حلوصی آکار: از نوسازی ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر دفاع ترکیه گفت که آنکارا از توسعه و نوسازی ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می نماید.

حلوصی آکار: از نوسازی ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ گردشگر مدرن، وزیر دفاع ترکیه روز شنبه گفت که آنکارا از توسعه ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می نماید.

به نوشته خبرگزاری ترند نیوز حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه در مجلس این کشور در این زمینه گفت، نیرو های مسلح ترکیه از نوین سازی ارتش جمهوری آذربایجان استقبال می نماید.

ارتش های ترکیه و جمهوری آذربایجان در هفته های اخیر بار ها با برگزاری رزمایش های مختلف در صدد آماده نگه داشتن قوای خود برآمده اند.

ترکیه در جریان نبرد دوم قره باغ علاوه بر یاری های شایان اطلاعاتی، به وسیله هوایی نیز پوشش مناسبی را برای قوای جمهوری آذربایجان در نبرد با ارمنستان فراهم آورد و پهپاد های بیرقدار این کشور در خدمت ارتش جمهوری آذربایجان بودند. در طول جنگ 44 روزه قره باغ، چندین سامانه جنگال (جنگ الکترونیک) ارمنستان به وسیله پهپاد های ساخت ترکیه منهدم شد. پهپاد رزمی بیرقدار که به وسیله یک شرکت دفاعی ترکیه توسعه و فراوری شده، از سال 2015 به وسیله نیرو های مسلح ترکیه و اداره امنیت این کشور مورد استفاده قرار گرفته است.

به نوشته این منبع خبری، وزیر دفاع ترکیه در ادامه سخنان خود از برگزاری رزمایش های دیگر با باکو در هفته ای آینده اطلاع داد.

رسانه های ترکیه سه شنبه گذشته مدعی شدند که کوشش ارمنستان در به زمین نشاندن یک فروند پهپاد بیرقدار ارتش جمهوری اذربایجان ناکام ماند. روزنامه ینی شفق مدعی شد که کوشش برای به زمین نشاندن یک پهپاد ساخت ترکیه که بر فراز قره باغ پرواز می کرد، باخت.

در این گزارش ادعایی آمده است که یک واحد نظامی ارمنستان در روز های گذشته کوشش کرد تا کنترل پهپاد رزمی بیرقدار در خدمت نیرو های مسلح جمهوری آذربایجان را با یاری یک سامانه (جنگال) جنگ الکترونیک روسی به دست گیرد، اما این پهپاد پس از اینکه متوجه این مسئله شد، کوشش طرف مقابل را ناکام گذاشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "حلوصی آکار: از نوسازی ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حلوصی آکار: از نوسازی ارتش جمهوری آذربایجان حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید