دو نشانه ابتلا به تومور گوش

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دو نشانه اصلی ابتلا به تومور گوش را تشریح کرد.

دو نشانه ابتلا به تومور گوش

علی افتخاریان با اشاره به دو نشانه اصلی ابتلا به تومور گوش، گفت: در سنین بالا پیرگوشی دلیل عمده وزوز گوش است ولی در هر شرایط باید این مسئله جدی گرفته گردد و جهت تشخیص دلیل آن اقدام به موقع انجام داد.

وی در آستانه برگزاری شانزدهمین کنگره بین المللی انجمن علمی جراحان گوش، گلو، بینی و سر و گردن ایران گفت: این کنگره 6 تا 9 آذرماه امسال در مرکز همایش های رازی با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برگزار می گردد.

افتخاریان اضافه کرد: اتولوژی مربوط به بیماری های گوش و قاعده طرفی جمجمه بوده که شامل تومورها، مسائل مادرزادی گوش و عفونت گوش و ... است.

وی در خصوص تومورهای گوش، گفت: بیشتر این تومورها با کم شنوایی و صداهای اضافه در گوش همانند وزوز گوش همراه هستند و علائم دیگری همانند درد، کمتر در مراحل اولیه با آن همراه است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ادامه داد: درمان تومورهای گوش به وسیله جراحی است و به ندرت درمان های دیگر برای آن صورت می گیرد. البته تشخیص به موقع در درمان موفقیت آمیز این بیماری حائز اهمیت است.

به نقل از مهر، وی بیان داشت: وزوز گوش علل مختلفی دارد و هر دلیلی در مسیر شنوایی می تواند سبب آن باشد و برای درمان آن باید ابتدا منشأ مشکل را پیدا کرد.

افتخاریان گفت: در سنین بالا پیرگوشی دلیل عمده وزوز گوش است ولی در هر شرایط باید این مسئله جدی گرفته گردد و جهت دلیل آن اقدام به موقع انجام گردد.

منبع: گردشبان

به "دو نشانه ابتلا به تومور گوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نشانه ابتلا به تومور گوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید