4 کشته در پی ریزش بهمن در رشته کوه های آلپ

به گزارش وبلاگ گردشگر مدرن، جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه گفت که بر اثر ریزش بهمن در جنوب غربی مون بلان در رشته کوه های آلپ فرانسه، چهار نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.

4 کشته در پی ریزش بهمن در رشته کوه های آلپ

در پی ریزش بهمن در بخشی از رشته کوه های آلپ در فرانسه دست کم چهار نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا از رویترز، جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه اظهار داشت که بر اثر ریزش بهمن در جنوب غربی مون بلان در رشته کوه های آلپ فرانسه، چهار نفر کشته و 9 نفر زخمی شدند.

وی در توییتر نوشت: بهمن در اواسط روز در یخچال طبیعی (Armancette) رخ داد. گفته می گردد قربانیان بهمن امروز (یکشنبه) فرانسه گروهی از کوهنوردان هستند.

پیست اسکی نزدیک Contamines-Montjoie ویدئویی را در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که نشان می دهد دیوار عظیمی از برف در حال حرکت از Domes de Miage است که یک یخچال طبیعی محسوب می گردد اما معلوم نیست این بهمنی است که کوهنوردان در آن جان باخته اند یا خیر.

مقامات فرانسوی اذعان کردند چند نفر دیگر زخمی شدند و عملیات جستجو و نجات در جریان است.

امانوئل کوکواند سخنگوی مقامات محلی در این باره اطلاع داد که افراد گرفتار در بهمن در حال اسکی کردن در کوه ها بودند و هنوز هویت قربانیان تأیید نشده است.

وی اضافه نمود: ریزش بهمن گسترده بوده و مساحتی به طول یک کیلومتر در 500 متر در ارتفاع 3500 متری را در بر گرفته و علل آن در حال آنالیز است.

این یخچال در نزدیکی دهکده و پیست اسکی Les Contamines-Montjoie واقع شده است.

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نیز در توییتی خواست که مسئولان خدمات امدادی به جستجو ادامه دهند. وی ادفزود: فکر من با قربانیان و خانواده هایشان است.

منبع: عصر ایران

به "4 کشته در پی ریزش بهمن در رشته کوه های آلپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 کشته در پی ریزش بهمن در رشته کوه های آلپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید