مشخص مالیات و عوارض خودرو برای سال 99

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه ای، مالیات و عوارض خودرو برای سال 99 را معین کرد.

مشخص مالیات و عوارض خودرو برای سال 99

به گزارش گروه مالی وبلاگ گردشگر مدرن، امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه ای، نحوه و میزان مالیات انواع خودرو های فراوری داخل و وارداتی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: در اجرای مواد 42 و 43 قانون مالیات ارزش افزوده، مصوب 1387 و ماده 17 قانون مالیات های مستقیم، بهای فروش انواع خودرو های فراوری داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودرو های وارداتی که مبنای محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکرشده و همچنین حق ثبت موضوع ماده 123 اصلاحی قانون ثبت قرار می گیرد به توضیح جداول ارسال می گردد.

1- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات جابجایی خودرو های فراوری داخل

2- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه نقل و انقال خورد های وارداتی

3- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودرو های فراوری داخل

4- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره گذاری و عوارض سالیانه خودرو های وارداتی با رعایت نکات ذیل (جهت اجرا در سال 99 برای خودرو های فراوری و مونتاژ داخل و سال 2020 میلادی برای خودرو های وارداتی) ارسال می گردد.

الف) با توجه به تبصره یک ماده اصلاحی قانون ثبت، مبنای وصول حق ثبت در خصوص انواع خودرو های سبک و سنگین اعم از سواری و غیرسواری فراوری داخل یا وارداتی حسب مورد مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با درنظر دریافت تقلیل مصرح در ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

ب) مالیات، عوارض و حق ثبت سایر انواع خودرو های خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل: جرثقیل، بالابر، بنکر و میکسر بر روی آن ها نصب شده است، براساس بهای فروش و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی معین شده برای خودرو های مربوط با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آن از ردیف های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.

ج) در اجرای تبصره 6 ماده 42 قانون ذکر شده، قیمت فروش انواع خودرو های فراوری با مونتاژ داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودرو های وارداتی که حسب مورد، بعد از تاریخ مقرر در تبصره مذکور فراوری و یا به کشور وارد می شوند، توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می گردد.

همچنین از آنجایی که ارزش و مدل سال اعلام شده در جدول 3 و 4 مربوط به مالیات و عوارض شماره گذاری انواع خودرو های سواری و وانت دوکابین مطابق ارزش مندرج در جدول یک و 2 مربوط به مالیات نقل و انتقال انواع خودرو بوده، مقتضی است برای اخذ مالیات و عوارض شماره گذاری خودرو هایی که مدل سال آن ها در جدول یک و 3 فاقد ارزش بوده، مراتب از دفتر مذکور استعلام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مشخص مالیات و عوارض خودرو برای سال 99" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشخص مالیات و عوارض خودرو برای سال 99"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید