خبرنگاران سازمان ملل به استقرار نیروهای ترکیه در محل مخالفان مسلح سوری اعتراف کرد

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، نیویورک- خبرنگاران- معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با وخیم دانستن شرایط داخل و اطراف ادلب، اعتراف کرد نیروهای کشته شده ترکیه در داخل خاک سوریه و در محل استقرار نیروهای مسلح مخالف دولت دمشق، مستقر بوده اند.

خبرنگاران سازمان ملل به استقرار نیروهای ترکیه در محل مخالفان مسلح سوری اعتراف کرد

رز ماری دیکارلو عصر آدینه در نشست فوق العاده شورای امنیت که با موضوع سوریه برگزار گردید، اضافه نمود شرایط امنیتی در داخل و اطراف ادلب به شدت وخیم شده است.

وی ادامه داد: در 9 روز گذشته، نیروهای دولت سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه به پیشرفت و تصرف بخش وسیعی از جنوب ادلب ادامه داده اند. حملات هوایی همچنان ادامه دارد و در همین زمان، گروه های مسلح غیردولتی در بخش شرقی ادلب دست به ضد حملات زده اند و شهر سرادق را بازپس گرفته اند که در هفته های اخیر آن را به ارتش سوریه واگذار نموده بودند.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه نمود: این اقدام باعث از دست دادن کنترل دولت سوریه بر بزرگراه استراتژیک ام 5 شد. نیروهای ترکیه بارها نقش حمایتی در این عملیات ایفا کردند. از 26 فوریه هیات های روسیه و ترکیه در آنکارا به گفت وگوهای خود ادامه دادند.

دیکارلو تاکید نمود: این تبادل نظرها تا به امروز ادامه داشته است تا جایی که دو رئیس جمهوری به صورت تلفنی گفت وگو کردند. در 27 فوریه، در داخل سوریه به نیروهای ترکیه حمله هوایی شد. وزیر دفاع ترکیه توجه داد که 33 سرباز ترک کشته شدند و 32 تن دیگر زخمی شدند.

وی اظهار کرد: وزیر دفاع روسیه هم به طور رسمی تایید کرد که یک تعداد نامشخصی از سربازان ترکیه که در مقر گروه های مسلح غیردولتی بوده اند مورد اصابت گلوله های دولت سوریه قرار دریافتد. و وزیر دفاع ترکیه هم پس از این حمله، خاطرنشان کرد این کشور تمام مواضع دولت سوریه اعم از هواپیماها، پهپادهای نظامی و توپخانه ها را هدف گرفت.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با بیان اینکه قویا از روسیه و ترکیه می خواهیم که به توافق پیشین خود در آتش بس شمال سوریه بازگردند، تاکید نمود: این تحولات اخیر در بستر تشدید نظامی گسترده تر، در حال حاضر برای غیرنظامیان در شمال غربی ویرانگر بوده است. ماه ها است که بمباران و گلوله باران توسط دولت سوریه با حمایت همپیمانانش در منطقه به اصطلاح کاهش درگیری ادلب ادامه دارد.

دیکارلو توضیح داد: بمباران به مناطق اعتصابات در مناطق پرجمعیت از هوا و زمین شروع شده است ، ظاهراً بدون در نظر دریافت غیرنظامیان. از اوایل ماه دسامبر ، تقریباً چندین میلیون نفر از جمله 560 هزار کودک آواره شده اند. دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر تأیید نموده است که از آوریل گذشته حداقل یکهزار و 750 غیرنظامی کشته شده اند.

وی با تاکید بر اینکه گروه های تروریستی همچون هیات تحریرالشام همچنان به حملات علیه غیرنظامیان ادامه می دهند، اضافه نمود: شهروندان سوری در اردوگاه ها کشته می شوند و بیمارستان ها و مدارس تخریب می شوند. همه اینها در مقابل چشم ما انجام می گردد.

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد اضافه نمود: دبیرکل این سازمان بارها نسبت به تشدید خطرناک تنش در شمال غربی سوریه هشدار داده است. سازمان ملل متحد بارها و بارها به همه طرف ها یادآوری نموده است که هرگونه حمله به غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی پذیرفتنی نیست.

دیکارلو ادامه داد: ما بارها خواهان آتش بس شده ایم. ما به طرفین تاکید نمودیم که کلیه عملیات نظامی باید قوانین بین المللی حقوق بشری را رعایت کند. اگر این اقدامات و تاکتیک های هولناک با وجود خشم جهانی ادامه داشته باشد، آیا این امر تا حد زیادی به این دلیل است که مرتکبان آنها از پاسخگویی و عدالت نمی ترسند؟

وی اضافه نمود: غیرنظامیان در ادلب با تهدید و وحشت روزانه زندگی می نمایند و از حملات هوایی، گلوله ها و خمپاره ها فرار می نمایند. آنها نمی خواهند که جنگ به طور موقت، متوقف گردد بلکه خواهان سرانجام دادن به این کشتار هستند. همه ما باید مسئولیت خود را بر عهده بگیریم تا تمام کوشش خود را برای متوقف کردن این خشونت انجام دهیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سازمان ملل به استقرار نیروهای ترکیه در محل مخالفان مسلح سوری اعتراف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سازمان ملل به استقرار نیروهای ترکیه در محل مخالفان مسلح سوری اعتراف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید