بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، بیف استراگانف!، نامش آدم رو یاد یک رمان میندازه: میشل استروگف! اما اشتباه نکنید این نام یک غذاست که خیلی هم خوشمزه است مثل همان داستان روس که دلچسبی خاص خودش را دارد.

بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟

روس ها هم غذا های لذیذی دارند و هم خیلی هم سریع آماده می شوند. شاید مثل ما ایرانی ها حوصله منتظر نشستن برای جا افتادن غذا را ندارند.

حالا چکار کنیم که این بیف استروگانف خوش طعم را به میز غذای خودمان دعوت کنیم؟

میزان مواد به نوع و سبک غذای شما و تعداد کسانی که میل می نمایند بستگی دارد. برای یک غذای دونفره علی الحساب این میزان ها را داشته باشید:

گوشت گوساله: 400 گرم

قارچ: 10 عدد

خامه: 3 قاشق غذاخوری

پیاز: یک عدد

شیر: 1 لیوان

نمک و فلفل و زردچوبه: دلخواه

سیب زمینی: بسته به سطح علاقمندی!

قدم اول:

اگر در قفسه های پروتیینی فروشگاه ها جستجو کنید؛ بسته بندی های مخصوص بیف استروگانفی گوشت گوساله را خواهید دید. رشته های باریکی که حتی احتیاج نیست زحمت خرد کردن آن ها را هم بکشید. اگر هم آماده نگرفتید مساله ای نیست، گوشت گوساله را به صورت نوار های باریک برش بزنید و مساله حل است. دلیل این که برش ها باید باریک باشند هم این است که گوشت سریع پخته گردد. پس مساله اصلی همین گوشت های گوساله هستند که باید با ظرافت خاصی برش بخورند تا مجبور نباشید مثل آدامس توی دهانتان هی بجویدش!

قدم دوم:

پیاز داغ برای این غذا هم مثل غذا های ایرانی اهمیت زیادی دارد. اگر پیاز ها خیلی ریز باشند جلوه خوبی ندارد پس یا نگینی خرد کنید یا رشته ای. این جای کار دیگر به خودتان و سلیقه و ذائقه تان بستگی دارد. وقتی پیاز ها نرم و کاراملی شدند (حواستان باشد نسوزند، قهوه ای نشوند، چون برای تفت خوردن با گوشت هم به شکل و قیافه خوب پیاز ها احتیاج داریم!) گوشت ها را اضافه می کنید. با حرارت بالا لطفا، که هم آب گوشت کشیده گردد هم تفت بخورد و هم با شوک حرارتی زودتر مغزپخت بگردد. وقتی رنگ گوشت خوب عوض شد (باز هم لطفا گوشت را نسوزانید!) کمی زردچوبه و فلفل اضافه کنید و میزان کمی آب بریزید و بگذارید با در بسته مدت کوتاهی با شعله کم بپزند. آن ها برای خودشان راحت خواهند پخت...

قدم سوم:

حالا که گوشت و پیاز را به شعله گاز سپردید این سمت ماجرا بایستید و قارچ ها را برش بزنید. خیلی ریز نکنید، چون قارچ با حرارت تماشا به میزان کافی کوچک می گردد! برش های حلقه ای یا نیمه خیلی مناسب است. در ماهیتابه ای جدا بدون روغن قارچ ها را تفت بدهید. بعد که آبشان کشیده شد کمی کره اضافه کنید و به محض عوض شدن رنگ قارچ ها شعله را خاموش کنید.

قدم چهارم:

حالا ضروری است که قارچ و گوشت و پیاز با هم توی ماهیتابه باشند. هم بخورند تا مزه هایشان قاطی گردد. باز هم متذکر می شوم: شعله کم باشد. راز هر غذایی در آرام پختن آن است!

قدم پنجم:

سیب زمینی ها را خلال باریک برش بزنید. حتی می توانید با رنده های مخصوص آن ها را نواری ببرید یا حتی با رنده معمولی درشت آن ها را خرد کنید. کمی در آب سرد بگذارید و بعد از مدت کوتاهی آبکش کنید. حالا در روغن داغ سرخشان کنید. می توانید این مرحله را هم حذف کنید و به جای سیب زمینی از چیپس خلالی بهره ببرید. اما من اصلا توصیه نمی کنم. حالا که اینقدر زحمت کشیده اید تا یک غذای خوشمزه داشته باشید حیف است طعم واقعی سیب زمینی سرخ شده تازه از غذایتان گرفته گردد. پس این بخش را هم با علاقه تمام به انجام برسانید که نتیجه جذابی در انتظارتان است!

قدم ششم:

در ماهیتابه ای که گوشت ها و قارچ ها هستند کمی شیر بریزید. بگذارید به جوش بیاید. نمک غذا را میزان کنید؛ و وقتی شیر به غلظت رسید شعله را خاموش کنید و به غذایتان خامه اضافه کنید. خامه صبحانه. دست و دلبازی در این مرحله و توجه نکردن به کالری خیلی اهمیت دارد! خامه را خوب با محتویات ماهیتابه مخلوط کنید و حالا توی ظرف سرو بکشید... سیب زمینی ها را هم روی آن بریزید و لذت این غذای خوشمزه را ببرید.

منبع: راهنماتو

منبع: فرارو

به "بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیف استروگانف روسی را چطور بپزیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید