ابلاغ 120 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پسماند گیلان در امسال

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، خبرنگاران/گیلان استاندار گیلان با اشاره به نرخ بالای مشارکت مالی استان، این مهم را منجر به افزایش امید جمعیت جویای کار خواند و با تصریح اینکه جزو استان های برتر در تحقق اشتغال و ثبت در سامانه رصد هستیم، گفت: با حمایت های اجرا شده از سوی دولت تا به امروز 120 میلیارد تومان برای پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.

ابلاغ 120 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پسماند گیلان در امسال

ارسلان زارع شامگاه گذشته در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و جهش فراوری گیلان که با حضور دکتر محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، شماری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و ارتباط تصویری با فرمانداران برگزار گردید؛ به اجرای برنامه های دولت تدبیر و امید براساس سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در جهت تحقق شعار راهبردی جهش فراوری اشاره و اظهار کرد: با معین شدن 92 پروژه اقتصاد مقاومتی، از معدود استان هایی هستیم که با معین تعداد طرح ها، میزان اشتغال و سهم تسهیلات بانکی کوشیده ایم نقش موثری در اجرای برنامه ها و سیاست های تحقق شعار سال داشته باشیم.

وی به پیشرفت قابل توجه طرح های اقتصاد مقاومتی اشاره و بر ضرورت استمرار کوشش های مجدانه تاکید نمود و اضافه کرد: نرخ مشارکت مالی استان در فصل بهار امسال معادل 45 و دو دهم درصد بوده که این شاخص، چهار و دو دهم درصد بیشتر از متوسط کشوری است.

نماینده عالی دولت در گیلان بالا بودن نرخ مشارکت مالی که نتیجه اقدامات مطلوب دولت در استان بوده را منجر به افزایش امید جمعیت جویای کار به یافتن شغل دانست و گفت: کاهش نرخ بیکاری جوانان اصلی ترین دغدغه ماست و برای تحقق آن اهتمام داریم.

وی به رشد فراوری محصولات زراعی در سال گذشته (1398) نسبت به سال ماقبل (1397) و رسیدن به یک و هشت دهم میلیون تن اشاره و گفت: محصولات باغی نیز با رشد 8.3 درصدی به 643 هزار تن و فراوری محصولات دام و طیور نیز به ترتیب 7.5 و 6 درصد رشد را نشان می دهند که این میزان در سه ماهه نخست امسال نیز تداوم داشته است.

استاندار گیلان ظرفیت های کشاورزی موجود در استان را گوناگون و قابل توجه دانست و گفت: در صنعت نوغانداری نیز با حمایت های اجرا شده از سوی دولت، میزان فراوری پیله تر، رکورد 12 سال گذشته را شکست و تکثیر 6 برابری نهال توت انجام شد.

وی با بیان اینکه در حوزه صنعت نیز علیرغم تشدید تحریم های ظالمانه کشورهای استکباری شاهد افزایش فراوری در گیلان هستیم، اضافه کرد: در فراوری روغن نباتی 30 درصد، سیمان 27 درصد و دارو 22 درصد نسبت به سال گذشته و در محصولات فولادی طی سه ماهه نخست امسال، 25 درصد رشد داشته ایم.

زارع به درک بالای مردم، فعالان مالی و کارآفرینان از شرایط کشور و استان اشاره نمود و گفت: از سال گذشته برای 160 واحد، پروانه بهره برداری جدید با حجم سرمایه گذاری یک هزار و 601 میلیارد تومان صادر شده که رشد دو برابری نسبت به سال ماقبل را نشان می دهد.

وی به تاکید رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر بهره دریافت از بازار قابل توجه اتحادیه مالی اوراسیا و راهنمایی به سمت فراوری کالاهای صادرات محور اشاره و گفت: در پنج ماه نخست امسال بنادر انزلی، کاسپین و آستارا بدون وقفه فعال بوده و بالغ بر 367 هزار تن صادرات کالا به ارزش 214 میلیون دلار اجرا شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 28 درصد به لحاظ وزنی و 39 درصد ارزش دلاری هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان به افزایش 54 درصدی میزان واردات از لحاظ وزنی و چهار درصد به لحاظ دلاری در شرایط تحریم اشاره نمود و با بیان اینکه عمدتا کالاهای اساسی وارد شده، اضافه کرد: باتوجه به ظرفیت گستره بازار هدف اوراسیا و همسایگان شمالی، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است و باید کوشش ها مضاعف گردد.

وی هدفگذاری 600 میلیون دلار صادرات غیرنفتی طی امسال علاوه بر ظرفیت منطقه آزاد انزلی برای واحدهای فراوریی و تجار گیلانی را دست یافتنی بیان کرد.

استاندار گیلان پروژه های بخش صنعت استان را 12 طرح و در بخش کشاورزی را هشت پروژه بیان کرد و گفت: این پروژه ها از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار هستند و تا سرانجام سال به بهره برداری می رسند و انتظار دارم پروژه های بخش گردشگری نیز با همکاری بیشتر بانک ها آماده افتتاح شوند.

زارع به اعطای تسهیلات در قالب های مختلف برای تکمیل واحدهای نیمه تمام با بیش از 60 درصد پیشرفت اشاره نمود و گفت: سهم قابل توجهی از تسهیلات محقق شده و در این زمینه همکاری بیشتر بانک ها مورد انتظار است.

وی با اشاره به اینکه گیلان جزو استان های برتر در تحقق تعهد اشتغال و ثبت در سامانه رصد است، به دستگاه های اجرایی تأکید کرد که در مورد تحقق اشتغال پیگیری لازم را داشته باشند.

نماینده عالی دولت در گیلان به پیگیری های اجرا شده به وسیله وزارت کشور، سازمان برنامه و بودجه و مدیریت بحران درخصوص جبران خسارات برنجکاران نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که با امهال تسهیلات قبلی کشاورزان، اعطای تسهیلات جدید و یاری های بلاعوض؛ گامی در جهت یاری به این کوشش گران برداشته گردد.

وی به حمایت های اجرا شده در راستای تخصیص 106 میلیارد تومان به موضوع پسماند و نیروگاه زباله سوز طی سال گذشته و پیشبرد پروژه های استان اشاره و گفت: رقم ابلاغی امسال نیز نسبت به سال گذشته افزایشی بوده و تا به امروز 120 میلیارد تومان به پروژه های پسماند استان ابلاغ شده است.

زارع موضوع احیاء تالاب انزلی را نیز برای مردم استان و کشور حیاتی دانست و اظهار کرد: سهم اعتبار اختصاصی، جوابگوی اجرای طرح های پیش بینی شده مصوب کارگروه کشوری و استانی این تالاب بین المللی نیست و نیازمند تقویت منابع هستیم.

وی همچنین با قدردانی از احداث مسکن محرومان در سال گذشته گفت: همچنان نیازمند احداث مسکن برای محرومان با اولویت افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد و استمرار آن در سال آینده هستیم.

در سرانجام این جلسه تفاهم نامه مشترک احداث دوهزار واحد مسکونی محرومان امضاء و بین سازمان برنامه و بودجه، استانداری گیلان و بنیاد مسکن تبادل شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابلاغ 120 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پسماند گیلان در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ 120 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پسماند گیلان در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید