان توربین بخار فراهم کند.
وی ادامه داد: در این تحقیق، که در مرکز محاسباتی انرژی و با مشارکت اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی انجام شد، روشی جدید برای گروه بندی قطرات در مدل چند شعاعی ارائه شده است که پیش بینی متوسط شعاع قطره در روش جدید پیشنهادی، 49٪ نسبت به روش. های پیشین بهبود یافته است.
لکزیان گفت: نتایج حاصل از این تحقیق مشترک در مجله معتبر مجله معتبر Applied Thermal Engineering از انتشارات ELSEVIER دارای IF=4.026 و جزو 10 مجله برتر در زمینه مربوطه و رتبه Q1 چاپ شده است.
منبع: خبرگزاری دانشجو