ایرادهای عجیب تویوتا لندکروز مدل 2024 ، عکس
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، تویوتا لندکروزر 300 با قیمت بیش از 100 هزار دلار، گران تر از لندروور دیفندر است اما آیا به مقدار رقیب بریتانیایی خوب خواهد بود؟
به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن ، زمانی که نسل تازهی از تویوتا لندکروزر معرفی می شود، همیشه اتفاق مهمی به شمار میرود و بنابراین تعجبی ندارد که وقتی سری 300 برای اولین بار در اواسط سال 2021 معرفی شد، خریداران هیجان زده شدند. البته این خودرو در ایالات متحده عرضه نشد و تویوتا بجای آن نسل تازه پرادو را به آمریکا فرستاد اما سری 300 از اواخر سال 2021 راهی بازار استرالیا شد. لندکروزر دهه ها است که در این کشور از محبوبیت بالایی بین خریداران برخوردار است و به همین دلیل سری 300 با تنوع مدل های بسیار زیادی در استرالیا عرضه می شود.
بر اساس گزارش پدال، خانوادهٔ لندکروزر در این کشور شامل شش نسخهٔ اصلی است که از تیپ پایهٔ GX با قیمت 102,770 دلار استرالیا معادل 70 هزار دلار آمریکا آغاز شده و نهایتاً به Sahara ZX با قیمت 106,800 دلار آمریکا می رسد. ما تصمیم گرفتیم پشت فرمان گران ترین نسخهٔ این شاسی بلند ژاپنی بنشینیم. تمام نسخه های سری 300 در استرالیا با یک پیشرانهٔ 3.3 لیتری V6 دیزلی توئین توربو عرضه می شوند که جایگزین V8 نسل قبلی شده است. هرچند برخی سنت گرایان از تصمیم تویوتا برای کنار گذاشتن موتور V8 راضی نبودند اما این V6 دیزلی با 305 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور، خروجی بیشتری نسبت به پیشرانهٔ V8 دیزلی قبلی دارد. انتقال نیروی این موتور از طریق یک گیربکس 10 سرعتهٔ اتوماتیک ساخت آیسین صورت می گیرد و به گفتهٔ تویوتا در هر صد کیلومتر به صورت ترکیبی 8.9 لیتر گازوئیل مصرف می کند.
صحرا ZX هرچند گران ترین نسخهٔ لندکروزر است اما متمرکزترین مدل روی آفرود نیست زیرا این وظیفه به نسخهٔ GR اسپرت سپرده شده است که به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و آنتی رول بار الکترونیکی فعال مجهز است. صحرا ZX از این ویژگی ها بی بهره است اما در عوض لوکس تر و راحت تر از GR اسپرت بوده و هرچند برای رانندگی بهتر روی جاده ها طراحی شده اما هنوز هم از توانایی های آفرود بسیار بالایی برخوردار است. علاوه بر این، صحرا GX صرفاً به صورت پنج نفره ارائه می شود درحالی که برای دیگر تیپ ها امکان سفارش صندلی های ردیف سوم هم وجود دارد.
صحرا ZX هم در بیرون و هم در داخل واقعاً لوکس به نظر می رسد. این نسخه در بیرون از ویژگی هایی مثل رینگ های 20 اینچی نقره ای، سپرهای متمایز و پله رکاب های منحصربه فرد با نورپردازی بهره می برد و به صورت استاندارد به سیستم تعلیق متغیر تطبیقی مجهز است. بااین حال، هرچند این تیپ بسیار لوکس تر از سری 200 است اما در داخل تفاوت چندانی با تیپ ارزان تر صحرا ندارد. بااین حال، خوشبختانه همان تیپ صحرا هم کاملاً مجهز بوده و از تجهیزاتی مثل نمایشگر 12.3 اینچی اطلاعاتی-سرگرمی، کنترل تهویه چهار منطقه ای، گرم کن و تهویه صندلی های جلو، گرم کن غربیلک فرمان، هدآپ دیسپلی، سیستم سرگرمی عقب با دو نمایشگر و… بهره می برد هرچند که فقدان ماساژور در خودرویی با این قیمت عجیب است.
علاوه بر این، نرم افزار اطلاعاتی-سرگرمی لندکروزر گرافیکی ضعیف و طرحی قدیمی دارد و دیدن هدآپ دیسپلی هم با عینک آفتابی غیرممکن خواهد بود. مشکل بعدی عملکرد سیستم حفظ حرکت میان خطوط است که به درستی کار نمی کند و باعث جابجایی خودرو بین خطوط می شود. این مشکل در طول سفر رفت وبرگشت 1500 کیلومتری ما بین ملبورن و آدلاید آزاردهنده بود. ما طی یک هفته با لندکروزر در منطقه ها شهری، جاده های روستایی و بزرگراه ها رانندگی کردیم و میانگین مصرف 10.4 لیتر در هر صد کیلومتر را ثبت کردیم که هرچند بیشتر از ادعای تویوتا است اما هنوز هم برای خودرویی که بیش از 2.6 تن وزن دارد و ظرف 8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می رسد رقم قابل احترامی است.
در صحرا ZX شش حالت رانندگی مختلف وجود دارد که پدال گاز، فرمان، گیربکس و تعلیق را تنظیم می کند. از دید ما، اسپرت S بهترین حالت است زیرا سواری در حالات مالی، راحت و معمولی بسیار نرم است و در سرعت های بالا باعث حرکت شناور خودرو می شود. خوشبختانه حالت اسپرت S همه چیز را تا حد مناسبی سفت تر می کند. پیشرانهٔ V6 و گیربکس 10 سرعته خیلی خوب باهم هماهنگ هستند و در سرعت های بزرگراهی شتاب نرم و ثابتی را فراهم می کنند. گیربکس هرچند خیلی سریع نیست اما تعویض دنده ها را به نرمی و دقت انجام می دهد. لندکروزر همچنین ظرفیت یدک کشی 3.5 تن را دارد که برای کاروان های بزرگ کافی خواهد بود.
سری 300 حتی در نسخهٔ صحرا ZX با 235 میلی متر فاصله از زمین و قابلیت حرکت در عمق 70 سانتی متری آب به همراه گیربکس کمکی ضریب سنگین، کرال کنترل و حالت کمکی چرخش، در خارج از جاده و مسیرهای ناهموار هم حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت. تویوتا در سری 300 برای کاهش وزن درها، کاپوت و سقف را از آلومینیوم ساخته است اما کاپوت آلومینیومی آن قدر نازک است که هنگام رانندگی تکان می خورد. این مشکل در سرعت های بزرگراهی بیشتر خود را نشان می دهد و آزاردهنده خواهد بود.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در وبلاگ گردشگر مدرن مراجعه کنید.
5858
منبع: خبرآنلاین