خبرنگاران شلوغی دفاتر پیشخوان خراسان شمالی برای دریافت سیم کارت

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بجنورد- خبرنگاران- اقدام برای دریافت وام یک میلیون تومانی دولت، که پیش شرط آن ثبت نام با سیم کارت به نام متقاضی عنوان شده، موجب ازدحام مردم برای دریافت سیم کارت در برابر دفاتر پیشخوان دولت در خراسان شمالی شد.

خبرنگاران شلوغی دفاتر پیشخوان خراسان شمالی برای دریافت سیم کارت

با همه گیری ویروس کرونا و تبعات مالی منفی آن برای اقشار کم درآمد، پرداخت وام یک میلیونی به خانوارهای یارانه بگیر یکی از برنامه های حمایتی دولت عنوان شد، اما متقاضیان دریافت این وام باید درخواست خود را پیامکی به وزارت رفاه اعلام نمایند و یکی از شرایط این است که سیم کارت باید به نام یارانه بگیر ثبت شده باشد.

این شرط موجب شد امروز جمعیت زیادی از سرپرستان خانوار با مراجعه به دفاتر پیشخوان محل زندگی خود نسبت به خرید سیم کارت و ثبت نام وام یک میلیونی اقدام نمایند، که در این میان این ازدحام مردم، طرح فاصله گذاری اجتماعی را زیر سووال برده است.

حضور انبوه متقاضیان در برابر دفاتر پیشخوان دولت، علیرغم شیوع ویروس کرونا و تاکیدات بسیار بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، همه توصیه های پیشین بهداشتی را تحت الشعاع قرار داده و از سوی دیگر نه تنها کوشش کارکنان این دفاتر برای نظم بخشیدن به صفوف و رعایت فاصله متعارف سودی نداشته، که برای خود کارکنان دفاتر پیشخوان نیز مخاطره آمیز شده است.

ماجرا از آن جا شروع شد که وزارت رفاه از 3 روز قبل پیامکی برای سرپرستان خانوار ارسال کرد با این مضمون که سرپرست محترم خانوار؛ در صورتی که متقاضی استفاده از بسته حمایتی دوران کرونا بر اساس شرایط اعلامی دولت هستید، لطفاً تنها از خط تلفن همراه اصلی خود که مالک آن هستید، فقط کد ملی خود را به سرشماره 6369 ارسال فرمایید

همین امر موجب هجوم مردم به دفاتر پیشخوان شده است و ازدحام به حدی است که بعضی از دفاتر از باز نشدن سامانه ای خبر می دهند که باید نام این افراد در آن ثبت و سیم کارت صادر گردد.

این در حالی است که سرپرستان خانوار فقط تا روز یکشنبه 31 فروردین فرصت دارند تا کد ملی خود را با شماره تلفن همراه اصلی خود به وزارت رفاه (6369) پیامک نمایند اما آن دسته از افرادی که سیم کارتی به نامشان نیست و امکان تهیه سیم کارت تا روز یکشنبه 31 فرودین را ندارند، تا 18 اردیبهشت ماه مهلت دارند با مراجعه به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی، سیم کارت تهیه نمایند.

بنا به اعلام دولت این افراد پس از آنکه سیم کارت به نامشان ثبت شد وام یک میلیون تومانی را تا سرانجام ماه مبارک رمضان دریافت می نمایند اما نکته ای که مردم را به دفاتر پیشخوان کشانده، شاید نگرانی از این است که نکند این برنامه به هر علتی متوقف گردد و یا فقط به افرادی که امروز و فردا ثبت نام می نمایند وام پرداخت گردد و آنان نتوانند یک میلیونی خود را دریافت نمایند.

مدیر یکی از دفاتر پیشخوان دولت در بجنورد، به خبرنگار وبلاگ گردشگر مدرن گفت: این طرحی است که با همکاری مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت ارتباطات سیار به اجرا گذاشته شده است.

وی که نخواست خود را معرفی کند، اضافه نمود: شرکت مخابرات با امتناع از ثبت نام یارانه بگیران، مردم را به دفاتر پیشخوان ارجاع داده است در حالی که این کار برای دفاتر هیچ سودی ندارد.

وی گفت: صدور سیم کارت با ثبت نام افراد در سامانه ویژه این کار انجام می گردد و سیم کارت هم بلافاصله صادر و به مردم تحویل می گردد اما نمی توان همه این افراد را در دو روز ثبت نام و برای آن ها سیم کارت صادر کرد.

وی گفت: ازدحام و مراجعه به سامانه به اندازه ای است که این سامانه کند شده و حتی به سختی بالا می آید.

این مدیر دفتر پیشخوان دولت در خراسان شمالی اضافه نمود: دولت باید به این نکته توجه می کرد که در شرایطی که کرونا با اندک بی احتیاطی ممکن است دوباره شیوع پیدا کند، این ازدحام می تواند کانون های کرونایی را دوباره زنده کند.

وی گفت: از سویی پاسخ به این همه متقاضی، احتیاج به زمان بیشتری دارد و باز هم باید دولت به مردم دلگرمی و اطمینان می داد که به همه یارانه بگیران وام پرداخت می گردد.

علیرغم تماس مکرر خبرنگار وبلاگ گردشگر مدرن برای دریافت پاسخ مدیران شرکت مخابرات خراسان شمالی، آنان از پاسخگویی به تلفن های خود خودداری کردند.

کارشناس روابط عمومی شرکت مخابرات خراسان شمالی با تایید وجود این شلوغی گفت: پیگیر کاهش ازدحام مردم در برابر دفاتر پیشخوان دولت هستیم.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 284 هزار و 221 خانوار، معادل بیش از 721 هزار نفر، ماهانه یارانه نقدی دریافت می نمایند که از این تعداد، 225 هزار و 114 خانوار، معادل 79.2 درصد از خانوارهای یارانه بگیر استان، مشمول دریافت یارانه بنزین هم شده اند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمدی در ردیف محروم ترین استان های کشور واقع شده است.

44 درصد مردم این استان در نواحی روستایی زندگی می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شلوغی دفاتر پیشخوان خراسان شمالی برای دریافت سیم کارت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شلوغی دفاتر پیشخوان خراسان شمالی برای دریافت سیم کارت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید