خودروی خیره کننده مرسدس بنز با الهام از آواتار

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، ویژن AVTR که مخفف Advanced Vehicle Transformation است با مشارکت فیلم تازه جیمز کامرون، آواتار: راه آب، رونمایی شد و دقیقاً مانند آواتار های این فیلم علمی-تخیلی، این خودرو به عنوان امتداد بدن انسان در نظر گرفته شده است. در تمجید از پیغام محیط زیستی فیلم، این خودروی فانتزی دارای انرژی الکتریکی است و آلایندگی ندارد.

خودروی خیره کننده مرسدس بنز با الهام از آواتار

مرسدس بنز از خودروی مفهومی ویژن AVTR رونمایی نموده است که می تواند به طرفین رانندگی کند، به وسیله یک جوی استیک کار می نماید و دارای یک پنل کنترل مجازی است که با حرکات دست و تنفس راننده کنترل می گردد.

ویژن AVTR که مخفف Advanced Vehicle Transformation است با مشارکت فیلم تازه جیمز کامرون، آواتار: راه آب، رونمایی شد و دقیقاً مانند آواتار های این فیلم علمی-تخیلی، این خودرو به عنوان امتداد بدن انسان در نظر گرفته شده است. در تمجید از پیغام محیط زیستی فیلم، این خودروی فانتزی دارای انرژی الکتریکی است و آلایندگی ندارد.

ظاهر کلی این خودرو، به طور همزمان حبابی شکا و نرم است و به نظر می رسد، شیشه جلو یکدست و نور های آبی تپنده ای داشته باشد. داخل خودرو دارای دو صندلی سطلی عمیق و یک کنسول میانی براق است که از پشت بیرون می آید و در جایی که معمولاً داشبورد و کنترل پنل قرار دارند پخش می گردد.

هیچ چرخ و پدالی وجود ندارد، فقط از یک جوی استیک، برای شتاب دادن، کاهش سرعت و معکوس کردن ماشین به همراه راهنمایی آن به چپ و راست استفاده می گردد. کنسول منحنی بزرگی که جایگزین داشبورد می گردد، به نظر می رسد که امتداد شیشه جلو باشد و تصویری را در زمان واقعی از آنچه در اطراف خودرو در حال وقوع است پخش می نماید تا به راننده یاری کند تا به طور کامل در محیط اطراف خود غوطه ور گردد.

البته این فناوری هنوز وجود ندارد تا صفحه منحنی با آن میزان را تشکیل دهد، بنابراین در حال حاضر این تصاویر از دنیای خارج به وسیله پروژکتوری با مدل فعلی ویژن AVTR ایجاد می شوند. کنترل پنل خودرو نیز به وسیله پروژکتور کار می نماید. هنگامی که یک راننده کف دست خود را بالا می برد، یک پانل کنترل به وسیله پروژکتور به پایین باز می گردد و با حرکات دست فعال می گردد.

مرسدس تمایل دارد، تما این اقدامات به وسیله فکر راننده کنترل گردد، که فناوری ابتدایی آن به وسیله مرسدس در نمایشگاه خودروی 2021 نشان داده شد؛ یک رابط محاسباتی مغزی یا BCI که به کاربران اجازه می دهد ماشین و بعلاوه فضای داخلی را به وسیله فکر خود کنترل نمایند.

این شرکت خودروسازی بعلاوه می خواهد که ویژن روزی بتواند با تشخیص الگو های تنفسی راننده خود هنگام ورود به خودرو، روشن گردد، اما در حال حاضر این فناوری نیز در دسترس نیست. این خودرو بعلاوه برای به حداکثر رساندن پایداری در نظر گرفته شده است. صندلی های داخلی - که رنگ هایشان بر اساس نور اطرافشان تغییر می نمایند - از چرم گیاهی ساخته شده اند که از لباس های بازیافتی و بطری های پلاستیکی تهیه می گردد.

پشت خودرو نیز با مجموعه ای از دریچه های پنل خورشیدی پوشانده شده است که می توان آن ها را برای هماهنگی بهتر با خورشید برای به حداکثر رساندن شارژ فعال کرد. نرم افزار و سخت افزار خودرو هر دو به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از برق را به طور موثر در سراسر سیستم های خودرو توزیع نمایند.

باتری ای که ویژن AVTR را به حرکت در می آورد می تواند در حدود 15 دقیقه شارژ گردد و قبل از احتیاج به شارژ مجدد، بُردی حدود 690 کیلومتر دارد.

این باتری چهار موتور را تامین می نماید که هر چرخ را به حرکت در می آورند که در کل سیستم محرکه قدرتی معادل 469 اسب بخار دارد. این چهار موتور می توانند به طور مستقل از یکدیگر کار نمایند، بنابراین اگر راننده محور های جلو و عقب را در جهات مختلف بچرخاند، ماشین می تواند به طرفین حرکت کند و در نقاط تنگ پارکینگ شهری جابجا گردد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "خودروی خیره کننده مرسدس بنز با الهام از آواتار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروی خیره کننده مرسدس بنز با الهام از آواتار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید